Bagagedrager

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Dimitri.broos
Mountainbiker

Bagagedrager

Post by Dimitri.broos »

Ik heb een vraagje ivm een goede fietsendrager voor de mountainbike.

Ik heb geen trekhaak en moet dus een soort drager hebben die rust op de koffer van de wagen en vastgehaakt is aan de bovenkant van het koffer.

Heeft iemand van jullie hier een goed exemplaar? Waar moet ik op letten als ik er zo een wil kopen. Welke merken zijn aan te raden?

Alvast bedankt voor jullie comment :lol:
sh0s
Mountainbiker

Post by sh0s »

ik heb me 3 weken geleden een 2de hands thule gekocht. Via de website van thule kan je aan de hand van merk en bouwjaar de juiste drager vinden.

We zijn er zonder probleem mee naar Duitsland gereden (+-400km) en ik ondervond geen problemen. Haakt gemakkelijk aan de koffer en zit stevig vast. Ik ben er content mee ;-)

Enig nadeel is om de koffer op te doen als de fietsen er al op zitten... het lukt maar spierkracht is vereist!
stijnmtb
Mountainbiker

Post by stijnmtb »

Thule heeft wel een aantal goede dingen in de aanbieding.

Ik heb meerdere keren zo een gewone clip on gehad. Owv bedrijfswagens wissel ik het transportsysteem dus vaak af. Enige probleem is dat je moeilijk in je koffer kunt naar mijn mening. De fietsen hangen er dan wel weer erg stevig op.

Momenteel heb ik dakdragers, het beste dat thule had liggen en ben daar eigenlijk alles behalve tevreden van.
Dulli
Mountainbiker

Post by Dulli »

Ik ben eigenlijk wel tevreden met de dakdragers van Thule. Op- en afladen gaat vlot en fiets staat stevig. Alleen uitkijken ivm hoogte!
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

Ik gebruik de Thule Clip-on High, fietsen staan in een goot en dus extra goed vast. Geen bewegende wielen of dergelijke, en de lichten van de wagen blijven zichtbaar (bij de gemiddelde wagen toch, misschien niet bij monovolumes). Gaat allemaal vlot, enkel kan je niet meer in de koffer (ik zou het alleszins niet aanraden met de fietsen erop, zonder misschien, hangt af van de ruimte tussen je dakklep en het dak), maar ik laad de koffer in via de achterbank, ff zetels dichtklappen en klaar.
kevinv
Mountainbiker

Post by kevinv »

Ik hang de mijne op zo een hangdrager van de collishop.
Vorig jaar en ook dit jaar mee naar Italië, en dit zonder problemen.
Ik doe wel een mousse rond de buizen waar er mogelijk contact is tussen de fiets en de drager om bijkomende schade te voorkomen.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Ik heb een clip-on high van Thule en zeer tevreden van : in dit topic staan foto's en opmerkingen + ook nog andere types dragers van andere forum-leden.
Post Reply