Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

flashing wrote:voor de Duchenne bikers is er een mooi parcour klaar, aangepast aan alle leeftijden qua moeilijkheidsgraad en potentieel gevaarlijke stukken eruit gehaald , zo blijft het safe en te doen voor iedereen , pas op :evil: het blijft moeilijk en technisch maar haalbaar
vorig jaar bij eerste kennismaking toch ff raar gekeken bij sommige stukken...ondertussen wat meer ervaring, weet nog dat er stukjes waren in die putten waar ik niet achter op mijn zadel zat maar boven mijn wiel en 2 sec lag mijn broer in de bosjes..

gisteren eens baanritje gedaan tot in boom, net geen 50 km zodat ik zondag niet meer moet zoeken naar de beste route, dinsdag offroad waasmunster gedaan, vanavond offroad tielrode, ga terug steeds beter! :lol:
Stokke
Mountainbiker

Post by Stokke »

flashing wrote:voor de Duchenne bikers is er een mooi parcour klaar, aangepast aan alle leeftijden qua moeilijkheidsgraad en potentieel gevaarlijke stukken eruit gehaald , zo blijft het safe en te doen voor iedereen , pas op :evil: het blijft moeilijk en technisch maar haalbaar
Deze is een goeke :lol:

Aan alle leeftijden aangepast
Heb vandaag de tour gedaan denk ik pijltje's linten zijn al aangebracht
Zij die meedoen aan de 4 uur race weten al een beetje wat hun te wachten staat van eventueel vorig jaar
Moet zeggen t'is er ni makkelijker op geworden :oops:
En als de ttocht ook terug over hetzelfde parcour rijd zullen er weer wreed veel verschieten
Zoals vorig jaar gezinstocht kidsday =D> heb toen nen kleine van 13 jaar geholpen da manneke wist ni meer waar of hoe hij uit da bos geraakte
En voor dit parcour te rijden moet je uw snelheid kunnen houden anders geraak je nergens boven met het draaien en keren
Goeie banden zoals flashing al zij en muggenmelk lieters sta vol met beten ni te doen
mtb117
Mountainbiker

Post by mtb117 »

Stokke wrote:
Deze is een goeke :lol:

Aan alle leeftijden aangepast
Heb vandaag de tour gedaan denk ik pijltje's linten zijn al aangebracht
Zij die meedoen aan de 4 uur race weten al een beetje wat hun te wachten staat van eventueel vorig jaar
Moet zeggen t'is er ni makkelijker op geworden :oops:
En als de ttocht ook terug over hetzelfde parcour rijd zullen er weer wreed veel verschieten
Zoals vorig jaar gezinstocht kidsday =D> heb toen nen kleine van 13 jaar geholpen da manneke wist ni meer waar of hoe hij uit da bos geraakte
En voor dit parcour te rijden moet je uw snelheid kunnen houden anders geraak je nergens boven met het draaien en keren
Goeie banden zoals flashing al zij en muggenmelk lieterDe technische lussen die zich op het domein van de Schorre bevinden situeren zich dit jaar in het begin en op het einde van de 30 en 40 km. De eerste technische lus is 4,65 km lang en sluit vervolgens aan op het 12 km parcours. De tweede lus, op het einde, biedt nog eens 2,35 km technische trails. Het is echter perfect mogelijk de 30 en/of de 40 km afstand te rijden zonder deze lussen. Vertrekken doe je dan door het parcours van de 12 km te volgen en na de bevoorrading voor de 30-40 km te opteren. De afstanden worden dan 23 en 33 km.

s sta vol met beten ni te doen
De technische lussen die zich op het domein van de Schorre bevinden situeren zich dit jaar in het begin en op het einde van de 30 en 40 km. De eerste technische lus is 4,65 km lang en sluit vervolgens aan op het 12 km parcours. De tweede lus, op het einde, biedt nog eens 2,35 km technische trails. Het is echter perfect mogelijk de 30 en/of de 40 km afstand te rijden zonder deze lussen. Vertrekken doe je dan door het parcours van de 12 km te volgen en na de bevoorrading voor de 30-40 km te opteren. De afstanden worden dan 23 en 33 km.
flashing
Mountainbiker

Post by flashing »

vallen kan altijd natuurlijk , maar de echt gevaarlijke , gelijk de diepe drop en de steile snelle afdaling is eruit , voor zondag gaan er nog andere stukken weg die min of meer gevaarlijk zijn
morgen zaterdag zit de tabletop erin , we zullen eerst naar de reakties ..anders ook eruit :-?
petruske
Mountainbiker

de schorre

Post by petruske »

kan men daar gaan rijden zonder dat er een toertocht is en welke aanduiding volg je dan ,en waar vertrek je dan
had er graag eens gaan rijden omdat ik zondag moet werken en aan de komentaarte lezen is het daarwel de moeitte waardom dat te doen
groetjes
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Ja mannekes t was de moeite ze, vorig jaar met schrik derdoorgereden (gn ervaring) dt jaar genoten maar ook afgezien, tikker schoot direct omhoog. Meer en beter om het zo te zeggen. T enige mindere maar is eigen fout, was ergens verkeerd gereden met als gevolg dat ik de finish stukken ook al in het begin gedaan heb, dus dubbele pret.
Heb aan de start iemand aan de lijn gehad, denk Flashing, de stukken tussen de Schorre passages waren t zelfde als vorig jaar. Heb ervan genoten, enkel de 21 km naar huis terug waren niet zo wijs, constant wind op kop of serieus op zijkant.
Toppertje als de bepijling blijft hangen zal ik er zeker deze zomer nog eens doorgaan...
simonsky
Mountainbiker

Post by simonsky »

kan ik ergens de track terugvinden van het mtb parcours van Boom?
Razor
Mountainbiker

Post by Razor »

simonsky wrote:kan ik ergens de track terugvinden van het mtb parcours van Boom?
Ik heb wel de gps track van de 4 uursrace.
achristi
Mountainbiker

Terhagen-Boom-Noeveren-Boom-Rumst-Terhagen

Post by achristi »

bijgevoegde URL geeft een goeie basis voor een MTB tocht in de Rupelstreek...
http://connect.garmin.com/activity/168685700
wimpie040810
Mountainbiker

Post by wimpie040810 »

Dinsdag in de schorre geweest schitterend om te biken, enkel mis ik een deel van het parcours denk ik.
ik weet niet waar te starten en er missen een heel deel pijlen of ligt het miss aan mij.
Post Reply