Interessante boeken ivm training

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Geut
Mountainbiker

Post by Geut »

Epic wrote:- Het complete trainingshandboek voor de wielrenner – Paul Van Den Bosch

- Mountainbike like a champion – Ned Overend

- Lance Armstrongs trainingsprogramma – Lance Armstrond & Chris Carmichael

- Uit het hart van het peloton – Dirk Nachtergaele & Stefan Van Laere

- Triathlon Trainingsprogramma – Paul Huddle & Roch Frey

- Betere sportprestaties met biodoping – Birgit Kaltenthaler

- Het nieuwe basisboek training – Peter G.J.M. Janssen

- Moderne training voor wielrenners – Cees Vermunt

Hier ben je een tijdje zoet mee ;)
@Epic :
Heb je deze allemaal gelezen ?
Welke vind je zelf de meest interessante ?
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

'Basis voor verantwoord trainen' (ISBN 90-70870-45-2)

Kostprijs is 35 EUR voor BVLO-leden en 42 EUR voor niet-leden, exclusief 5 EUR port- en verzendingskosten.

Waterkluiskaai 16, 9040 Sint-Amandsberg/Gent,
tel. (09)218 91 21
fax (09)229 31 20
e-mail: info@bvlo.be

ook af te halen op bovenstaand adres

andere boek:
Moderne training voor wielrenners (C. Vermunt)

Dit boek kunt u bestellen voor
€ 22,25 (inclusief verzendkosten) bij:

Bikefitting.com
Dorine Verschureplein 22
6181 AS Elsloo
Nederland
Tel. +31 46 4362233
Fax +31 46 4378780
E-mail: info@bikefitting.com

door bovenstaand bedrag over te maken naar:

Nederland: ING Beek rek. nr. 66.61.75.322

België: Kredietbank Maasmechelen rek. nr. 454-6419351-57

O.v.v. Naam/Adres/Postcode/
Woonplaats/Land en met de vermelding van "Vermunt".
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Geut: die van Vermunt is een absolute aanrader, en ja, allemaal gelezen... Nog een paar over lopen ook maar ben de gegevens ervan kwijt.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Hier ook C. vermunt net uit, goed boek =D> . Het gaat verder dan trainen alleen in dat boek (wat ook logisch is). Het geeft je een goede basis en maakt komaf met héél wat mythes en misverstanden. Het las als eerste trainings-boek niet te zwaar.

@ epic kan je me een opvolger aanraden, mischien iets meer MTB-gericht (marathon, geen xc)? :-?
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Qube wrote:@ epic kan je me een opvolger aanraden, mischien iets meer MTB-gericht (marathon, geen xc)? :-?
Niet echt, t'zijn allemaal goede. Er bestaat nog ene van Joe Friel ook die uitstekend schijnt te zijn, nog niet gelezen. The mountainbikers bible of zo, mocht je die bestellen, laat het me weten dan kunnen we er 2 nemen ;)
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Epic wrote:
Qube wrote:@ epic kan je me een opvolger aanraden, mischien iets meer MTB-gericht (marathon, geen xc)? :-?
Niet echt, t'zijn allemaal goede. Er bestaat nog ene van Joe Friel ook die uitstekend schijnt te zijn, nog niet gelezen. The mountainbikers bible of zo, mocht je die bestellen, laat het me weten dan kunnen we er 2 nemen ;)
http://www.epinions.com/The_Mountain_Bi ... _Joe_Friel

3 :bounce: :wink:
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Epic wrote:
Die is uitstekend inderdaad, mijn persoonlijke bijbel :wink:
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

en waarin zou die verschillen ten opzichte van Vermunt :-? , want om weer 500 blz hetzelfde te lezen...

Bij proxis.be is hij niet te vinden, wel op amazon:

link 1

alsook deze, blijkbaar ook een goeie

link 2

Heeft er al iemand op amazon.com besteld, ik meestal op proxis.
Last edited by Qube on Sat 20 Nov 2004 22:08, edited 2 times in total.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Die van Overend behandelt wel voornamelijk techniek, die Mountainbikers Bible lijkt weinig nieuws te hebben als je die van Vermunt al hebt gelezen. Ik wil het boek van Overend anders wel eens uitlenen als je niet al te ver woont.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Vergis jullie niet, ik heb al een respectabel aantal boeken gelezen, maar die van Friel is in opvatting wel degelijk radicaal anders dan de rest. Het boek is veel meer een leidraad bij het opstellen van een trainingsplan, bij het bepalen van je sterktes en zwaktes, bij het bepalen van je aandachtspunt, kortom bij het vormen van een perfecte "trainingsattitude", gekoppeld aan een gezonde dosis realisme.

Daar waar andere boeken dus uitblinken in theoretische achtergrond, is dat deel bij Friel minder nadrukkelijk aanwezig (hoewel nog steeds in voldoende mate), maar Friel legt veel meer nadruk op de praktische kant van de zaak: tabellen met aanbevolen trainingsuren per periode/per week/per dag op basis van het richtaantal trainingsuren op het jaar, typetrainingen die je kan uitvoeren in die of die periode van het jaar, een knap hoofdstuk over een zo efficiënt mogelijke specifieke krachttraining in de fitness, etc...

Kortom, wie dit doorneemt en de opdrachten stap voor stap uitvoert, heeft nadien ECHT een kanjer van een gepersonaliseerd schema in de hand. De keerzijde van die pragmatische aanpak is uiteraard dat het boek voor de zeer ervaren biker mogelijk weinig tot niks nieuws zal bieden...

Overend is inderdaad vooral techniek, zo bestaan er trouwens nog wel een paar...
Post Reply