Zo 24/06/2012 Raid des Hautes Fagnes - Malmedy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ghizz
Mountainbiker

Post by Ghizz »

Superparcours! Helaas die 95% te voet op de slotklim denk ik dat helaas wel klopte ja. Ongeveer heel het stuk aan moeten schuiven door lopende mensen van de kortere afstanden. Dit had vast ook wel anders gekund.

Helaas de douches waren echt te min. Zo'n evenement met zulke douches kan echt niet!
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

rombaft wrote:prachtig parcours, echter door de weersomstandigheden veranderd in een bijna hel met, spekgladde boomwortels/leistenen , ...sommige afdalingen echt op goed geluk moeten pakken wegens geen grip meer op de gladde ondergrond, zelf zeikenat. Laatste 15km niet echt meer genoten ma soit, toch uitgereden, 1 keer gevallen zonder erg want heb er andere zien tegen de grond gaan, en zien lopen met serieuze blauwe plekken, schaafwonden, ...

ik rij wel met een vaste voorvork welke op zo'n parcours hier en daar wel beke te "die hard" is :wink: :lol:
Ik heb ook met vaste vork (29") gereden en ik heb er absoluut van genoten, eigenlijk overal volluit kunnen gaan, in afdalingen en de wortels, en nergens controle verloren (al schoof het natuurlijk dikwijls een beetje :lol: Ik heb echt genoten van de vettige afdalingen! Enkel op het einde de meeste kracht uit mijn armen (en mijn remblokken) zodat de laatste downhill eindigde in een buiklanding ...
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Zotte Marre wrote:
rombaft wrote:prachtig parcours, echter door de weersomstandigheden veranderd in een bijna hel met, spekgladde boomwortels/leistenen , ...sommige afdalingen echt op goed geluk moeten pakken wegens geen grip meer op de gladde ondergrond, zelf zeikenat. Laatste 15km niet echt meer genoten ma soit, toch uitgereden, 1 keer gevallen zonder erg want heb er andere zien tegen de grond gaan, en zien lopen met serieuze blauwe plekken, schaafwonden, ...

ik rij wel met een vaste voorvork welke op zo'n parcours hier en daar wel beke te "die hard" is :wink: :lol:
Ik heb ook met vaste vork (29") gereden en ik heb er absoluut van genoten, eigenlijk overal volluit kunnen gaan, in afdalingen en de wortels, en nergens controle verloren (al schoof het natuurlijk dikwijls een beetje :lol: Ik heb echt genoten van de vettige afdalingen! Enkel op het einde de meeste kracht uit mijn armen (en mijn remblokken) zodat de laatste downhill eindigde in een buiklanding ...
Ivm de vaste voorvork en controle verliezen, ik denk soms dat je meer cntrole hebt met de vaste voorvork, enkel zoals je aangeeft, de armspieren vermoeien wel een pak sneller wat op het eind serieus begon door te wegen...

Verder begin ik toch te twijfelen om ook geen 29'er aan te schaffen, heb er enorm veel gezien (viel echt op) , ook eens op ene gereden van kameraad , ik denk dat je over zo'n boomwortel parcours echt wel voordelen haalt uit een 29'er..
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

rombaft wrote: Ivm de vaste voorvork en controle verliezen, ik denk soms dat je meer cntrole hebt met de vaste voorvork, .
Daar ben ik inderdaad van overtuigd, zeker als het technisch en glibberig ligt, te voelt onmiddellijk hoe je voorwiel reageert, je kan sneller corrigeren als gevolg zal je minder overcorrigeren.

Eigenlijk of-topic maar k zal het hierbij houden :wink:
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

rombaft wrote:Verder begin ik toch te twijfelen om ook geen 29'er aan te schaffen, heb er enorm veel gezien (viel echt op) , ook eens op ene gereden van kameraad , ik denk dat je over zo'n boomwortel parcours echt wel voordelen haalt uit een 29'er..
Je moet daar niet over denken is ook zo.
Vorigjaar heb ik de 115 km gedaan op 26er HT en dit jaar de 115 Km met een 29er fully. Veel minder afgezien en veel gemakkelijker hindernissen en afdalingen genomen .(Denk dat het zeker 15 tot 20% scheelt tov 26er)
PS Wil hier wel niet mee zeggen dat de 26er niet goed meer is want de 29er
is zoals mountainbiken for dummy's .(voor rijsensatie neem ik toch eerder mijn 26er :-D )
rex 111
Mountainbiker

Post by rex 111 »

Ik vond het parcours VEEL MINDER dan voorgaande jaren! Waar zijn de steile technische klims en afdalingen naar toe die RDHF typeren? De laatste 20 km (90 km) waren top, maar de eerste 70km waren paden zoals je ze overal vind. Die brede wegen zijn maar niks en dat was er aan te zien. Er zijn veel deelnemers die niet bergop kunnen en zeker niet bergaf als het ietwat technisch wordt. Wanneer de fotografen zelfs tegen deelnemers vragen "what te hell are you doing" wanneer ze te voet naar beneden gaan ipv te rijden dan is het wel duidelijk! Moesten die mensen dan nog plaats maken wanneer je vraagt te mogen passeren, maar ook dat niet. De regen daar kan niemand iets veranderd, maar ik heb me serieus geërgerd aan mensen die over bijna ieder wortel vallen. De laatste afdaling was super maar er stonden er terug veel te voet.

Geef ons AUB terug het parcours van voorgaande jaren, de eerste 35 km waren PUUR BIKEN met alles erop en eraan!
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

rex 111 wrote:Ik vond het parcours VEEL MINDER dan voorgaande jaren! Waar zijn de steile technische klims en afdalingen naar toe die RDHF typeren? De laatste 20 km (90 km) waren top, maar de eerste 70km waren paden zoals je ze overal vind. Die brede wegen zijn maar niks en dat was er aan te zien. Er zijn veel deelnemers die niet bergop kunnen en zeker niet bergaf als het ietwat technisch wordt. Wanneer de fotografen zelfs tegen deelnemers vragen "what te hell are you doing" wanneer ze te voet naar beneden gaan ipv te rijden dan is het wel duidelijk! Moesten die mensen dan nog plaats maken wanneer je vraagt te mogen passeren, maar ook dat niet. De regen daar kan niemand iets veranderd, maar ik heb me serieus geërgerd aan mensen die over bijna ieder wortel vallen. De laatste afdaling was super maar er stonden er terug veel te voet.

Geef ons AUB terug het parcours van voorgaande jaren, de eerste 35 km waren PUUR BIKEN met alles erop en eraan!
+1
kvond het wel iets hebben zo in dieje striemende regen.
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Ik had eerst op mijn gps ook maar 1625hm voor de 90km maar na de hoogtemeting correctie (garmin connect) is dit toch wel 2151 hm geworden. Wat ik eerder kan geloven.

Op strava heb ik elevation calculating gedaan en daar geeft hem 2400hm.

Ongelofelijk genoten. Was mijn eerste keer. voor de 90km gegaan. Had voor mij (niveau) goede benen. De regen kon mij geen barst schelen.

De adrenaline was groter dan de vermoeidheid. :lol:
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Je hebt inderdaad een punt, de eerste drie uur heb ik me ook afgevraagd waar die technische stroken naartoe waren. Het heeft me niet gestoord, maar dat brute op en neer waar malmedy voor gekend staat, zat er dit jaar toch minder in.
De laatste zoveel kilometer hebben natuurlijk wel heel veel goed gemaakt. Wel zonde van de vele opstoppingen, hier moet men toch wel iets op proberen te vinden. Ik heb zelfs de neiging om int vervolg niet meer voor de langste afstand te kiezen om die opstoppingen te vermijden en wel alles te kunnen fietsen.

En mannen van de 65 en 90km: als er een vrouw van de 115 u probeert voorbij te steken wil dat allicht zeggen dat ze technisch en fysiek iets beter in form is. Het hoeft dan ook niet om voor de voeten te gaan rijden / wandelen of u kwaad te maken als ze al fietsend probeert voorbij te geraken...
Zo van: het is maar een vrouw, ze zal wel niet boven geraken is niet echt nodig. Moedig ze aan en laat ze eventueel door...
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

Ik heb geprobeerd om de mensen die overal al fietsend door komen door te laten waar mogelijk soms lukte het soms ook niet omdat het te smal was, mijn technis niveau moet nog aan gewerkt worden maar ja wij zijn allemaal klein begonnen het is het eerste jaar dat we toeren van dit caliber rijden.
Post Reply