hey
ik vroeg me af of er een manier bestaat om een v-brake (of gelijk welke andere rem) op een fiets zonder remnokken te plaatsen.
dmv nokken die je kan opvijzen ofzo ?
of kan ik iets doen met het ene gat dat in het dwarsbalkje vlak boven het achterwiel zit ?
greetz jeroen
v- brakes op disc only fiets
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
Jeroen,
Ik heb hier zelf al wat opzoekwerk naar verricht omdat ik die miserie met kromme schijven meer dan beu ben.
De enige goede oplossing is een aanpassing van het frame door een goede framebouwer. Kost wel wat, en dan moet je hem nadien (laten) herspuiten ook.
Wat de vork betreft, als je een disc-only vork hebt, kan je best een ouder type zoeken. Je kan ze ook laten aanpassen, maar dan moet je al gaan opzoeken welke metaallegering ze gebruikt hebben voor de onderpoten.
Ik heb hier zo al een oude Reba klaarliggen voor de mijne.
Ik heb hier zelf al wat opzoekwerk naar verricht omdat ik die miserie met kromme schijven meer dan beu ben.
De enige goede oplossing is een aanpassing van het frame door een goede framebouwer. Kost wel wat, en dan moet je hem nadien (laten) herspuiten ook.
Wat de vork betreft, als je een disc-only vork hebt, kan je best een ouder type zoeken. Je kan ze ook laten aanpassen, maar dan moet je al gaan opzoeken welke metaallegering ze gebruikt hebben voor de onderpoten.
Raging_Bulls wrote:Jeroen,
Koop eens deftige schijven, denk ik dan ? heb hier nog nooit maar dan nog nooit last van gehad(heb deore, slx,xt,avid en formula al gehad..)
heb hier zelf ook nog nooit last van gehad.zefii wrote:Raging_Bulls wrote:Jeroen,
Koop eens deftige schijven, denk ik dan ? heb hier nog nooit maar dan nog nooit last van gehad(heb deore, slx,xt,avid en formula al gehad..)
bij mij zit hem het probleem bij een naafmotor die niet schijfrem compatibel is .
en hoewel de elektromagnetische rem zeer goed is had ik graag een gewone bij gehad.
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
Zowel de originele Formula rotors als de huidige Hope Saw rotors (beide 180mm voor en achter) moeten vooraan om de 40-50 km gericht worden. Beide vallen voor zover ik weet toch redelijk binnen de "deftig" categorie.zefii wrote:Koop eens deftige schijven, denk ik dan ? heb hier nog nooit maar dan nog nooit last van gehad(heb deore, slx,xt,avid en formula al gehad..)
heb hier nooit last van gehad, de formula's zijn idd wel gevoeliger aan kromtrekken dan de xt's bv, heb nu ook cl gekozen idpv 6gaats(plastic ster)Raging_Bulls wrote:Zowel de originele Formula rotors als de huidige Hope Saw rotors (beide 180mm voor en achter) moeten vooraan om de 40-50 km gericht worden. Beide vallen voor zover ik weet toch redelijk binnen de "deftig" categorie.zefii wrote:Koop eens deftige schijven, denk ik dan ? heb hier nog nooit maar dan nog nooit last van gehad(heb deore, slx,xt,avid en formula al gehad..)