Vermoed dat startplaats zelfde is als vorig jaar ?
Hoe lang lopen 42 en 62 km samen ?
Tot zondag.
Zo 01/07/2012 Spiere-Helkijn
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
lange fietser
- Mountainbiker
Post by lange fietser »
De startplaats is dezelfde als verleden jaar: Sportcentrum Michelsberg, Oudenaardse Steenweg Spiere. De 42 km (en de 48 km) lopen volledig mee met de 62 km. Kort na de start, aan de brug van Spiere naar Warcoing, is er een splitsing waar de 62 km naar rechts gaat en de 42 (en de 48) km rechtdoor. De 62 km maakt een toer van ong 10 km naar Frankrijk op en komt dan terug om samen met de 42 (en 48 km) verder te gaan richting Mont St-Aubert. Op de terugweg, aan de brug van Helkijn, gaat de 42 km links om langs de Schelde terug te keren, terwijl de 48 en 62 km rechtdoor gaan om nog een lus te maken rond Helkijn.mayohagar wrote:Vermoed dat startplaats zelfde is als vorig jaar ?
Hoe lang lopen 42 en 62 km samen ?
Tot zondag.
Tot Zondag en alvast bedankt.
Last edited by lange fietser on Sat 30 Jun 2012 09:51, edited 1 time in total.
-
lange fietser
- Mountainbiker
Post by lange fietser »
We hadden nog wat info beloofd betreffende de chalet van de bevorrading, boven op Mont St-Aubert. Hij meet 5 x 5 m, dubbele deur en 2 kantelvensters.
Als je naar die bevoorrading gaat, je kan niet missen er staat maar 1
Ben je geïnteresseerd, vraag het aan de jongens van de bevoorrading. Ze zullen je kunnen helpen.
Als je naar die bevoorrading gaat, je kan niet missen er staat maar 1
Ben je geïnteresseerd, vraag het aan de jongens van de bevoorrading. Ze zullen je kunnen helpen.
- bushrider
- Mountainbiker
Vandaag op uitnodiging van de organisatie reeds dit ritje mogen rijden. Dus samen met een paar collega's verkenning gedaan en goed bevonden
. Geen schrik hebben voor modder , deze moet je zoeken . Toer loopt vlot , en een paar opmerkingen doorgegeven ivm de pijlen . En deze zullen tegen morgen aangepast zijn . Organisatie is zeker gegroeid tov vorig jaar .
Voor de liefhebbers van het tuinhuis , ja man dat is de moeite . Dus wanneer je morgen nog twijfelt .. gewoon doen .
[/b]
Voor de liefhebbers van het tuinhuis , ja man dat is de moeite . Dus wanneer je morgen nog twijfelt .. gewoon doen .
Modder niet moeten zoeken.bushrider wrote: Geen schrik hebben voor modder , deze moet je zoeken . Toer loopt vlot , en een paar opmerkingen doorgegeven ivm de pijlen . En deze zullen tegen morgen aangepast zijn .[/b]
Bepijling kon zeker beter, er zullen er maar weinig zijn die hun gewenste kilometers hebben kunnen rijden.
Uitgebreide bevoorrading met heel sympathieke bediening.
Deze morgen in alle vroegte vertrokken naar Helkijn, waar bij aankomst mijn vermoeden reeds werd bevestigd...........een héél magere opkomst.
Voor de mensen van de organisatie een hééél spijtige zaak, maar gezien de zware concurrentie te Otegem, was dit enigzins te voorzien. Maar de afwezigen hadden ditmaal ongelijk!!!! Ik ben vertrokken voor de volle 62 km en ik vond het persoonlijk een heel mooie rit met een hoog offroad gehalte!!! De lange stroken offroad langs de schelde naar Estampius.........ik dacht dat er geen eind aan kwam, maar zelfs daarna heel vele mooie boerewegels en slagen, en nog altijd heel mooie stroken offroad en telkens van 1 à 2 kilometer, gewoonweg prachtig. En als hoogtepunt van de rit, 2 mooie offroad beklimmingen van de Mont St Aubert, het was zalig genieten onder een heerlijk zonnetje van het mooie vergezicht bovenop de berg. Daar een klapke gedaan met de "ontgoochelde" mensen van de organisatie en toch een hart onder de riem gestoken om volgend jaar opnieuw te organiseren maar misschien uit te kijken naar een andere datum op de kalender. Na uiteindelijk 64 km moe maar zeer voldaan aangekomen te Helkijn, nadat we nog een uitsmijterke kregen met het klimmetje naar Kooigembos.
Na de bike wash, en die was meer dan welkom om het fietske terug proper te krijgen, en zelf een douchke te hebben genomen vertrokken naar huis met een goed en zalig gevoel!!!! Kiwanis Helkijn, zéér zeker tot volgend jaar en hopelijk een massale opkomst om jullie goede werken te steunen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor de mensen van de organisatie een hééél spijtige zaak, maar gezien de zware concurrentie te Otegem, was dit enigzins te voorzien. Maar de afwezigen hadden ditmaal ongelijk!!!! Ik ben vertrokken voor de volle 62 km en ik vond het persoonlijk een heel mooie rit met een hoog offroad gehalte!!! De lange stroken offroad langs de schelde naar Estampius.........ik dacht dat er geen eind aan kwam, maar zelfs daarna heel vele mooie boerewegels en slagen, en nog altijd heel mooie stroken offroad en telkens van 1 à 2 kilometer, gewoonweg prachtig. En als hoogtepunt van de rit, 2 mooie offroad beklimmingen van de Mont St Aubert, het was zalig genieten onder een heerlijk zonnetje van het mooie vergezicht bovenop de berg. Daar een klapke gedaan met de "ontgoochelde" mensen van de organisatie en toch een hart onder de riem gestoken om volgend jaar opnieuw te organiseren maar misschien uit te kijken naar een andere datum op de kalender. Na uiteindelijk 64 km moe maar zeer voldaan aangekomen te Helkijn, nadat we nog een uitsmijterke kregen met het klimmetje naar Kooigembos.
Na de bike wash, en die was meer dan welkom om het fietske terug proper te krijgen, en zelf een douchke te hebben genomen vertrokken naar huis met een goed en zalig gevoel!!!! Kiwanis Helkijn, zéér zeker tot volgend jaar en hopelijk een massale opkomst om jullie goede werken te steunen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee, nee, geen week eerder, maar als ze eens goed kijken op de kalender zijn er hier of daar nog genoeg "gaatjes" te vullen!!! Links en rechts is er wel een zaterdag of zondag waar we "uren" in den omtrek geen VTT hebben, dus goed zoeken is de boodschap, maar ik vond het wel een supergoede rit die de richting uitgaat die we vast en zeker niet gewoon zijn.zanneis wrote:Zolang het geen week eerder is, is het goed ... anders concurrentie met TT Steenbakkers ...slooverke wrote: maar misschien uit te kijken naar een andere datum op de kalender.
Grtjs