Het eiland Kos ...

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

barty wrote:
s-biker gert wrote:da is wel wa ver om tot ginder te rijden zenne :-D
tja zou best kunnen...maar ik vond dat ik iedereen toch moest de kans geven hé :bounce: #-o :wink: ...mooie foto's van jou tochten ginder, denk dat het fun zal worden
had ge wat eerder verwittigd kon ik u nog wat kaartmateriaal bezorgen van waar de foto's genomen zijn, lees schone trackjes om te doen...
Opgelet, der is hie meer dan 1 esbaajker :P :P :P de Gert gaat pas in augustus zweten ginder, al dan niet met zijn madam genietend aan n cocktail aan t zwembad.
Nevermind, amuseer u daar maar en post maar foto's (van geitjes ??) wheelC.

esbaajker Gino
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Vandaag een toerke gedaan met de Walter van Kos mountainbike (Kardahmena) en moet zeggen dat het genieten was met volle teugen, prachtige stukken gedaan in het gebergte met als top 640 m waar het leger hun waakhond op ons los liet (was ff verschieten). Bij aankomst aan het hotel had ik 72.4 km op den teller en 1250 hm bij zeer hete temperaturen.
Ik kan iedereen met stip aanraden om even bij Walter langs te gaan als je van plan bent om een mtb toerke op Kos te doen, zoals hij zij kan je enkel bij hem deftige mtb's (schijfremmen, deftige vork, enz.) huren plus alle toebehoren. Juist een belleke of mailke en de volgende dag(en) staat hij aan je hotel met fiets en toebehoren voor een al dan niet gegidste toer naar keuze.
Veel single tracks ga je nog niet vinden of je zou de sporen van de berggeiten moeten volgen, maar Walter is volop bezig met deze uit te zoeken en ze uit te testen.
Meer info kan je vinden op de site http://www.kosmountainbike.gr/ =D>
Razor
Mountainbiker

Post by Razor »

Sorry om dit oude topic nog eens naar boven te halen maar eind juli vertrek ik ook naar kos en ik heb al eens gekeken naar de website van kosmountainbike.
ziet er allemaal wel goed uit maar iemand die bepaalde tochten kan aanraden?
blades
Mountainbiker

Post by blades »

Razor wrote:Sorry om dit oude topic nog eens naar boven te halen maar eind juli vertrek ik ook naar kos en ik heb al eens gekeken naar de website van kosmountainbike.
Een deel vant eiland is plat, echt enorm plat met allemaal beton.
De andere kant is bergachtig. Gezien het eiland maar een speldeprik groot is raad ik aan om langs de bergachtige kant gewoon in de offroad wegen te bollen. Je kan niet mis rijden gezien je altijd wel een uitgangspunt ziet.
Ik vond het bij de beste bike eilanden in Griekenland.
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

Razor wrote:Sorry om dit oude topic nog eens naar boven te halen maar eind juli vertrek ik ook naar kos en ik heb al eens gekeken naar de website van kosmountainbike.
Ik heb vorig jaar naar daar geweest en moet zeggen de tochten die ze daar doen zijn wel goed.
De man die dit organiseert is een zuid afrikaan hij kent het eiland zeer goed, fietsen die hij verhuurd zijn zeer verzorgd, en zeer goed onderhouden.
Denk dat je bij hem aan het juiste adres zit...
Route aanraden is niet makkelijk (kan er dan zeer heet zijn) ik heb eerst daar een korte route gedaan om te wennen aan de hitte.
Post Reply