Rodeberg Tessenderlo

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
jerwain
Mountainbiker

Rodeberg Tessenderlo

Post by jerwain »

Hallo,

Eventjes een vraagje, weet er iemand hoe je aan de rodeberg in tessenderlo geraakt, we komen uit Stal(koersel). Ik ben er al een paar keer geweest bij toertocht van tessenderlo, maar weet niet hoe ik er over de weg moet geraken.

Merci op voorhand
dirk
Mountainbiker

Post by dirk »

Vertrek vanaf van eyck sport (rondpunt) in engsbergen richting deurne-diest.Derde straat lings nemen(vanaf van eyck ongeveer 500m),en daar loopt de weg naar de rodenberg.Wel opletten want de 3 straatjes zijn niet zo goed zichtbaar.Veel geluk!
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt....Loopt hier een vaste route ???
jerwain
Mountainbiker

Post by jerwain »

Merci, ga morge mij daar es goed afbeulen :-D

Nee, loopt geen vaste route daar, maar is heel mooi stukje natuur. =P~

Als je het es wilt proberen kan je altijd de toertocht van Tessenderlo rijden, of anders er zelf eens een parcourtje gaan uitstippelen.Is daar echt goed om goed af te zien. =D>
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Ben verleden week de route van de toertocht van Tessenderlo gaan rijden.Grrr :evil: Vlakbij het jagershuis was de helft van het bos gekapt. Ik heb nog getracht er 'a pied' door te geraken maar da was wel wat verder dan ik had gedacht. Met als gevolg dat die rotbeesten :evil: (muggen) dan op je af komen en de nodige steken krijg je er dan gratis bij.
Dit merk ik wel meer in Tessenderlo, ze dunnen de bossen, halen de stammen er tussen uit en laten de rest (takken ed) liggen als 'meststof'. Singletracks worden brede lanen als ze er met de enorme tractors doormoeten en het gebied blijft verwoest achter.
Maar... het zal wel nodig zijn, zekers?
Enfin: deze tocht zal ik de eerste volgende weken links laten liggen.
Post Reply