Alternatief voor Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Koen V wrote:
koenvgn wrote: Heb voor de echte zomermaanden ook renegades liggen.
Heb die ook liggen voor droog parcours en wegritten (26inch) . Heb jij enig probleem met een "slag" in je buitenband?
Koen van die "slag" heb ik ook last op men 29inch
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

endorfin wrote:X koning achter mk2 voor is übercombinatie
de xking heeft toch minder grip dan de mountainking, waarom wordt die dan best achteraan geplaatst? In de modder heb je zo toch geen grip?

Ik vergelijk het maar met mijn schwalbe-ervaring: had eens vooraan een NN en achteraan een RoRo liggen. In de modder bleef ik gewoon ter plaatse staan. Doortrappen en voor geen meter vooruit geraken met die RoRo.
Toen heb ik de banden geswapt, RoRo vooraan en NN achteraan, en ik vloog door de modder alsof het niks was.

Vandaar mijn vraag: waarom XK achteraan en MK vooraan? :P
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Niemand geen mening hierover?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

MK heeft meer grip, dus vanvoor.
XK is ne snellere band en leg ik liever vanachter.

Modder = modderband monteren.
En ne MK door de modder gaat bij mij zalig, maar dat is ook rijder afhankelijk..
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Hier in België is het meestal wel modderig, dus ik denk liever niet aan snelle banden :wink:
Ik voelde mij het beste bij NN zowel voor als achter.

Nu zal dit dus MK's worden, ben benieuwd!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Ik weet niet wat jullie allemaal uitspoken met jullie banden maar ik rijdt nu al bijna 1,5 jaar met dezelfde NN vooraan en die heeft alle beproevingen al met glans doorstaan. Ik heb wel de Tubeless versie steken.

Mss is het wel jullie manier van rijden?

Een goed alternatief lijkt mij eventueel de Fat Albert. Zo heb ik nog geen ene weten ontploffen.

Mojo
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Mojobiker wrote:Ik weet niet wat jullie allemaal uitspoken met jullie banden maar ik rijdt nu al bijna 1,5 jaar met dezelfde NN vooraan en die heeft alle beproevingen al met glans doorstaan. Ik heb wel de Tubeless versie steken.

Een goed alternatief lijkt mij eventueel de Fat Albert. Zo heb ik nog geen ene weten ontploffen.

Mojo
=D>

Ik heb bijna 3 jaar met mijn nobby's (geen tubeless) gereden, inclusief ardennenritten, en nu pas is de achterste ontploft op de naden die begonnen te verslijten op de zijflanken.
Moet wel zeggen dat die naden al na een paar weken(!) zichtbaar begonnen te worden, maar toch nog lang uitgehouden.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

SharkBite wrote:
Mojobiker wrote:Ik weet niet wat jullie allemaal uitspoken met jullie banden maar ik rijdt nu al bijna 1,5 jaar met dezelfde NN vooraan en die heeft alle beproevingen al met glans doorstaan. Ik heb wel de Tubeless versie steken.

Mojo
=D>

Ik heb bijna 3 jaar met mijn nobby's (geen tubeless) gereden, inclusief ardennenritten, en nu pas is de achterste ontploft op de naden die begonnen te verslijten op de zijflanken.
Moet wel zeggen dat die naden al na een paar weken(!) zichtbaar begonnen te worden, maar toch nog lang uitgehouden.
Dat inslijten op de zijkant heb ik inderdaad ook een beetje. Een voorteken om hem eens te vervangen voor ik de bergen weer intrek. Beter iets te snel een band vervangen dan een kapotte velg te rijden.
Schaarbakkes
Mountainbiker

Post by Schaarbakkes »

pukkie89 wrote:
Koen V wrote:
koenvgn wrote: Heb voor de echte zomermaanden ook renegades liggen.
Heb die ook liggen voor droog parcours en wegritten (26inch) . Heb jij enig probleem met een "slag" in je buitenband?
Koen van die "slag" heb ik ook last op men 29inch
dito hier op mijn 29er
maar wel zalig bandje die renegades
zou daar zelfs de winter mee doorploeteren!
Post Reply