Ok, maar de handelingen die werden uitgevoerd heb ik niet gevraagd...Reflex wrote:De klant heeft vooraf gezegd om een handeling te doen. Dat dit vervolgens geld kost had de klant kunnen weten. Niks afgedwongen aan. Of het netjes is of niet even te bellen over de prijs is een ander verhaal natuurlijk.funkstar wrote:Dit is een afgedwongen verkoop en dat is verboden
Ze kunnen er wel degelijk een rechtzaak van maken. Als ze die winnen krijg jij daar ook nog eens de kosten van. Dus of het nu om 200 euro of 2000 euro gaat maakt ze niet uit als ze weten dat ze gaan winnen.
Winkels krijgen vaker wanbetalers dus weten wel wat ze doen.
Nogmaals: ze had ook mijn remmen, versnellingsapparaat, stuur, zadel, pedalen,... kunnen vervangen omdat ze vond dat het nodig was en me dit aanrekenen. Daar zou dus niets verkeerd mee zijn? Dingen vervangen en iemand voor een voldongen feit stellen is wel gemakkelijk.
Ze ontnam me het recht de interventies te weigeren. Mag ik niet met stukken rijden die versleten zijn?
Trouwens, bij afhaling deelde ze mee dat ze niet de goedkoopste cassette had geplaatst "omdat het een BMC is". Ook hier liet ze mij dus geen keuzevrijheid voor een goedkoper alternatief. Ik mag toch zelf bepalen welk soort cassette ik wil???