afvallen, topic nr... 101?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

Fry wrote:Sedert oktober op dieet onder begeleiding. Beste beslissing ooit.
Ben 1.86m groot en van 108kg naar 72kg gezakt. Ik heb nog 14-15% vet en probeer stillaan naar 10% te gaan. Geen speciaal dieet, gewoon gezond eten en bewegen.
ik heb dat 2 jaar geleden ook gedaan:
van 100.7 naar 75.3kg en ben u al een jaar stabiel (schommelt een beetje tussen de 73 en 76)
ik heb dit met een proteïnedieet gedaan. Is wel zwaar voor de nieren, en in het begin mag je niet veel sporten omdat je weinig energie opneemt. maar vanaf fase 3 ben ik terug goed beginnen fietsen en ik heb me nooit zo fit gevoeld dan nu daar ik vroeger problemen had om mijn vrienden bij te houden met fietsen is het nu omgekeerd.
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

Ik ben maandag gestart met proteine dieet maar nog niet op de weegschaal gestaan. Ik woog een maand geleden 71kg voor 1m70 en wil richting 63kg.
Sporten doe ik nog, fietsen en ik probeer lage hartslag, maar dat lukt niet zo goed daar ik in Luxemburg woon.

Proteinedieet is in 3 fases
De beginfase is het lastigst, je moet je lichaam in ketose laten komen (continue vetverbranding wegens geen koolhydraten/suikers)
sochtends een shake
10u een proteinereep
smiddags een shake + groenten (niet alle groenten zijn toegestaan)
4u shake
avondmaal shake + 120gr mager vlees/vis/gevogelte + groenten

fase 2 mag je smiddags er ook vlees/vis/gevogelte bij doen
fase 3 begint de heropbouw van inname koolhydraten waarbij je
terug zuivelproducten, fruit en beetje koolhydraten inneemt....

De bedoelling is je bereikte gewicht te behouden door langzaam je lichaam terug gewoon te maken aan opname van koolhydraten en een gezonde eetgewoonte aan te kweken

Sporten is zelfs aangeraden, maar bij voorkeur cardio en gezien je reserves uitgeput zijn raad men aan een eiwitreep of shake te nemen vooraf als je meer als 2u op de fiets gaat zitten. Zo vermijd je afbraak van spierweefsel...

Binnen een maand hoop ik op het gewenste gewicht te zitten.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Waarom een proteïnedieet? Dat is veel te belastend voor lever en nieren. Een proteïnedieet is enkel geschikt voor mensen die DRINGEND gewicht moeten verliezen, bijvoorbeeld voor een medische ingreep of wegens levensbedreigende obesitas. Eet gewoon gevarieerd en vermijdt verzadigde vetten en snelle suikers en beweeg voldoende. Volg de voedingsdriehoek.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Blijf er bij, gewoon goed bewegen en gevarieerd trainen om het leuk te houden en op je voeding letten, dan komt dat vanzelf!
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

@ eskimo: voor iemand van jouw lengte en gewicht is zo een proteïnedieet toch niet echt aan te raden hoor.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

@ eskimo: je lichaam in ketose laten komen is gevaarlijk! ZEKER bij het sporten!
Ik heb diabetes en bij hoge suikerwaarden sporten kan ook ketonen doen vrijgeven in het bloed. Zoek maar eens uit op internet, dat wil je absoluut niet hebben!
Zoals eerder aangehaald hierboven: gewoon gezond eten en bewegen. Die crashdiëten zijn niet aan te raden, ik ken mensen genoeg die nadien weer op hun gewone gewicht terugkwamen. Bovendien is jouw gewicht toch niet echt overdadig, uw BMI zit nog binnen de ideale waarde...
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

ThaDoc wrote:@ eskimo: je lichaam in ketose laten komen is gevaarlijk! ZEKER bij het sporten!
Ik heb diabetes en bij hoge suikerwaarden sporten kan ook ketonen doen vrijgeven in het bloed. Zoek maar eens uit op internet, dat wil je absoluut niet hebben!
Zoals eerder aangehaald hierboven: gewoon gezond eten en bewegen. Die crashdiëten zijn niet aan te raden, ik ken mensen genoeg die nadien weer op hun gewone gewicht terugkwamen. Bovendien is jouw gewicht toch niet echt overdadig, uw BMI zit nog binnen de ideale waarde...
Thadoc, kun je wat meer specifieke uitleg geven over het vetgedrukte hierboven? Aangezien ik ook diabeet ben, lijkt me dit wel interessant om weten! Thanks, Koen
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

koenvools wrote:
ThaDoc wrote:@ eskimo: je lichaam in ketose laten komen is gevaarlijk! ZEKER bij het sporten!
Thadoc, kun je wat meer specifieke uitleg geven over het vetgedrukte hierboven? Aangezien ik ook diabeet ben, lijkt me dit wel interessant om weten! Thanks, Koen
bij diabetes TYPE 1 geven hoge bloedsuikerwaarden weer dat er te weinig insuline aanwezig is. Daar het lichaam op die manier geen gebruik kan maken van de suiker als energiebron moet het opzoek naar alternatieven en je vetten etc worden aangesproken (lichaam gaat in ketose). De afbraak van deze stoffen geeft afvalproducten, de ketonen. Die ketonen zorgen ervoor dat het bloed verzuurd waardoor de levensnoodzakelijk stoffen in het bloed hun werking niet meer uit kunnen voeren (het bloed is een zeer strikt "klimaat" waar alle waarden, oa zuurtegraad en temperatuur, binnen nauwe strikte marges moeten liggen.
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

tek-zotic wrote:
koenvools wrote:
bij diabetes TYPE 1 geven hoge bloedsuikerwaarden weer dat er te weinig insuline aanwezig is. Daar het lichaam op die manier geen gebruik kan maken van de suiker als energiebron moet het opzoek naar alternatieven en je vetten etc worden aangesproken (lichaam gaat in ketose). De afbraak van deze stoffen geeft afvalproducten, de ketonen. Die ketonen zorgen ervoor dat het bloed verzuurd waardoor de levensnoodzakelijk stoffen in het bloed hun werking niet meer uit kunnen voeren (het bloed is een zeer strikt "klimaat" waar alle waarden, oa zuurtegraad en temperatuur, binnen nauwe strikte marges moeten liggen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb weer iets bijgeleerd :-D Daarom dat mijn arts zegt dat ik met waarden boven de 300 beter niet sport.
Wirehead
Mountainbiker

Post by Wirehead »

BerggeitCasualFietser wrote:Blijf er bij, gewoon goed bewegen en gevarieerd trainen om het leuk te houden en op je voeding letten, dan komt dat vanzelf!
Dit: =D> - beste advies :)

Heb dat ook gedaan en sedert maart 40kg kwijt. Het overgrote deel door aanpassing voeding eigenlijk. Om het permanent te houden beginnen met sport. Dan mag je al eens "een specialleke" eten in het weekend :)
Post Reply