Nieuwe route Tervuren?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Rikske_007
Mountainbiker

Post by Rikske_007 »

joeke wrote:Hallo,

Het was gisteren inderdaad gezellig. Na de rit ben ik wel terug in mijn bed gekropen om uit te zieken.

De foto's vindt je terug op http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 075&type=1 .

Ik zal ook proberen om de route nog eens na te rijden.
Komend lukt niet daar we op uitstap zijn in Daun.

Opmerkingen heb ik al wel doorgegeven.

Groetjes,

Joeke
Foto's werken niet :(

Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
vtteddy
Mountainbiker

Post by vtteddy »

Krijg de link voor de foto's ook niet open.
En wat de aansluitingspunten betreft zal men moeten wachten totdat bloso die plaatst.(dat doet de gemeente niet)
En men kan de routes nu ook downloaden via de site van bloso.be.

Groetjes.
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo,

foto's staan op de facebook pagina van de pachthofvrienden.
Even in facebook pachthofvrienden opzoeken en dan moet je ze zeker te zien krijgen.

Onze webmasters waren dit weekend elders.
Normaal komen die ook nog op onze site.

Parkoers opmaken was niet zo makkelijk. Zo veel mogelijk op de gemeente. Alle sportcentra aandoen en alle deelgemeenten.
90% van de wegen ligt op de gemeente.
Rood is normaal altijd zwaarder dan blauw.
Voor de moddergevoeligere stroken ken ik alternatieven en waren ook zo aangevraagd, maar ja toelatingen verkrijgen hé.

Geef de gemeente en andere diensten nog even de tijd om alles in orde te brengen. Voor de verbinding met de Neroroute heb ik een alternatief aangeraden daar je anders in Jezus-Eik het uiteinde van de afrit moet kruisen.

We hebben ook vernomen dat er in Vlaams-Brabant misschien nog dit jaar nog routes bijkomen in Huldenberg, Herent, ... .

Groetjes,

Joeke
W817
Mountainbiker

Post by W817 »

Wat een mooi weertje om nog eens een poging te wagen de Bloso route te rijden, ik wou vandaag eens blauw/rood rijden en best wel tevreden.
Toch even doorgeven wie op het parcours blauw zit, er nog steeds een paaltje ontbreekt op het einde van de St.Jansdreef... een tiental meter voor de autosnelweg moet je links nemen, het kleine singlepaadje zie je niet zo goed liggen. " is net tegenover het naambordje StJansdreef "
@Joeke : het is net goed dat er wat modderstroken inzitten, 't mag niet te saai worden hé :lol:
W817
Mountainbiker

Post by W817 »

Foto's zijn blijkbaar niet zichtbaar voor iedereen op facebook :(
vtteddy
Mountainbiker

Post by vtteddy »

W817 wrote:Wat een mooi weertje om nog eens een poging te wagen de Bloso route te rijden, ik wou vandaag eens blauw/rood rijden en best wel tevreden.
Toch even doorgeven wie op het parcours blauw zit, er nog steeds een paaltje ontbreekt op het einde van de St.Jansdreef... een tiental meter voor de autosnelweg moet je links nemen, het kleine singlepaadje zie je niet zo goed liggen. " is net tegenover het naambordje StJansdreef "
@Joeke : het is net goed dat er wat modderstroken inzitten, 't mag niet te saai worden hé :lol:
Je moet tot aan de autosnelweg rijden het fietspad op naar links. En 100m verder op (daar staat wel een paaltje) terug naar links het bos in.
W817
Mountainbiker

Post by W817 »

De volgende keer zal ik eens doorrijden, maar vind het nu ook wel goed, geen fietspad, direct de singletrack op ;-)) als dat mag van de boswachter :roll:
cheeta
Mountainbiker

Post by cheeta »

Is het niet vragen om problemen om routes tegen elkaar in te laten lopen, voor zover ik van het bord in Vossem begreep voor zowel Groen-Rood, Rood-Blauw en in ieder geval Groen met de Blauw van Kortenberg?

Is er een logica achter de plaatsing van de route bordjes? Je komt ze links, rechts en voor, in en na de bocht tegen (bij veel Bloso routes).
Het lijkt me logisch om ze consequent voor de bocht te plaatsen op een afstand dat je met de snelheid die redelijkerwijs verwacht kan worden afdoende tijd hebt om er op in te spelen.
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

cheeta wrote:Is het niet vragen om problemen om routes tegen elkaar in te laten lopen, voor zover ik van het bord in Vossem begreep voor zowel Groen-Rood, Rood-Blauw en in ieder geval Groen met de Blauw van Kortenberg?

Is er een logica achter de plaatsing van de route bordjes? Je komt ze links, rechts en voor, in en na de bocht tegen (bij veel Bloso routes).
Het lijkt me logisch om ze consequent voor de bocht te plaatsen op een afstand dat je met de snelheid die redelijkerwijs verwacht kan worden afdoende tijd hebt om er op in te spelen.
Tegengesteld aan elkaar op groen Vossem en Blauw Kortenberg was op vraag van Bloso. Eerlijk gezegd rijd ik daar liever af dan op. Meer fun.

Meestal wordt geprobeerd om de pijlen op de rechterzijde te zetten. Is niet altijd mogelijk gezien privéterreinen enz... .
En ja, per kruispunt maar 1 pijl, dus niet er voor, in en er na. Maar ja op de 3 routes in Tervuren staan er al +/-500.
cheeta
Mountainbiker

Post by cheeta »

joeke wrote:Tegengesteld aan elkaar op groen Vossem en Blauw Kortenberg was op vraag van Bloso. Eerlijk gezegd rijd ik daar liever af dan op. Meer fun.
Alleen is het nog steeds fun wanneer je een groep omhoog ploeterende mede-fietsers tegenkomt? Vandaar de vraag of het niet vragen om problemen is om de stromen tegen elkaar in te sturen (volgens mij zonder een echte waarschuwing)? Lijkt me toch iets om rekening mee te houden...

joeke wrote:Meestal wordt geprobeerd om de pijlen op de rechterzijde te zetten. Is niet altijd mogelijk gezien privéterreinen enz... .
En ja, per kruispunt maar 1 pijl, dus niet er voor, in en er na. Maar ja op de 3 routes in Tervuren staan er al +/-500.
Dat je geen 3 pijlen per bocht kan gebruiken, was nimmer punt van discussie. Een deel van de pijlen staat alleen achter de bocht opgesteld (je zou het eventueel nog in de buitenbocht kunnen noemen). Al zie je het paaltje al van een flinke afstand staan dan nog ben je al aardig dichtbij voor je de richting kan herkennen en dan heb je nog een paar 1~2 tellen nodig om alle informatie te verwerken. Op stukken waar je 10m/s rijdt, waar je op sommige afdalingen je niet echt voor hoeft in te spannen, ben je dan eigenlijk al te laat (of je mist de afslag, of je bent onnodig al je snelheid kwijt, of je moet op een onbenullige, bodemonvriendelijke manier in de ankers). Waarmee we wederom op de vraag uitkomen "waarom de paaltjes niet voor de bocht te plaatsen op een afstand dat je met de snelheid die redelijkerwijs verwacht kan worden afdoende tijd hebt om er op in te spelen?"
Post Reply