17° RANDONNÉE VTT DE STAVELOT - CHALLENGE GHF
Afstand: 15-30-45-60 km
Aantal deelnemers in 2011: 507
Startuur: 8.00-11.30
Plaats: Hall des Sports les Bressaix, rue des Iles, Stavelot
Prijs: 3,50-4 €
Extra: Douches, Bike-Wash
Website: www.gghf.be
Wat meer info, al zal het meer voor de "ingewijden" zijn.
De tocht verloopt in een totaal andere richting dan vorig jaar.
Dat is nu net het fijne aan de betere Ardennen-tochten : elk jaar schudden ze weer iets anders uit hun mouw, en dat siert een organisatie.
Vorig jaar zaten we ten W en NW van het Ardennen-stadje, deze keer ten Z en ZO.
De eerste kilometers doen we door en langs de Amblève-vallei naar Warche, Bellevaux, Beaumont, Lodomez en Vaux-Richard >> het krioelt daar van de kleine Ardeense gehuchtjes.
Daarna rijden we de immense wouden richting Recht in, om er een kleine 25 km in Logbiermé terug uit te komen. Tussendoor is het een afwisseling van mooie bospaadjes en bredere boswegen, in totale eenzaamheid.
Even na Logbiermé is er de derde en laatste bevoorrading, en dan volgen er nog pittige tracks via Wanne, Spineu, Aisomont en Hénumont.
Dit is een zeer summiere beschrijving van de 60 km-tocht - de 45 km doet die laatste dorpjes niet meer aan.
Ik schat de hoogtmeters voor de 60 km ergens tussen de 1300 en 1400, niet bijster veel, maar onderschat de tocht toch niet >> hier en daar kan al eens een plasje liggen
Het wordt een mengelmoes van allerlei soorten paadjes, maar vooral door een echt Ardennen-landschap met fantastische vergezichten.
Lowie's XL :
Als het weer wat meezit (en laat ons daarvoor alle onbruikbare geschenken aan de goden offeren, want het ziet er voorlopig niet bijster goed uit)
dan maak ik er nog 3 lusjes bij van in totaal 23 km en 700 hms.
Ik vertrek om 08:30 - wie goesting heeft, stuurt me best een pb voor concrete afspraken
Zo 15/07/2012 Stavelot :: 17ieme Randonnée de Stavelot
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- peerke1967
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build
Post by peerke1967 »
Nog wat extra info i.v.m hoogtemeters.
15 km 210 hm
21 km 450 hm
45 km 765 hm
60 km 1200 hm
lijkt me allemaal wat minder hm als vorig jaar.
Is effe nagekeken en ik had er vorig jaar 1200 op 49 km.
Kan me nog goed herinneren dat het toen enorm zwaar was door de vettige ondergrond.
Het echte bos begint op km 8 om er dan bijna nooit meer uit te komen.
Op de 60 km 3 bevoorradingen.
15 km 210 hm
21 km 450 hm
45 km 765 hm
60 km 1200 hm
lijkt me allemaal wat minder hm als vorig jaar.
Is effe nagekeken en ik had er vorig jaar 1200 op 49 km.
Kan me nog goed herinneren dat het toen enorm zwaar was door de vettige ondergrond.
Het echte bos begint op km 8 om er dan bijna nooit meer uit te komen.
Op de 60 km 3 bevoorradingen.
-
Captain Slow
- Mountainbiker
Post by Captain Slow »
Ik zak ook af naar Stavelot.
Veel zin om de 60 te doen maar denk dat ik het bij 45 ga houden, zal al zwaar genoeg zijn vrees ik gezien de aanhoudende regen. Vorig jaar ook serieus afgezien, toen was er 's morgens ook nog een pak uitgevallen...
Veel zin om de 60 te doen maar denk dat ik het bij 45 ga houden, zal al zwaar genoeg zijn vrees ik gezien de aanhoudende regen. Vorig jaar ook serieus afgezien, toen was er 's morgens ook nog een pak uitgevallen...
Weinig enthousiasme precies !
De weersvoorspellingen zien er euh ... onvoorspelbaar uit.
Ik ga er in elk geval op af. Laat ons hopen dat de buien beperkt blijven, 't zal onderaan al nat genoeg zijn.
Of ik met mijn bikemakkers mijn volledige XL-versie ga rijden, dat hangt van de inspiratie van het moment af !
De weersvoorspellingen zien er euh ... onvoorspelbaar uit.
Ik ga er in elk geval op af. Laat ons hopen dat de buien beperkt blijven, 't zal onderaan al nat genoeg zijn.
Of ik met mijn bikemakkers mijn volledige XL-versie ga rijden, dat hangt van de inspiratie van het moment af !
ik ben ook geweest ondanks de harde regen vanochtend, een beetje in de hoop dat het misschien wel meevalt in Stavelo, niet dus, maar goed, eenmaal daar, vol goede moed begonnen voor de 45 km, maar toch maar wijselijk besloten om af te buigen naar de 30 na de 2e bevoorrading, want teveel is teveel.
Ik vond het parcours niet heel erg uitdagend, niet echt technisch. Het was natuurlijk wat technischer geworden door de modder, maar als het er droog bij had gelegen, was het echt vlammen geweest.
Ik vond het parcours niet heel erg uitdagend, niet echt technisch. Het was natuurlijk wat technischer geworden door de modder, maar als het er droog bij had gelegen, was het echt vlammen geweest.
- flaming_jakke
- Mountainbiker
Post by flaming_jakke »
Heb me goed geamuseerd deze morgen.
Op het einde aan de splitsing voor de 60km nog een goeie vlaag gehad en het alsnog bij de 47km gehouden. Achteraf een pain saucisse een drankje en opnieuw huiswaarts
@julie ... heb denk ik bij jullie aan't bankje mijn pain saucisse verorberd ...
Cu
Op het einde aan de splitsing voor de 60km nog een goeie vlaag gehad en het alsnog bij de 47km gehouden. Achteraf een pain saucisse een drankje en opnieuw huiswaarts
@julie ... heb denk ik bij jullie aan't bankje mijn pain saucisse verorberd ...
Cu