Zo 08/07/2012 Bolland:: 18ieme Raid des Chantoires

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Goohooni
Mountainbiker

Zo 08/07/2012 Bolland:: 18ieme Raid des Chantoires

Post by Goohooni »

even een kort woordje over deze tt in 2012.. (voor diegene die volgend jaar misschien deze opteren)

Aangezien het ook houffamarathon was en nog vele andere, was er hier een gezellige opkomst. Niet druk, niet 'verlaten'.

Alles zeer goed georganiseerd. Enkel door hevige regenval waren de pijlen na een tijdje minder goed leesbaar op de grond (ze plaatsen hier geen bordjes, maar pijltjes op de grond met verf, en in het bos met krijt). Maar eigenlijk werkt dit prima!

parcour: lag er berijdbaar bij, ondanks de hevige regenval. zelfs niet al te zwaar vond ik, omdat je toch veel rotsachtige bodem hebt. modderstrookjes heb je altijd wanneer het hard regent. Totaal had ik 57km in een parcour dat van Bolland naar theux ging en terug. af en toe kleine stukjes van het bloso parcour en stukjes die ik herkende uit Olne-spa-olne. Afwisselend parcour met af en toe toch wel technische steile klimmetjes, mooie afdalingen, tamelijk wat singletrack. Naar het einde toe iets meer asfalt, maar de benen waren toen al choco. ik gok op 60k iets van een 1000hm, gps nam deze niet meer op, wellicht verstopt door wat slijk ofzo.

bevoorrading: watermeloen, goeie sportdrank, cake, wafeltjes .. dik in orde.

goede afspuitstand, goede douches (in een tent op een speelplaats, maar warm water, dus was in orde. eiglk zelfs liever zo, dan in een verdoefte kleedkamer van een sporthal.) buiten speelde ze nog een muziekje, wa worste bakke...

mooie tocht! aanrader!
Bruno1980
Mountainbiker

HM

Post by Bruno1980 »

Heeft iemand de HM van de 72 KM. Mijne gps heeft blijkbaar ook een paar hellingen overgeslagen. Zoals hierboven al vermeld waarschijnlijk door de modder. Ondanks die ene regenbui toch nog de zon zien erdoor komen. Voor de rest beaam ik wat Goohooni hierboven al vertelde.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Bolland ............ chrono .................90km.............

Dat waren nog de goei jaren , 't is jammergenoeg maar een flauw afkooksel meer .
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Hopelijk hadden ze dit jaar wel de nodige vergunningen voor doortocht aangevraagd, na het fiasco met de politie vorig jaar. Bevoorrading inpakken, wegwezen en doortocht geweigerd - terug via de baan naar start (gelukkig verderop terug op het parcours kunnen inpikken).

Vond het destijds ook een van de betere - dit jaar spijtig genoeg over het hoofd gezien.
erwin
Mountainbiker

Post by erwin »

Ik vond deze tocht super. Een onweer en bakken regen in mijn nek, modder, modder en slijk, een geslaagde voormiddag dus!

Had 59km en 1200hm op de Polar.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Supernaut wrote:Bolland ............ chrono .................90km.............

Dat waren nog de goei jaren , 't is jammergenoeg maar een flauw afkooksel meer .
Ik heb op het Waalse forum de track gezien, en ik denk dat ze dit jaar hun fout van vorig jaar hebben ingezien, want hier zitten nu wel degelijk pittige paadjes tussen ! (terug richting Vesder-vallei met o.a. Banneux - Pepinster - ..)
JB
Mountainbiker

Post by JB »

Hoi,
Ik heb goed geamuseerd,
43.5 km en 870hm gaf de rox aan.
Hier mijn filmpje.
grt.

Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

lowie wrote:

Ik heb op het Waalse forum de track gezien, en ik denk dat ze dit jaar hun fout van vorig jaar hebben ingezien, want hier zitten nu wel degelijk pittige paadjes tussen ! (terug richting Vesder-vallei met o.a. Banneux - Pepinster - ..)
ik kan het beamen dat het een fijn tochtje was. had er geen spijt van dat ik er geweest ben. al was er veel slijk. er zaten enkele pittege hellingen tussen ook mooie single tracks. en enkele stroken met gladde rotsen en met dit weer is het niet altijd evident om te overwinnen.

ik zal hier volgend jaar weer van de partij zijn.

ik had net geen 69km inlpaats van de 72km. en blijkbaar hadden alle gps toestellen die dag een probleem. want ik had niet meer 869hm en da kan niet. ik schat een 15 à 1600hm.
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

De Runkeeper op mijn gsm is mooi blijven lopen :
afstand 68,35 km met 1694 Hm.
Maar of dit correct is ?
Ik denk toch dat het er ni ver naast is.
Ik was aangenaam verrast na de commentaren van vorig jaar te lezen.
Volgend jaar zeker terug en dit voor maar 3.5 euro =D>
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

lowie wrote:

Daar komt ge nu mee af ?

Ale dan zullen we voor volgend jaar de kalender terug aanpassen .
Post Reply