Inderdaad, de winnaar van de Belgacomcup Belgisch kampioen, die van de wereldbeker Wereldkampioen.brix wrote:misschien moeten ze die trui uitdelen aan degene die de meeste uci punten heeft en niet van een wedstrijd laten afhangen !! zodat die" een " dags vliegen er niet mee kunnen gaan lopen . lijkt me het eerlijkste zowel voor de cyclocross alsook met het mountainbiken. stuff voor de wielerbond in belgie![]()
BK Beringen
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
Als een cyclocrosser het BK mtb komt winnen, dan moet hij zich daar niet voor verantwoorden maar moeten de 'echte' mountainbikers maar eens in eigen boezem durven kijken.
Als straks Nys met een medaille naar huis zou komen (kans is klein maar het is niet onmogelijk), gaan we dan zagen dat hij een cyclocrosser is of blij zijn dat een belg een olympissche medaille haalde in onze sport?
Als straks Nys met een medaille naar huis zou komen (kans is klein maar het is niet onmogelijk), gaan we dan zagen dat hij een cyclocrosser is of blij zijn dat een belg een olympissche medaille haalde in onze sport?
- zwolle
- Mountainbiker
- Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88
is nochtans echt wel een parcours op z'n lijf geschreven daar in londen is me verteldtoms wrote:Als een cyclocrosser het BK mtb komt winnen, dan moet hij zich daar niet voor verantwoorden maar moeten de 'echte' mountainbikers maar eens in eigen boezem durven kijken.
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Het is logisch dat er geklaagd wordt als iemand die maar 1 of enkele wedstrijden doet met een belangrijke titel kan gaan lopen. Ik zou deze winter ook teleurgesteld zijn geweest als Lars Boom WK cyclocross was geworden. Alle andere zitten maanden te zwoegen, moeten maanden goed zijn, en dan komt er eentje in voorbereiding eens ff een piekje presteren en met de trui gaan lopen.
En uiteraard, zo eenvoudig is het niet om in seizoensvoorbereiding zonder wedstrijdritme een belangrijke wedstrijd te winnen. Maar ik zou zelf toch voorstander zijn voor een systeem waarin je minstens een aantal deelnames (en finishes) in belangrijke wedstrijden moet hebben vooraleer je aan een nationaal of wereldkampioenschap mag deelnemen. Hoe kan je bovendien op 1 dag beslissen wie de beste van het land is? Als die beste een slechte dag heeft, krijg je een heel vertekend beeld. En als iemand anders alle andere zware inspanningen, die echt wel in de kleren kruipen, laat liggen en vervolgens op de dag des oordeels ff al het opgespaarde eruit gooit.
Daarom ben ik voorstander van op zen minst een systeem waarin je al prestaties geleverd moet hebben vooraleer je kan meedoen aan een kampioenschap, maar nog liever zie ik zoiets gelinkt aan een puntenklassement.
En uiteraard, zo eenvoudig is het niet om in seizoensvoorbereiding zonder wedstrijdritme een belangrijke wedstrijd te winnen. Maar ik zou zelf toch voorstander zijn voor een systeem waarin je minstens een aantal deelnames (en finishes) in belangrijke wedstrijden moet hebben vooraleer je aan een nationaal of wereldkampioenschap mag deelnemen. Hoe kan je bovendien op 1 dag beslissen wie de beste van het land is? Als die beste een slechte dag heeft, krijg je een heel vertekend beeld. En als iemand anders alle andere zware inspanningen, die echt wel in de kleren kruipen, laat liggen en vervolgens op de dag des oordeels ff al het opgespaarde eruit gooit.
Daarom ben ik voorstander van op zen minst een systeem waarin je al prestaties geleverd moet hebben vooraleer je kan meedoen aan een kampioenschap, maar nog liever zie ik zoiets gelinkt aan een puntenklassement.
-
need for speed
- Mountainbiker
h
Post by need for speed »
dat kevin aan finisch vloekt een tiert is toch beetje normaal
als ge denkt da ge kunt winnen
bij andere sporten is da toch ook maaar daar staat gene camera dan meestal
een hebben ze tijd voor hun ontgoocheling te verwerken
ze zoude die camara aan de aankomst beter ergens op het parcour zetten een de race beter in beeld brengen
een verliezen is nooit fijn
als ge denkt da ge kunt winnen
bij andere sporten is da toch ook maaar daar staat gene camera dan meestal
een hebben ze tijd voor hun ontgoocheling te verwerken
ze zoude die camara aan de aankomst beter ergens op het parcour zetten een de race beter in beeld brengen
een verliezen is nooit fijn
Mijn reactie was ook niet op de teleurstellingen en de boosheid van Kevin. Want ik snap echt wel dat je teleurgesteld bent als je door zoveel pech net naast de titel grijpt. Mijn reaktie was omdat er rond hem heen dingen werden gezegd die echt nergens op slaan. Ben blij dat van Hoovels nu in een officieel bericht heeft laten weten daar niet achter te staan.
-
need for speed
- Mountainbiker
Post by need for speed »
da zijn van die harde kern suporters heb ge overal bij voetbal tennis enzoReflex wrote:Mijn reactie was ook niet op de teleurstellingen en de boosheid van Kevin. Want ik snap echt wel dat je teleurgesteld bent als je door zoveel pech net naast de titel grijpt. Mijn reaktie was omdat er rond hem heen dingen werden gezegd die echt nergens op slaan. Ben blij dat van Hoovels nu in een officieel bericht heeft laten weten daar niet achter te staan.
als ze is zo ne camara in een huiskamer zetten bij ne interland of zo
zou ge ook veel knippen in de band
alle door dit fimpke zit hem wel bij vantilt mes snijd langs 2 kanten
Zeker mee eens dat je soms eens "outside the box" moet denken.CAV wrote:Cyclocrossers versus Mountainbiker, dikke banden versus dunne banden, krom stuur versus recht stuur,...
Het zijn allemaal sporters met een passie voor de fiets, die heel veel trainen, talent hebben, er alles voor doen/laten.
Misschien moet de UCI de termen cyclocross en mountainbike maar eens afschaffen en spreken van OFF ROAD Summer en OFF ROAD Winter.
Think outside of the box!
Cyclocross is populair in Vlaanderen, moutainbike wereldwijd.
Dat mag je niet vergeten.