Zo 24/06/2012 Raid des Hautes Fagnes - Malmedy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Kammeraad van me is als 266ste gefinished op de 65 km, 69ste van de 40 plussers... chapeau Erwin... ik moet nog veel trainen... :roll:
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Chapeau voor de organisatie, parcours was top!
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

Het was inderdaad een zware RDHF.
Die klim in het begin maakte al direct duidelijk wat er nog ging komen.
Eens het begon te regenen, was het op bepaalde plaatsen echt oppassen.
Eens gevallen recht voor een fotograaf, dus ben eens benieuwd naar de foto's.

De laatste klim vond ik er wel echt over. Daar stond echt iedereen te voet, en zelfs te voet geraakte ik maar met moeite boven.
Het downhill parcours vond ik dan weer best leuk, zelfs met de modder.
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

Man dit is het zwaarste wat ik tot nu toe heb gereden, de openingskm was een om U tegen te zeggen tot aan km65 overal redelijk vlot door en over geraakt maar dan kwam de hamer en die sloeg zwaar aan de laatste bevoorrading van de 90km zag ik het effe niet meer zitten geen kracht en rillen van de kou, toch maar dodgeW200 geluisterd en door gegaan op karakter, maar die laatste 5 km was er teveel aan vandaag dat was niet meer te rijden en ook zat ik er volledig door maar ja als je wil groeien moet je ook durven af te zien.Voor de rest was alles in orde qua organisatie =D> =D> =D> volgend jaar weer van de partij als het teminste niet zo giet als vandaag [-o< [-o<
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Merci aan de organisatie voor de 115 Km mtb plezier . =D>
1 minpuntje de DOUCHES wel warm maar er kwam bijna niets uit en het was nodig vandaag. :-?
Aan het weer konden jullie niets veranderen dus daar moet niemand over zagen :wink:
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

8) epische dag =D>
_ceee_
Mountainbiker

Post by _ceee_ »

vandaag de eerste keer de rdhf gereden, ik heb mij ingeschreven voor de 90 km, ik wou eerst de 115 km rijden maar na een maand bijna niet te kunnen trainen (examens) toch maar gekozen voor de 90km. ik vond het enkel erg jammer van het weer, was echt een domper op de vreugde. de laatste 5km waren amper berijdbaar... al bij al heb ik mij toch nog goed geamuseerd en heb ik nog een 117de plaats behaald in het algemeen klassement en 27ste elite :-)
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

De 90 gedaan. Nog nooit zo afgezien als vandaag. De laatste 15 opkomende krampen in al mijn beenspieren. Een maandje gedwongen rust na LCMT was niet goed voor mijn conditie

Laatste 5 waren idd loodzwaar door die regen. Veel wandelen. Daar waren mijn kuiten niet blij mee. Door de vermoeidheid ook nog zwaar gevallen in de finale afdaling bij die eerste greppel/goot (in rijrichting). Coördinatie en reactiesnelheid waren helemaal niet meer goed. Gelukkig alleen maar wat schaafwonden. Helm wel goed gedeukt. Maar ben hem dankbaar. Zal een nieuwe moeten worden.

De kou viel nog mee zo lang ik kon blijven fietsen. Maar bij die laatste bevoorrading stond ik ook echt te rillen. Snel weer verder gereden daar om terug warm te krijgen. Mijn maat reed dan nog 2 maal lek op 5 km tijd. Dus nog 2 keer kou lijden. :/

Een pluim voor de organisatie. Dat dit tip tip in orde is, dat wist ik al van vorig jaar. Maar het mag toch nog eens herhaald worden.

Hopelijk volgend jaar weer zonneschijn....
need for speed
Mountainbiker

hy

Post by need for speed »

mooi parcour de laatste 15km waren de mooiste zeker bij deze regen
wel verrassende winnaar op de lange afstand
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

inderdaad de mooiste en de zwaarste, zeker met de regen. Zeker de laatste 20 km konden nog tellen, denk dat Lowie zijn voorspelling van " 95% te voet op de slotklim" met gemak heeft gehaald :-) .
De GPS had vandaag vreemde kuren, ik heb afgeklokt op 1971 hm op de 90 km, kan dit kloppen?

grt,
bip bip
Post Reply