Zo 24/06/2012 Raid des Hautes Fagnes - Malmedy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Dub-Wrecker
- Mountainbiker
Post by Dub-Wrecker »
Na de asfalt op klim nr 3 was het effe zuur en idd te poot, op het einde in de klim met het slijk ook effe moeten afstappen. Voor de rest was de rit naar huis het ergste... Krampen in den auto ole. Conclusie, alles doet nu zeer en waar en wil is is een weg maar voor de echte marathon afstanden gaan we dat niet proberen:-)
- Dub-Wrecker
- Mountainbiker
-
EvO@d1rk.be
- Mountainbiker
Post by EvO@d1rk.be »
Zeer goede organisatie en de mooiste (en zwaarste
) tocht die ik ooit heb gereden in Belgenland! Volgend jaar zeker terug van de partij, hopelijk is het zonnetje en een topconditie er volgend jaar ook eens bij 
-
Svinx
- Mountainbiker
Enkel dienen douche opt einde mocht toch wa beter ze. Was al content dat het water warm was, maar het aanschuiven buiten in uwe puren vond ik toch minder want twas ma friskes in de regen.
Anders niks op aan te merken want parcours en al de rest waren dik in orde.
Wel nog ne goeie koprol gemaakt in de afdaling de laatste 5 km met ne kapotte gps als resultaat
Anders niks op aan te merken want parcours en al de rest waren dik in orde.
Wel nog ne goeie koprol gemaakt in de afdaling de laatste 5 km met ne kapotte gps als resultaat
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
prachtig parcours, echter door de weersomstandigheden veranderd in een bijna hel met, spekgladde boomwortels/leistenen , ...sommige afdalingen echt op goed geluk moeten pakken wegens geen grip meer op de gladde ondergrond, zelf zeikenat. Laatste 15km niet echt meer genoten ma soit, toch uitgereden, 1 keer gevallen zonder erg want heb er andere zien tegen de grond gaan, en zien lopen met serieuze blauwe plekken, schaafwonden, ...
ik rij wel met een vaste voorvork welke op zo'n parcours hier en daar wel beke te "die hard" is
goede bevoorradingen !
bij goed weer wil ik deze toch nog eens rijden, bij weer als vandaag zet ik niet meer aan
ik rij wel met een vaste voorvork welke op zo'n parcours hier en daar wel beke te "die hard" is
goede bevoorradingen !
bij goed weer wil ik deze toch nog eens rijden, bij weer als vandaag zet ik niet meer aan
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
In het begin een beetje jammer van de regen maar al snel de knop omgedraaid en puur genieten. Gelukkig toch nog gisteren Nobby Nics erop gezet en in combinatie met een fully waren alle klimmen en afdalingen vlot te doen. Alleen die laatste 5 km waren toen ik er aan kwam echt niet meer te doen. De klim zelf was een beek geworden en die stap stukken voelden na 110 km echt aan als een kruistocht. Heel jammer natuurlijk want in droge staat is dat een prachtig stuk, zeker de downhill. Buiten de remblokjes alleman tevreden
uitgereden in 7u30, had ik niet verwacht na afgelopen maand 4u op een fiets te hebben gezeten.
Inderdaad, ga deze rit ook als episch herinneren... Eerste paar uren van de 90 gingen zeer vlot, maar dan (met de zware regen) begon de hel... Vooral die laatste 5 km waren bijna niet meer te doen. Downhill parcours in een dikke laag blubber met boomwortels...ongelofelijk. Mijn Saguaro's vielen toen wat door de mand, en zonder achtterrem wast ook al niet simpel. Verkleumd maar zeer tevreden aangekomen.
Spijtig voor de organisatie dat er niet echt sfeer aan de finish was natuurlijk ^^.
Spijtig voor de organisatie dat er niet echt sfeer aan de finish was natuurlijk ^^.