Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Fuel EX 9
Mountainbiker

Post by Fuel EX 9 »

deze dus vanmorgen gereden. Ik ben toch blij dat de route ook in den garmin had gestoken. Meeste pijltjes hangen er wel,maar soms een beetje weggestoken. Wel verkeerd gereden (met gps) als ik uit de Reybroeckstraat kwam en naar rechts de Zandstraat in moest. Als je de route volgde kwam ik uit op een wandelpad die eens mocht gesnoeid worden en opeens aan een sluis om fietsers tegen te houden. Dan maar terug gekeerd en via de Ronsebaan en de Lamontstraat terug op het parkoers geraakt. Nu ik het plannetje nog eens heb bekeken denk ik dat je hier toch door moest. Verder een leuk parkoers en nu ik de weg weet kom ik nog wel eens terug
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Post by Larwing& »

Fuel EX 9 wrote:deze dus vanmorgen gereden. Ik ben toch blij dat de route ook in den garmin had gestoken. Meeste pijltjes hangen er wel,maar soms een beetje weggestoken. Wel verkeerd gereden (met gps) als ik uit de Reybroeckstraat kwam en naar rechts de Zandstraat in moest. Als je de route volgde kwam ik uit op een wandelpad die eens mocht gesnoeid worden en opeens aan een sluis om fietsers tegen te houden. Dan maar terug gekeerd en via de Ronsebaan en de Lamontstraat terug op het parkoers geraakt. Nu ik het plannetje nog eens heb bekeken denk ik dat je hier toch door moest. Verder een leuk parkoers en nu ik de weg weet kom ik nog wel eens terug
Je moet idd door die sluis ;)!In deze weersomstandigheden ideaal,anders ligt dat stukje achter die sluis er smerig bij.
Fuel EX 9
Mountainbiker

Post by Fuel EX 9 »

Larwing& wrote:
Fuel EX 9 wrote:deze dus vanmorgen gereden. Ik ben toch blij dat de route ook in den garmin had gestoken. Meeste pijltjes hangen er wel,maar soms een beetje weggestoken. Wel verkeerd gereden (met gps) als ik uit de Reybroeckstraat kwam en naar rechts de Zandstraat in moest. Als je de route volgde kwam ik uit op een wandelpad die eens mocht gesnoeid worden en opeens aan een sluis om fietsers tegen te houden. Dan maar terug gekeerd en via de Ronsebaan en de Lamontstraat terug op het parkoers geraakt. Nu ik het plannetje nog eens heb bekeken denk ik dat je hier toch door moest. Verder een leuk parkoers en nu ik de weg weet kom ik nog wel eens terug
Je moet idd door die sluis ;)!In deze weersomstandigheden ideaal,anders ligt dat stukje achter die sluis er smerig bij.

Deze nog eens gereden. Door de sluis gegaan zelfs, maar de afdaling erachter is (voor mij) niet te doen. Diepe kloven van van water, er ligt daar een houten brugje waar enkele planken ontbreken zodat je er niet over kan rijden. Hier is er nog werk te doen voor dat het weer bereidbaar wordt. De beklimming erna ligt dan weer perfect.
Op de kluisberg heb ik ook nog een paar gele pijltjes gezien, iemand hierover info?
Dan nog één vraagske, welke is de leukste?
Kluisbergen, Oudenaarde of Ronse? (heb alleen nog maar deze bloso gedaan) :oops:
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Fuel EX 9 wrote:
Larwing& wrote:

Deze nog eens gereden. Door de sluis gegaan zelfs, maar de afdaling erachter is (voor mij) niet te doen. Diepe kloven van van water, er ligt daar een houten brugje waar enkele planken ontbreken zodat je er niet over kan rijden. Hier is er nog werk te doen voor dat het weer bereidbaar wordt. De beklimming erna ligt dan weer perfect.
Op de kluisberg heb ik ook nog een paar gele pijltjes gezien, iemand hierover info?
Dan nog één vraagske, welke is de leukste?
Kluisbergen, Oudenaarde of Ronse? (heb alleen nog maar deze bloso gedaan) :oops:
Beste:
- Gele Bloso pijltjes zijn verbindingsroutes (naar andere Bloso routes)
- Je hebt ook de waalse route 2.01 met gele pijltjes, een link naar die route staat hier enkele pagina's voor.
- Leukste: persoonlijke keuze (van mij die van Kluisbergen!)
Jos met zijn bike
Mountainbiker

Post by Jos met zijn bike »

Fuel EX 9 wrote:
Larwing& wrote:
Fuel EX 9 wrote: Dan nog één vraagske, welke is de leukste?
Mijn voorkeur gaat uit naar Kluisbergen, hoewel Ronse-Maarkedal toch ook best geestig is, zeker de blauwe lus. Oudenaarde blijft fun met de Koppenberg, het wortelpad, ...
Gert123
Mountainbiker

Post by Gert123 »

Alle pijltjes zijn aanwezig, gechecked mid augustus en bevestigd door een Nederlandse ultraloper:

http://the-21st-century.blogspot.com/20 ... ergen.html
TimDeBruyn
Mountainbiker

Re: Kluisbergen - Bloso

Post by TimDeBruyn »

Voorbije zaterdag Kluisbergen gereden en de verbindingsroute naar Oudenaarde (heen en terug). Een teveel aan pijlen staan er zeker niet en hier en daar ontbreken er zelfs waardoor het soms frustrerend zoeken was. In het Kluisbos moet je op een bepaald moment naar links maar die pijl hebben we nooit gezien waardoor we rechtdoor gereden zijn en het stuk gereden hebben dat je later in de omgekeerde richting terug moet. Ook een paar straten voor de paterberg stond er geen pijltje op een T-splitsing en beneden aan de paterberg staat het pijltje zelfs aan de verkeerde kant van de weg (je ziet het enkel als je ogen op je rug zou hebben). Voor de rest heel mooi en uitdagend parcours. Op het verbindingsstuk is er wel een klim bezaaid met grote stenen waarvan ik me afvraag of iemand daar al fietsend op geraakt?
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

TimDeBruyn wrote: Op het verbindingsstuk is er wel een klim bezaaid met grote stenen waarvan ik me afvraag of iemand daar al fietsend op geraakt?
Deze strook heet het Leo Pironpad. Bij bikers ook gekend als het steklvarken.

Het is geen makkelijke strook maar ik, en verschillende andere bikers, zijn er toch al meermaals in geslaagd om dit naar boven te rijden. :wink:
Gert123
Mountainbiker

Post by Gert123 »

In het Kluisbos moet je op een bepaald moment naar links maar die pijl hebben we nooit gezien waardoor we rechtdoor gereden zijn en het stuk gereden hebben dat je later in de omgekeerde richting terug moet.

Beter kijken, aan de vierschaar staat de pijl naar links duidelijk zichtbaar
Ook een paar straten voor de paterberg stond er geen pijltje op een T-splitsing en beneden aan de paterberg staat het pijltje zelfs aan de verkeerde kant van de weg (je ziet het enkel als je ogen op je rug zou hebben).
Na de Kwaremont volgt een afdaling, na een 200 meter moet je rechtsaf, staat aangeduid, maar de hoge snelheid kan dit moeilijker maken en daarna kom je via de goede kant aan de voet van de Patersberg

Voor de rest heel mooi en uitdagend parcours. Op het verbindingsstuk is er wel een klim bezaaid met grote stenen waarvan ik me afvraag of iemand daar al fietsend op geraakt?

We doen ons best, het verbindingsstuk is idd uitdagend, ik rij er vlotjes naar boven >>> :^o

Gert, Peter MTB-route Kluisbergen
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Als het droog blijft, zou ik wel eens iets van een 50 km willen doen op en rond de Kluis, misschien als de locals die ik daar ken terug zijn van Roc...

Kwestie van nog eens te genieten voor de regen den boel om zeep helpt...
Post Reply