Ik denk dat het speciale aan deze marathon de opbouw en de toegankelijkheid is. Doordat je op verschillende plaatsen kan starten, rij je altijd tussen het volk, met een heel divers publiek. Het is de ideale marathon om mensen te overtuigen om eens een langere afstand te rijden, niet te lastig, je kan relatief veel 'rusten', er is altijd veel volk rond je ook al rij je niet al te snel. Voor wie veel marathons rijdt is dit zeker niet de mooiste, gezien het feit dat er inderdaad veel meer uit de regio te halen is (zie o.a. tt herzele), maar het is gewoon fun. Ik vergelijk het een beetje met zo een straatloop in een stad. Niet altijd de mooiste parcours, zeker niet altijd mogelijk om een goeie tijd neer te zetten, maar het is voor veel mensen een uitdaging waar ze naartoe leven en door het vele volk en de sfeer krijgt het iets speciaals.
Dus voor mij mag de regiotoer blijven wat hij is - als ik steviger werk wil krijgen zak ik wel af naar de herders, naar leuven en omstreken of de ardennen. Als ik vrienden wil overtuigen om eens meer dan 40km te biken neem ik ze hier mee naartoe.
(dit jaar trouwens niet meegereden wegens te weinig tijd die dag)
Za 12/06/2010 Regiotour
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- S-Biker Gino
- Mountainbiker
Bepijling...
Post by S-Biker Gino »
Hmmm hier toch effe komen zagen, weet niet of een of andere verantwoordelijke hier nog meeleest maar toch even melden dat de bepijling hier nog in de natuur hangt (regio Brakel - Zottegem) en die rode pijltjes zijn echt storend !!!
Of laat men gewoon alles hangen tot volgend jaar ? nieuwe vaste route of zo ?
Dit ei moest ik even kwijt.
Of laat men gewoon alles hangen tot volgend jaar ? nieuwe vaste route of zo ?
Dit ei moest ik even kwijt.