BK Beringen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jfcb
Mountainbiker

Post by jfcb »

Vraagje: is Sven Nys nu wel een mountainbiker of eerder een veldrijder?
kwestie dat ik weet of ik voor hem mag supporteren of niet tijdens een mtb-wedstrijd.
#-o #-o

Als Pauwels geen BK veldrijden zou mogen winnen (op een perfect legale manier) dan is het ver gekomen.

En dat het een crosser is dat zegt iets over het huidige niveau van het Belgische mountainbiken.
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Amai , toch wel verschoten van de reactie van Van Hoovels en vooral zijn entourage ten opzicht van Kevin Pauwels.
Zo vijandig ten opzichte van de veldrijders.

Onze veldrijders zijn nu eenmaal cracks en absolute topatleten dat ze inderdaad ook in het mtb'en bij de beste behoren.

Omgekeerd evenwel kan het nooit gebeuren dat zelfs een Absalon of Kulhavy die in de winter ook eens meedoen , meespelen voor de overwinning in een veldrit.

Maar de reactie van Vanhoovels is wel te begrijpen maar hij moet de volwassenheid hebben om die voor zichzelf te houden.
Misschien mag hij dankzij de concurrentie met de veldrijders die voor concurrentie hebben gezorgd en dus van hem een betere mtb'er naar de OS.

Heb die vijandige reacties ten opzichte van de veldrijders door de mtb'ers nooit begrepen. Als je echt de top wil bereiken , hoe meer concurrentie hoe beter je wordt. Als je natuurlijk alle prijsjes rond de kerktoren wil winnen. tja..
zoveelstebiker
Mountainbiker

Post by zoveelstebiker »

nie te rap wrote:Ik kan de ontgoocheling en de frustraties van Van Hoovels begrijpen, maar toch deze bedenking: Van Hoovels is zowat op zijn topniveau, in de aanloop naar de OS, als je dan geen verschil kunt maken op een veldrijder die in opbouw is naar zijn seizoen, dan zegt dat heel veel over het niveau van Van Hoovels.
Ik draag beide sporten een warm hart toe, maar deze commentaar vind ik toch een beetje laag bijdegronds. Van Hoovels is bezig aan een minder jaar, de vorm is wel stijgend lijkt het. Pauwels heeft gwn veel talent en is een goed allrounder(Won bijna een rit in de ronde van belgie op een licht-hellende sprint!). Van hoovels staat wel nog steeds in de top 30 van de UCI-ranking. Dit in een sport die veel mondialer is er waar de top heel wat breder is, dat zal elk welkdenkend mens en (neutrale) sportliefhebber beamen. Maar gooi geen stenen(naar geen van beiden) en laat elk zen ding doen!

Laat ons ook niet vergeten dat mtb in tijdsduur steeds korter geworden, en dat het parcours ook niet te vergelijken valt met gelijke welke WB-manche of WK, maar da hoeft ook niet, ze hebben hun best gedaan daar in beringen, daar kan je niks op zeggen. Bk is nu eenmaal een speciale wedstrijd. Op naar Cerfontaine volgend jaar!
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

zwakke reactie van van Hoovels (zijn entourage).
Dat hem uit zijn pedaal schiet is natuurlijk pech, maar om dan beginnen te zeiken over de veldrijders is belachelijk.
Als je op een echt MTB parcours geen afstand kan nemen van een veldrijder heb je nks te zeggen. En zeker al niet als je met 2 ploegmaats de laatste ronde ingaat.
Op dit parcours haal je er ook geen voordeel uit van in het wiel te blijven zitten.
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

zoveelstebiker wrote:
nie te rap wrote:Ik kan de ontgoocheling en de frustraties van Van Hoovels begrijpen, maar toch deze bedenking: Van Hoovels is zowat op zijn topniveau, in de aanloop naar de OS, als je dan geen verschil kunt maken op een veldrijder die in opbouw is naar zijn seizoen, dan zegt dat heel veel over het niveau van Van Hoovels.
Ik draag beide sporten een warm hart toe, maar deze commentaar vind ik toch een beetje laag bijdegronds. Van Hoovels is bezig aan een minder jaar, de vorm is wel stijgend lijkt het. Pauwels heeft gwn veel talent en is een goed allrounder(Won bijna een rit in de ronde van belgie op een licht-hellende sprint!). Van hoovels staat wel nog steeds in de top 30 van de UCI-ranking. Dit in een sport die veel mondialer is er waar de top heel wat breder is, dat zal elk welkdenkend mens en (neutrale) sportliefhebber beamen. Maar gooi geen stenen(naar geen van beiden) en laat elk zen ding doen!

Laat ons ook niet vergeten dat mtb in tijdsduur steeds korter geworden, en dat het parcours ook niet te vergelijken valt met gelijke welke WB-manche of WK, maar da hoeft ook niet, ze hebben hun best gedaan daar in beringen, daar kan je niks op zeggen. Bk is nu eenmaal een speciale wedstrijd. Op naar Cerfontaine volgend jaar!
hij nie vergeten da kevin pauwels ooit is een bergrit gewonnen heeft
een daar waren ook kleppers bij
een da was ook nie tegen janneke een mieke
als ik van versluys was kocht pauwels af van het team waar hem nu zit
een cyclocrossers zijn precies goed in alles
sven vanthourenhout ooit 2 op bk op de weg
2FAST4U2
Mountainbiker

Post by 2FAST4U2 »

Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Oei, en op de Spelen doet er Tour-renner mee, das ook niet eerlijk!
CAV
Mountainbiker

Post by CAV »

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... /1.1376795

Luister vooral naar de reactie van "objectief journalist" EriK Braeken"...
"ze moeten dringend stoppen om veldrijders toe te laten op mountainbike", dixit Erik Breaken.

Wedden dat den Erik niet te veel meer gaat schrijven voor Het Nieuwsblad.

Mensen als Erik Braeken zorgen ervoor dat deze prachtige sport in de marginaliteit blijft. Foei Erik!
JayJay
Mountainbiker

Post by JayJay »

peterke1974 wrote:zwakke reactie van van Hoovels (zijn entourage).
Dat hem uit zijn pedaal schiet is natuurlijk pech, maar om dan beginnen te zeiken over de veldrijders is belachelijk.
Als je op een echt MTB parcours geen afstand kan nemen van een veldrijder heb je nks te zeggen. En zeker al niet als je met 2 ploegmaats de laatste ronde ingaat.
Op dit parcours haal je er ook geen voordeel uit van in het wiel te blijven zitten.
+1
tègniesj
Mountainbiker

Post by tègniesj »

De reactie van Kevin (en zijn entourage) is goed te begrijpen.
Al JAREN leeft die voor zijn sport, tot 2 jaar terug nog in combinatie met universiteitsstudies. Toch blijft zijn niveau elk jaar stijgen.
Telkens weer haalt hij het TOP-niveau, maar krijgt hij daar geen erkenning voor die hij verdient. Als hij een topprestatie neerzet in een internationale Top-MTB-wedstrijd waarin een veldrijder toevallig mee rijdt (die dan een slechter resultaat haalt), gaat weer alle aandacht naar die veldrijder...als hij in een andere internationale wedstrijd dan weer achter een veldrijder eindigt, wordt in de media dik in de verf gezet dat Kevin Van Hoovels x-aantal plaatsen achter die veldrijder is geëindigd. Draai het zoals je wil, maar dat verdient die jongen niet. Dit is een super prof die leeft en presteert als een topatleet.
En stop nu allemaal eens met mtb-ers te vergelijken met veldrijders.
De vergelijking gaat absoluut niet op...opmerkingen in de trant van "de huidige mtb-top kan niet op tegen de veldrittop..." Dat is pure nonsens. De veldrittoppers zijn wereldtop in hun discipline, in het mtb zijn het op internationaal vlak in het beste geval subtop... (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ze geen topatleten zijn, de mtb wereldtop is nu eenmaal breder in kwaliteit).
Maar om af te sluiten; De reactie is te begrijpen. Ik hoop dat Kevin zich er kan aan op trekken om in Londen een superprestatie te leveren zodat hij de aandacht krijgt die hij al jaren verdient 8)
Post Reply