Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
pariah
Mountainbiker

Post by pariah »

vandaag de groene en blauwe lus gereden. khad iets van een 25-28 km.

kan dat? bijna paar keers misgereden op de blauwe lus want paaltjes ontbreken of zitten verborgen achter struiken.

plezant tochtje. zeker de groene lus in het bos
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

morgen ook eens naar daar trekken denk ik :)
buffaloyann
Mountainbiker

Post by buffaloyann »

Vandaag de 30 km gereden; typische blosoroute vond ik: veel asfalt, voor elk wat wils, niet echt uitdagend ... Wel leuk dat de Patersberg en de Oude Kwaremont in het parcours zitten. Denk niet dat ik deze nog eens zal rijden.
Lennert
Mountainbiker

Post by Lennert »

Zaterdag eerst een route gereden in het waalse stuk, daarna een combinatie van de 3 bloso routes, ontbreken toch wel enkele pijltjes hoor.

Wel zeer leuke rit
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

gisteren de route eens gereden, schone route, modderpoelke rond deze tijd van het jaar :bounce:
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Vrijdag de groene route gereden en alles lag er zeer goed bij. Op het einde van de route werden de pijltjes opnieuw geplaatst en is alles terug duidelijk. Een gedeelte van de barricades zijn er nog, maar het middenstuk ligt er voor moment beter bij dan vroeger. Op het einde passeert de route niet meer aan het zwembad maar gaat het na de afdaling met de barricades rechtdoor. Wanneer je uit het bos bent heb je nog een asfalt afdaling en ga je vervolgens iets verder naar links een dun weggetje in.
Fuel EX 9
Mountainbiker

Post by Fuel EX 9 »

Ben van plan om hier morgenochtend deze route te proberen zodat het eens iets anders is dan gewoonte. Hoe is het gesteld met het parkoers en de pijltjes?
Bjoke
Mountainbiker

Post by Bjoke »

Vandaag blauw en groen 2x gereden + Paterberg.
Terrein ligt er redelijk goed bij en de bepeiling is voor 95% ok.

Enkel de "downhil" ln het bos ligt er heel slecht bij.
Vroeger kon je daar door vlammen waar die kleine "jumps" zijn (boomstronken). vandaag was dit onmogelijk over het hele traject.

Ik heb de indruk dat de hele streek veel last heeft gehad van de regen. Ook de singletracks buiten het bos zijn veel technischer geworden waardoor de gemiddelde snelheid minder is dan vroeger.

Maar het blijft toch nog één van mijn favoriete bloso routes in oost Vlaanderen.
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

Ik ben hier van 't weekend met het vrouwtje ook eens gestart. Blijkbaar zat er wat vuil in onze ogen want wij hebben ettelijke keren misreden. Persoonlijk vond ik de bepijling op geen bal trekken, maar enfin. Onderweg een paar keer 2 andere bikers tegen gekomen die ook de weg verloren waren. Volgens mij ontbreekt hier en daar een pijltje of zitten ze goed weg achter het struikgewas.
Mooie streek, dat wel, maar dan rij ik er toch liever een TT of gewoon "in 't wilde weg".
Iron Man
Mountainbiker

Post by Iron Man »

Men is bezig dit parcours te herwerken ikv een nieuw mountainbikenetwerk Vlaamse Ardennen. Zou officieel geopend worden in 2014. Deze route heeft inderdaad al veel problemen gegeven, maar er komt een oplossing.
Post Reply