BK Beringen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

De kevin doet het weer. En nu ga da gezaag wss weer beginnen van we gaan de trii ni zien blablabla....da wil zeggen da de mtb top in belgie ni beter is als ons crosserkes he
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Wat een gezever van mij mag pauwels gerust winnen maar wil de rollen wel eens omdraaien enkel een paar crossen rijden en dan kampioen worden. Hoop dat fontana in Amerika dit jaar het wk windt en dan kan dat niet .En een bk niet rijden kan ook niet geloof zelf dat de een schorsing met zich meebrengt of je moet toestemming van de bond hebben gehad
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

cureghempiet wrote:De kevin doet het weer. En nu ga da gezaag wss weer beginnen van we gaan de trii ni zien blablabla....da wil zeggen da de mtb top in belgie ni beter is als ons crosserkes he
Idd een schandalige winnaar en je stelling is misschien correct, maar wat mij aan Pauwels zo ergert is het feit dat meneerke zowel in het mountainbike als in de cyclo een wieltjeszuiger is. Gene seconde heeft ie vandaag op kop gereden, alleen Van Hoovels en Carabin. En dan de laatste meter naar voor komen en winnen. Een schande. Maar ja, zijn leermeester is 'the king of wieltjeszuigen'... zo trainer, zo coureur.

Ik heb het al gezegd. De Bond zou een regel moeten hebben dat deelnemers aan het BK x-aantal punten moeten verzamelen IN BELGIE alvorens ze mogen deelnemen. Niet iemand die één rit op een jaar in België rijdt en dan op zo'n laffe manier kampioen wordt... Dit is gewoon niet eerlijk tov een Versluys/Fidea-team dat je nagenoeg in elke Belgische race tegenkomt...

Voila, geen gal is gespuwd, nu mag ik zwijgen :wink:
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

MC Tim wrote: Idd een schandalige winnaar en je stelling is misschien correct, maar wat mij aan Pauwels zo ergert is het feit dat meneerke zowel in het mountainbike als in de cyclo een wieltjeszuiger is. Gene seconde heeft ie vandaag op kop gereden, alleen Van Hoovels en Carabin. En dan de laatste meter naar voor komen en winnen. Een schande. Maar ja, zijn leermeester is 'the king of wieltjeszuigen'... zo trainer, zo coureur.

Da noemen ze nie schandalig maar slim, :wink: dan hadden Van Hoovels en carrabin de benen maar moeten stil houden. #-o Had ook liever gehad dat Van Hoovels gewonnen had, maar koersen met het koppeke is ook een manier hé. :roll:
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

Der is geen prijs v het meest.op kop.rijden he...wel v de eerste over de meet te komen
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

radicalbiker wrote:
MC Tim wrote: Idd een schandalige winnaar en je stelling is misschien correct, maar wat mij aan Pauwels zo ergert is het feit dat meneerke zowel in het mountainbike als in de cyclo een wieltjeszuiger is. Gene seconde heeft ie vandaag op kop gereden, alleen Van Hoovels en Carabin. En dan de laatste meter naar voor komen en winnen. Een schande. Maar ja, zijn leermeester is 'the king of wieltjeszuigen'... zo trainer, zo coureur.

Da noemen ze nie schandalig maar slim, :wink: dan hadden Van Hoovels en carrabin de benen maar moeten stil houden. #-o Had ook liever gehad dat Van Hoovels gewonnen had, maar koersen met het koppeke is ook een manier hé. :roll:
Daar had ik ook gedacht. Benen stil houden en zo de rest laten terugkomen en dan uiteindelijk in een sliert naar de finish. DAT is pas MTB #-o
jorre28
Mountainbiker

Post by jorre28 »

je had vandaag totaal geen voordeel om in 2de positie te rijden, alleen de finishstrook was het beter om in het wiel te zitten.
De rest van het parkoer was het beter om op kop te rijden, want op de smalle klimmen moet de achterligger ook afremmen/stoppen waneer de eerste in de fout gaat, zelfde geld voor de afdalingen.
Dus zeggen dat pauwels enkel gewonnen is omdat hij geen kop gedaan heeft vind ik nogal kort door de bocht.
Hij was simpelweg de meest frisse aan de meet, en daar worden de prijzen gegeven.
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik heb de spurt vanachteren uit gezien en zag dat Van Hoovels blijkbaar schakelproblemen had en de benen in de spurt moet stilhouden en dat heeft hem zijn overwinning gekost.
Ik denk niet dat Pauwels er anders was overgekomen.
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

MC Tim wrote:
radicalbiker wrote:

Daar had ik ook gedacht. Benen stil houden en zo de rest laten terugkomen en dan uiteindelijk in een sliert naar de finish. DAT is pas MTB #-o
Ze hadden Pauwels gewoon de kop moeten opdringen hé en ja indien nodig zelfs gewoon gaan stilstaan. :wink:
racoonfreak
Mountainbiker

Post by racoonfreak »

Post Reply