Schwalbe Rocket Ralph of toch iets anders?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Frankie
Mountainbiker

Post by Frankie »

Ik rijd op de baan zelfs niet met 2.7 bar. MTB steeds op zo'n 1.8 bar, soms minder (maar ik ben wel een lichtgewicht). En hoeveel snelheid verlies je nu omdat je geen grip hebt? Drastisch verlagen die druk.

Over Rocket Ron: uitstekende allrounder.
pareke
Mountainbiker

Post by pareke »

Ik rijd voor en achter met rr 2.25 . Bij een modderig parcours verlaag ik soms tot 1.2 bar voor en 1.4 achter , In de bochten geeft dit soms het gevoel dat je voorwiel wegschuift maar na een klein beetje gewenning is dit geen probleem meer . In het zand of modder geeft dit veel meer grip dan harde banden . Ook over wortels rijden geeft geen problemen zelfs als ze nat zijn , ik zou wel zonder binnenbanden rijden
narcotic
Mountainbiker

Post by narcotic »

Zondag gereden met de. Iets minder hard opgeblazen achterband. Echter opgeblazen met pomp zonder manometer, dus vanavond maar eens checken hoeveel druk erin zat.
Sowieso minder dan anders en moet zeggen dat de grip al stukken beter was.
Ook door de zandstreken van Waasmunster zonder problemen erdoor.
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Frankie wrote:
Over Rocket Ron: uitstekende allrounder.
Totaal niet met je eens, maar meningen kunnen verschillen :-D
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Ik zou eens grondig met druk beginnen testen. Dikwijls is de druk (of net weinig) van grotere invloed dan de noppen ...

Een voorbeeldje? Voor RaRa, (29"x 2.35), zelfs in modderige toestanden (Raid des Hautes Fagnes, Malmedy, op 1 bar en nooit te weinig grip. Had ik een NN gehad vooraan om 2 bar had ik er mss meermaals gelegen ! :roll:
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

pareke wrote:Ik rijd voor en achter met rr 2.25 . Bij een modderig parcours verlaag ik soms tot 1.2 bar voor en 1.4 achter , In de bochten geeft dit soms het gevoel dat je voorwiel wegschuift maar na een klein beetje gewenning is dit geen probleem meer . In het zand of modder geeft dit veel meer grip dan harde banden . Ook over wortels rijden geeft geen problemen zelfs als ze nat zijn , ik zou wel zonder binnenbanden rijden
+1 dat is erg weinig. Ik weet niet wat je weegt. maar ikzelf rijd ook wel op bepaalde parcoursen met 1.4 voor en 1.7 achter en ik weeg 80kg.
Wel tubeless.

Maar TS eerst even bandenspanning naar 2.0 voor en 2.0-2.2 achter. Doe dat gewoon even de komende ritjes zodat je daar aan kan wennen.

Als je dan nog te weinig grip hebt kun je eens naar andere banden gaan kijken. Maar behalve als het heel nat is/veel modder zou je met een RR gewoon prima uit de voeten moeten kunnen.
Post Reply