Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

Wat is het grote verschil tussen de Blach Shark Mud en de Jimmy van Schwalbe? Als ik de site bekijk zit er niet veel verschil op het profiel van de twee.
Zit het hem in de grip of ergens anders? Iemand ervaringen met deze twee en wat was het resultaat?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

de noppen van de BS Mud zijn langer en stijver.
BS Mud is alleen zeer goed in modder (zoals bvb nu als het zoveel geregend heeft) maar als er stukken bijzijn die minder modderig zijn, is hij wat onvoorspelbaar.
Dan is een allrounder als JImmy wel beter.
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

A d r i wrote:de noppen van de BS Mud zijn langer en stijver.
BS Mud is alleen zeer goed in modder (zoals bvb nu als het zoveel geregend heeft) maar als er stukken bijzijn die minder modderig zijn, is hij wat onvoorspelbaar.
Is er een verschil met de zijdelingse grip tussen de Jimmy en de BS Mud?
gininho
Mountainbiker

Post by gininho »

Ik had ook probleem met mijn banden, de originele bontrader 2,2 lagen er op. Niet te doen in de modder, schaatsen a volonté!
Ik heb nu de Jimmy's gestoken (1,9). Is stukken beter!
Tenzij je echt aan competitie wil doen, is dit de ideale band. Goeie grip, weinig slijtage. Er zijn er met betere grip, doch het slijtpercentage is stukken hoger, zodat je gauw moet wisselen, m.a.w. over een groot budget beschikken (of gesponsord worden, in competitie). Voor leken, zoals de meesten onder ons, zijn de Jimmy's de ideale band!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Gert wrote:
ja, de BS Mud heeft een pak meer zijdelingse grip, ALS de ondergrond zacht is. Bij hardere ondergrond kleeft hij minder doordat de noppen wegschuiven.
Op wortels en kasseien is het met zo'n BS Mud ook opletten geblazen.
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

A d r i wrote:
Gert wrote:
ja, de BS Mud heeft een pak meer zijdelingse grip, ALS de ondergrond zacht is. Bij hardere ondergrond kleeft hij minder doordat de noppen wegschuiven.
Op wortels en kasseien is het met zo'n BS Mud ook opletten geblazen.
Momenteel heb ik dus de BS Mud lliggen en ben vorige week gaan rijden maar ik schoof toch serieus weg in de bochten. Ik dacht mij een setje Jimmy's aan te schaffen maar misschien toch geen goed idee ofwel?
Vroeger schoven men banden precies niet.
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

Ben de TIOGA PSYCHO II aan het proberen deze zijn 19,5 breed
redelijk goed in de bochten maar wel slechte modder afvoer.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

@gert, zijn dat BS Mud in 1.5 ? Met zijdelingse grip bedoel ik vooral grip op offcamber hellingen en in geulen, iets wat de wildgripper xls ook goed heeft. Die trekt zichzelf echt uit een geul
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

A d r i wrote:@gert, zijn dat BS Mud in 1.5 ? Met zijdelingse grip bedoel ik vooral grip op offcamber hellingen en in geulen, iets wat de wildgripper xls ook goed heeft. Die trekt zichzelf echt uit een geul
Ik heb de 2.1 liggen. Met zijdelingse grip bedoel ik meer de grip in de bochten.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Over de 2.1 heb ik geen mening, ik heb de 1.5 en die is perfect in zware modder.
Post Reply