Carbon Trek 9.8 is herrezen en model 2005 geworden...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
triple
Mountainbiker
Location: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Post by triple »

http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mou ... p#warranty

weet niet of link werkt, in ieder geval eerste eigenaar levenslange garantie
grtz
stef
onderaan pagina nog eens klikken op onderlijnd zinnetje.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

€1829...

Kost allemaal veeeeel geld!

Voor recreatief gebruik of amateurwedstrijden raad ik ook in de collectie 2005 te kiezen voor de 8500 als je per se een topfiets wilt!
> €3100 (ongeveer)

Als je echt teveel geld hebt, kies dan een Top Fuel 100... 8)
> €5699 :P (ongeveer)

On topic; de 9.8 is zeker een topfiets met veeeel goede kwaliteiten. Het is de minderheid die problemen ondervindt met deze fietsen!

Greetz,

Julien.
Galibier2646
Mountainbiker

Re: Carbon Trek 9.8 voor de prullenmand..advies graag

Post by Galibier2646 »

P° wrote:Yep,deze middag gaan biken,in volle afdaling voel ik mijne kader slap worden,hierbij enkele foto's...iemand een idee hoe het met de garantie-afhandeling van Trek staat?Mijne veloboer is morgen met verlof,dus alle advies is welkom.Ah ja,en nog iets : GODVERD*MME !!!!

http://gallery111623.fotopic.net/c344499.html
AAAHHH vreselijk , dikke pech jong.

Ik zou me toch niet te veel zorgen maken over die garantie hoor ! Mijn fietsmakker heeft vorige seizoen een scheur ontdekt in zijn
5200 raceframe ( OCLV 120 = identiek ) , direkt na 2 weken een nieuw kader , via fietsenboer ( + aankoopbewijs )

Dit is juist de reden waarvoor ik met Trek rij , you never know what can happen.....
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

wacko007 wrote:€1829...

Kost allemaal veeeeel geld!

Voor recreatief gebruik of amateurwedstrijden raad ik ook in de collectie 2005 te kiezen voor de 8500 als je per se een topfiets wilt!
> €3100 (ongeveer)

.
Dank u
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Ik heb dus al iedere keer dat ik een frame naar de filistijnen gereden heb, en tis me idd. al iets te dikwijls gebeurd, een ander frame gekregen in garantie.

Uiteraard moet je eerste bezitter zijn van het ding, dat spreekt voor zich. En een serieuze trek fietsenmaker hebben.

Eén keer is er discussie geweest, dan heeft de chamizo me in zijnen buro laten bellen, en de boel ne keer goed laten uitleggen. Ze beweerden dat het van een val was, want ze hadden dergelijke breuk nog nooit gezien. Ik heb dan minutieus uitgelegd wat er wel gebeurd was, en heb dan een ander frame gekregen. Tis dus eerder een voordeel als ge een "klassieke" breuk hebt, dan omgekeerd.

Dus : gewoon naar je fietsenmaker gaan, de boel laten opsturen, en da komt wel in orde. Die gasten van Trek hebben me dat eens zo gezegd :
"als je recht hebt op een garantieframe, dan krijg je het. bij de minste twijfel, dan krijg je het ook. Wat kan ons een frame meer of minder schelen ???"

Ik denk dat het trouwens zo is dat ze in twijfelgevallen de boel met twee of drie gasten onafhankelijk bekijken, en dat de meerderheid dan beslist. Soms wordt het ding ook opgestuurd naar de states, om een foto van te laten nemen. Kunnen ze de scheur beter bekijken.

Als het dus echt gebeurd is zoals je zegt, tja, dan geloof ik echt niet dat ge je ook maar een beetje zorgen moet maken.
fiete R-vrouw2
Mountainbiker

Post by fiete R-vrouw2 »

ne vriend van ons (den fisher) rijdt zijne kader ieder jaar in snot wel geen trek maar ne garry fisher! en pas op ook nie door te vallen ofzo hé...
ieder jaar!!! geen probleem om ne nieuwen te krijgen !
da is nu ne keer service.... nie????
hoop voor u dat die mannen van trek even sympathiek zijn!
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

fiete R-vrouw2 wrote:ne vriend van ons (den fisher) rijdt zijne kader ieder jaar in snot wel geen trek maar ne garry fisher! en pas op ook nie door te vallen ofzo hé...
ieder jaar!!! geen probleem om ne nieuwen te krijgen !
da is nu ne keer service.... nie????
hoop voor u dat die mannen van trek even sympathiek zijn!
Dat is straf!Elk jaar met een nieuw frame uitpakken is op zich wel tof maar of je hier 12 maanden gerust op rondtoert dat is wat anders :-k
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Galibier2646 wrote:
Ik zou me toch niet te veel zorgen maken over die garantie hoor ! Mijn fietsmakker heeft vorige seizoen een scheur ontdekt in zijn
5200 raceframe ( OCLV 120 = identiek ) , direkt na 2 weken een nieuw kader , via fietsenboer ( + aankoopbewijs )

Dit is juist de reden waarvoor ik met Trek rij , you never know what can happen.....
Een 9.8 is niet in OCLV 120! Die benaming die ze voor het carbon van de 9.8 geven is de HC met een honingraatprofiel

"Met een honingraatprofiel van Nomex® tussen twee lagen OCLV kun je een zo sterke structuur maken dat technici ongeveer alles zo vormvast kunnen maken als ze maar willen.

Zoals het aërodynamische ontwerp van de tijdritfiets voor 2002 van Lance Armstrong, of de ultrastijve bracketpartij en hetbalhoofd van Roland Green's Elite 9.8 hardtail waarmee hij de World Cup won.

De opmerkelijke sterkte van deze honingraatconstructie maakt ook dat er minder carbon nodig is en het gewicht verder omlaag kan"

Bron: http://www.trekbikes.com/bikes/2004/tec ... _bikes.jsp

Greetz,

Julien.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

fisher = klein = trek.
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

wacko007 wrote:
Galibier2646 wrote:

Een 9.8 is niet in OCLV 120! Die benaming die ze voor het carbon van de 9.8 geven is de HC met een honingraatprofiel

Ah zo , dat wist ik niet. Zo zie je maar , je bent nooit te oud om bij te leren hé.

"Met een honingraatprofiel van Nomex® tussen twee lagen OCLV kun je een zo sterke structuur maken dat technici ongeveer alles zo vormvast kunnen maken als ze maar willen.

Blijkbaar is dit nog steeds niet voldoende.... [-X

Zoals het aërodynamische ontwerp van de tijdritfiets voor 2002 van Lance Armstrong, of de ultrastijve bracketpartij en hetbalhoofd van Roland Green's Elite 9.8 hardtail waarmee hij de World Cup won.

De opmerkelijke sterkte van deze honingraatconstructie maakt ook dat er minder carbon nodig is en het gewicht verder omlaag kan"

Bron: http://www.trekbikes.com/bikes/2004/tec ... _bikes.jsp

Greetz,

Julien.

In ieder geval , ik denk dat P° zich niet te veel zorgen moet maken betreffende dat nieuwe frame , en ik hoop echt voor hem dat hij er niet te lang zal moeten op wachten.
Post Reply