neen, dan is dat een noodzaak.RigolleM wrote:Maw als je bv. 30km verwijderd bent van de wagen en via navigatie moet terugkeren, dan vind je 'afslagbegeleiding' niet vervelend?
garmin edge 800 vragen
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- Feysie
- Mountainbiker
Deze morgen is mijn Edge geland en WAAW... dit is toch wel een indrukwekkend toestel.
Toch één iets vreemds meegemaakt.
Als ik naar een bepaald adres wilde navigeren lukte alles perfect tot ik van het traject afweek. De Edge begon te herberekenen (logisch) maar wilde me daarna terugsturen naar de plaats waar ik van het traject was afgeweken in plaats van een nieuwe kortste weg naar huis weer te geven.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Als ik naar een bepaald adres wilde navigeren lukte alles perfect tot ik van het traject afweek. De Edge begon te herberekenen (logisch) maar wilde me daarna terugsturen naar de plaats waar ik van het traject was afgeweken in plaats van een nieuwe kortste weg naar huis weer te geven.
Koers stoppen en via 'Waarheen' navigeren naar adres huis dmv waypoint of ingave adresgegevens.Feysie wrote:Deze morgen is mijn Edge geland en WAAW... dit is toch wel een indrukwekkend toestel.
- sailor
- Mountainbiker
- Location: stevens manic 2011, specialized rockhopper pro (muddy)
vraagje:
als ik een edge 800 wil kopen heb ik dan de Mapsource Trip en Waypoint manager CD nodig om routes op voorhand te maken, of kan ik dit ook doen zonder dit programma?
heb al heel wat gelezen over de edge 800, maar kan soms het bos niet meer door de bomen zien.
Kan ik niet gewoon een route uitstippelen op de kaart, die ik op dvd koop en op de pc zet, en dan een transfer doen om de data naar het toestel over te zetten? dit zou mij toch vrij logisch lijken. Ik ben een leek in mtb gps navigatie, dus ja...
als ik een edge 800 wil kopen heb ik dan de Mapsource Trip en Waypoint manager CD nodig om routes op voorhand te maken, of kan ik dit ook doen zonder dit programma?
heb al heel wat gelezen over de edge 800, maar kan soms het bos niet meer door de bomen zien.
Kan ik niet gewoon een route uitstippelen op de kaart, die ik op dvd koop en op de pc zet, en dan een transfer doen om de data naar het toestel over te zetten? dit zou mij toch vrij logisch lijken. Ik ben een leek in mtb gps navigatie, dus ja...
Is allemaal afhankelijk van uw routeringsinstellingen en kaarten, maar in theorie is het mogelijk.Feysie wrote:Ok, als ik het goed begrijp krijgt de gps op die manier een nieuwe navigatieopdracht.
Is het dan niet mogelijk om het toestel in te stellen dat hij bij een afwijking van het parcours automatisch een nieuwe kortste weg naar de bestemming berekent?
Bij een outdoor- of fitnesstoestel komt iets meer configuratie bij te pas. Toestel kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden, zoals offroad vs onroad en/of fiets vs wandelen vs auto, etc.Feysie wrote:Mijn TomTom auto-gps is zo standaard ingesteld.
Voor het uitstippelen van een rit zijn er online mogelijkheden, zoals garmin connect (plannen van koersen), routeyou.com, knooppunten, pedometer,...sailor wrote:vraagje:
Offline zijn er open source kaarten zoals openstreetmap, openfietsmap, openmtbmap,... en via gratis software zoals Mapsource en Basecamp kan je ook een rit uitstippelen en die doorsturen naar uw GPS.
Om een rit na te rijden heb je in weze ook geen kaart nodig, maar velen maken ook gebruik van de open source kaarten, zoals hierboven beschreven.
Garmin verkoopt ook kaarten zoals City Navigator of topo kaarten. Als je veel 'offroad' gaat verkennen is een investering in een topo kaart zoals Topo Benelux geen overbodige luxe, want de gratis versie (openmtbmap) ontbreken veel paden.
- Feysie
- Mountainbiker
Bedankt voor je reactie!RigolleM wrote:Is allemaal afhankelijk van uw routeringsinstellingen en kaarten, maar in theorie is het mogelijk.Feysie wrote:Ok, als ik het goed begrijp krijgt de gps op die manier een nieuwe navigatieopdracht.
Is het dan niet mogelijk om het toestel in te stellen dat hij bij een afwijking van het parcours automatisch een nieuwe kortste weg naar de bestemming berekent?
Ik snap wel dat de Edge inderdaad veel meer te bieden heeft dan een eenvoudige auto-gps.
Toch vind ik het teleurstellend dat iets dat zo voor de hand ligt als de kortste weg naar huis herberekenen niet simpel in te stellen is.
Iemand die alsnog weet hoe het moet? Ik gebruik City Navigator.
Er staat meestal weinig nuttings in de handleiding, maar er zijn uitzonderingen, vanaf pagina 27 wordt het voor u interessantFeysie wrote:Bedankt voor je reactie!RigolleM wrote:Is allemaal afhankelijk van uw routeringsinstellingen en kaarten, maar in theorie is het mogelijk.Feysie wrote:Ok, als ik het goed begrijp krijgt de gps op die manier een nieuwe navigatieopdracht.
Ik snap wel dat de Edge inderdaad veel meer te bieden heeft dan een eenvoudige auto-gps.
Toch vind ik het teleurstellend dat iets dat zo voor de hand ligt als de kortste weg naar huis herberekenen niet simpel in te stellen is.
Iemand die alsnog weet hoe het moet? Ik gebruik City Navigator.
Een interessant draadje bij onze noorderburen!