Zal inderdaad wel afgesloten zijn tijdens de belangrijkste evenmenten. Er zijn daar ook enkele parkings enzo, en die zijn ook betalend tijdens grotere evenementen. En anders zullen de hekken daar wel van zeilen voorzien worden, en ik weet ook niet hoeveel je er echt van kan zien. Die chicane is een goeie inhaalmogelijkheid en dus zeker iets waar anders wel wat mensen zouden samentroepen.Zotte Marre wrote:Je kan het circuit op bepaalde plaatsen (in de verte) zien liggen, en ook vanop ons parcours van gisteren (ik herinner mij 2 plaatsen, maar ik heb niet altijd heel goed rondgekekenIcebreaker wrote:Zonder erbij geweest te zijn kan ik je zeggen: neen, zeker en vast niet. Dure wedstrijden als F1 zorgen ervoor dat men er alles aan zal doen om te voorkomen dat mensen die niet betalen iets kunnen zienPhille81 wrote: PS : nog een vraagje : je kon zeer dikwijls de sportauto's horen rijden op het circuit van Spa-Francorchamps... maar was er eigenlijk een plaats op het parcours waar je effectief het circuit (of een stuk ervan) kon zien liggen ? Ik heb erop gelet maar niets gezien op de route van 65 km.
Edit: Of misschien een héél, héél klein stukje, door de bomen ofzo. Maar zeker niet meer dan 10 meter en al helemaal niet van een bocht ofzo. Hoewel je op dagen dat er gewone races zijn vaak wel relatief dicht geraakt, zal je niet veel zien, anders is het te moeilijk om alles af te sluiten voor bvb F1.![]()
Er is wel een plaats, waar je een bocht van het circuit kan zien, dicht genoeg om de opschriften van de auto's te lezen (een stuk weg dat dood loopt op het circuit. Maar misschien dat ze dat enkel toelaten op niet F1-dagen?
Zo 24/06/2012 Raid des Hautes Fagnes - Malmedy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
-
bostrippertje
- Mountainbiker
Post by bostrippertje »
mij ferm geamuseerd tot de laatste 5km
toen teveel moeten stappen naar mn zin,
maar zat toen ook plots stikkapot
het is en blijft een R-A-I-D
en deze doet zich deze naam alle eer aan
vandaag kan k die laatste 5km al meer appreciëren hehe
toen teveel moeten stappen naar mn zin,
maar zat toen ook plots stikkapot
het is en blijft een R-A-I-D
en deze doet zich deze naam alle eer aan
vandaag kan k die laatste 5km al meer appreciëren hehe
- Black-Knight
- Mountainbiker
Post by Black-Knight »
'k Heb me weer fantastisch geamuseerd op de 115 in het schitterende decor van de Hoge Venen. Toch een persoonlijke voorkeur voor het parcours van 2011. De laatste 5km waren door de weersomstandigheden vaak amper berijdbaar en dat is tenslotte nog steeds de bedoeling als je op een tweewieler rijdt.
Bij de afdaling voor Reinhardstein stond er een file van jewelste doordat alle afstanden daar samenkwamen. Wie vooraf van plan was om hier eens de remmen los te laten, was er aan voor de moeite.
Maar het moet gezegd: de organisatie was weer top! Zelfs bij regenweer neem ik mijn hoedje af voor de seingevers die in dit hondenweer paraat stonden. Met een speciale vermelding voor de man aan Ferme Libert die voor elke deelnemer een aanmoediging in petto had !
Ik kom terug... maar breng zelf het goede weer mee.
Bij de afdaling voor Reinhardstein stond er een file van jewelste doordat alle afstanden daar samenkwamen. Wie vooraf van plan was om hier eens de remmen los te laten, was er aan voor de moeite.
Maar het moet gezegd: de organisatie was weer top! Zelfs bij regenweer neem ik mijn hoedje af voor de seingevers die in dit hondenweer paraat stonden. Met een speciale vermelding voor de man aan Ferme Libert die voor elke deelnemer een aanmoediging in petto had !
Ik kom terug... maar breng zelf het goede weer mee.
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Gisteren voor de vierde keer alweer gestart in Malmedy.
Volop genoten van het schitterende parcours, al was het weer op het einde wel een serieuze spelbreker.
De eerste helft vond ik merkelijk minder zwaar dan de vorige jaren, minder technisch ook. Maar toch: genieten.
Bijna overal boven en beneden kunnen rijden, soms wel eens zotte maneuvers uit moeten halen in afdalingen om mensen te voet te ontwijken. Sommige mensen hebben echt eens een techniek training bergaf nodig, op dit parcours waren alle afdalingen veel makkelijker al fietsend te rijden dan dat je te voet naar beneden moet sukkelen. Aan de afdaling voor het kasteel stond vanaf halfweg een gigantische file voor dat stomme, steilere stukje. Ik zie daar één voor één iedereen te voet naar beneden sukkelen, met gigantische glijpartijen tot gevolg. Heb even gewacht toen het eindelijk mijn beurt was en ben er afgereden, voor je 't weet ben je beneden, maar iedereen bekeek me of ik gek was.
Door de overvloedige regen en modder werd het daarna als brildrager wel lastig rijden: om de paar minuten stoppen om glazen proper te maken, en zeer slecht inschattingsvermogen op de wortelstukken met bedompte glazen.
De laatste klim vond ik er wat over, heb echt niemand naar boven zien rijden. De steile stukken waren wel nog grappig te voet met die modderstroom die naar beneden kwam, maar dat stuk erna waar je soms tot over je enkels in het sop stond vond ik wat minder. Tegen dan zag ik echt niks meer, en de daarop volgende singletrack was dan ook een kwelling: slippen op elke wortel omdat ik ze niet zag liggen.
De laatse afdaling was dan weer prachtig, al was het één slalom tussen mensen die te voet naar beneden aan 't gaan waren.
Volop genoten van het schitterende parcours, al was het weer op het einde wel een serieuze spelbreker.
De eerste helft vond ik merkelijk minder zwaar dan de vorige jaren, minder technisch ook. Maar toch: genieten.
Bijna overal boven en beneden kunnen rijden, soms wel eens zotte maneuvers uit moeten halen in afdalingen om mensen te voet te ontwijken. Sommige mensen hebben echt eens een techniek training bergaf nodig, op dit parcours waren alle afdalingen veel makkelijker al fietsend te rijden dan dat je te voet naar beneden moet sukkelen. Aan de afdaling voor het kasteel stond vanaf halfweg een gigantische file voor dat stomme, steilere stukje. Ik zie daar één voor één iedereen te voet naar beneden sukkelen, met gigantische glijpartijen tot gevolg. Heb even gewacht toen het eindelijk mijn beurt was en ben er afgereden, voor je 't weet ben je beneden, maar iedereen bekeek me of ik gek was.
Door de overvloedige regen en modder werd het daarna als brildrager wel lastig rijden: om de paar minuten stoppen om glazen proper te maken, en zeer slecht inschattingsvermogen op de wortelstukken met bedompte glazen.
De laatste klim vond ik er wat over, heb echt niemand naar boven zien rijden. De steile stukken waren wel nog grappig te voet met die modderstroom die naar beneden kwam, maar dat stuk erna waar je soms tot over je enkels in het sop stond vond ik wat minder. Tegen dan zag ik echt niks meer, en de daarop volgende singletrack was dan ook een kwelling: slippen op elke wortel omdat ik ze niet zag liggen.
De laatse afdaling was dan weer prachtig, al was het één slalom tussen mensen die te voet naar beneden aan 't gaan waren.
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
Ik moet mij aansluiten bij alle 'file-opmerkingen'. Het staat natuurlijk iedereen vrij om mee te rijden, maar net zoals je fysiek in orde hoeft te zijn, zou je ook technisch in orde moeten zijn om zulke marathons mee te rijden. Ik heb mij gisteren verschillende keren (zowel bergop als bergaf) afgevraagd: "Ben ik technisch nu echt zo sterk of zijn anderen nu echt zo slecht?". Ik weet nu wel hoe een stuur werkt maar ik ben zeker geen technisch wonder, dus ik denk dat ik het meer bij de 2e optie moet gaan zoeken.. Al denk ik dat het bij velen waarschijnlijk met durf ipv. techniek te maken heeft. Maar enkel door iets meer te doen dan je durft kun je bijleren he..
-
Buffalo mtb
- Mountainbiker
Post by Buffalo mtb »
Gisteren de 65km en vond het een mooie editie. In het begin dezelfde stukken als we gewoon zijn, dan na km 15 een iets makkelijk lopend stuk als normaal maar vond de wortelpassage wel leuk om te rijden, lekker technisch
Dan terug een een mooie finale als uitsmijter met een zeer lastige 10km. Ben rustig vertrokken en dan constant lichtjes kunnen versnellen, dus tevreden over mijn eigen rit. Alleen beetje vervelend dat ik met spierverreking in mijn bovenbil zit en bijgevolg niet echt op souplesse kon rijden anders kon er toch nog een min of 5 sneller gereden worden. Nu na een formidabel leuke laatste afdaling na 3u19 over finish gereden.
De zaterdag was ik reeds 20km op parcours gaan rijden en als je na 10 km, na die super snelle afdaling met geulen, ipv zeer scherp rechts in te rijden gewoon rechtuit rijd kom je op een weg uit, daar even links en dan rechts het bos in en je kan tot tegen het parcours van Spa rijden, en het blijft toch zalig om die racewagens aan snelheden ver boven de 200 aan je voorbij te zien vliegen.
De zaterdag was ik reeds 20km op parcours gaan rijden en als je na 10 km, na die super snelle afdaling met geulen, ipv zeer scherp rechts in te rijden gewoon rechtuit rijd kom je op een weg uit, daar even links en dan rechts het bos in en je kan tot tegen het parcours van Spa rijden, en het blijft toch zalig om die racewagens aan snelheden ver boven de 200 aan je voorbij te zien vliegen.
-
chris the flyin fish
- Mountainbiker
gps edge 800
Post by chris the flyin fish »
Beste bikers,
Ik heb mijn gps 800 verloren
bij een valpartij als er een
eerlijke vinder
hem heeft gevonden wacht hem een
beloning.
chris.cannon1166@gmail.com