Zo 24/06/2012 Maurage :: 6ieme Rando du Black Gabriel Team

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

als dit zo veel bos is zoals gezegd en het is van het Thuin etc kaliber dan wordt het de moeite!
stempelke
Mountainbiker

Post by stempelke »

ploeterpraktijken #-o #-o ,er wordt hier al weken geklaagd over modder,stoempen...Alleszinds nog niet veel van gemerkt de laatste weken..hier en daar ne plas en een modderstrookske ja,maar ook niet meer dan dat toch???
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Gestart met droog weer maar geëindigd in de gietende regen; 2 mooie terrils, derde niet gezien op de 47km eigenlijk; veel bos maar ook veel modder; top-organisatie en ravito; ik kom zeker nog terug =D>
brandweermenneke
Mountainbiker

Post by brandweermenneke »

Wij zijn gestart met droog weer voor de 65 km, maar naar de eerste bevoorrading sloeg het weer om. Bij de tweede bevoorrading maar ingekort, de regen kwam inmiddels met bakken naar beneden vallen.
Wij hebben drie mijnterrils gehad, maar vooral ook lange modderstroken.

Volgend jaar zijn we weer van de partij, al is het alleen maar voor de worst en de kaas die er bij de bevoorrading lag.
Hopen dat er volgend jaar beter weer is, want deze tocht is echt de moeite waard
soene
Mountainbiker

Post by soene »

mooi herfsttochtje zo vroeg op het jaar
mountainbiker66
Mountainbiker

Post by mountainbiker66 »

Het was vandaag mijn dag niet :( . De benen wilden langs geen kanten mee :( Het weer viel met bakken uit de lucht. Gestart voor de 65km maar aan de 2de bevoorrading afgedraaid naar de 45km. Veel gladde paden #-o
Maar, mooie streek, super organisatie, om de 5m een pijl, mis rijden was hier onmogelijk of ge moest zo blind zijn als een mol.
Hopelijk hier volgend jaar terug in betere omstandigheden. [-o<
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Eerste keer hier gereden en alst van mij afhangt zal het zeker de laatste keer niet zijn. :drunk:

Prima organisatie , zowel op gebied van uitpijling , parcours of bevoorrading. =D> =D> =D>

Spijtig dat de weergoden een beetje "pissed" waren vandaag. :(

Tot volgend jaar. :-D
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

voor mij ook eerste keer, en er eigenlijk wel van genoten.
vertrokken in eerste instantie voor de 65 km, direct ff :o gekeken met die terrils voor mijn neus maar goe bovengeraakt, goe steil bij momenten.
Na tijdje begon het idd te regenen, en op die ondergrond was de fun in de bosjes er af. Ploeterpraktijken is veel gezegd, maar bij momenten was de fun er beetje af. uiteindelijk toch maar beslist om de 45 te doen ipv 65 aangezien ik er het tempo niet in kreeg met al dat glibberen.
Spijtig van het weer, al de rest was top, heb geen enkele pijl gemist, ravi in orde, benen waren goed dus mits goed weer gaan ze me zeker nog terugzien daar volgend jaar.
Goed alternatief voor Malmedy aangezien dit jaar nog iets te beperkt was voor ginds te rijden
Klikpedaal
Mountainbiker

Post by Klikpedaal »

ook hier eerste deelname en niet beklaagd! met twee als laatste aan de inschrijving vertrokken en geen enkele biker meer tegengekomen op de 45. mooi afwisselend parcours met lekker lange ploeterstroken in het bos en het betere glijwerk in de velden. ook de terrils waren uitdagend. volgend jaar opnieuw van de partij, hopelijk met een streepje zon! mensen van de organisatie waren ook enorm vriendelijk en de bevoorrading (pizza!! mm) was top.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Ikke hier zoals aangekondigd dus ook gereden.
Met 3 herderkes gestart met regenvestje aan wegens eerste druppels bij het starten. Na 3.9 km, aan de voet van eerste terril besloten we toch maar wijslijk om dat ding uit te doen. Goede keuze, of we waren gestoomd van binnen uit.
Na km 11 was het om zeep voor de rest vd dag #-o
Tweede teril gelukkig nog droog gereden. Vrij abrubt einde: je viel den bos uit, stond bijna midden in bietenveld. De hemelpoorten gingen achter je dicht.. wat een prachtige passage!, maar ter compensatie gingen de hemelsluizen open :-D
Eerste bevoorrading was druk: iedereen stond te schuilen, maar aanbod: perfect voor een zondagmiddag: alle gebruikelijke zoete rommel + de obligate waters met saus :wink:
Maar om de zondagse aperitiefsfeer er in te houden, kregen we ook 2 soorten chips, tucskes, bistroworst en een zoute nootjesmengeling aangeboden.
Misschien stonden de blokskes kaas hier ook al, maar dan heb ik er over gekeken.
Na controle vd horizon stelden we vast dat het alleen maar kon verslechteren, dus toch maar weer aangezet in de regen.
Na enkele kmrs was het nog meer aan het regenen waardoor ik geen zin had om na heel lange middenbladklim te wachten op mijn clubgenoten die in de verste verten niet meer te zien waren.
Nog steeds aan het twijfelen of ik in dit rotweer wel de langste afstand ging doen, maar aan tweede bevoorrading had ik de keuze: nog 5 of nog 25.
5 was zo heel weinig & op de 25 kon ik onmogelijk nog natter worden dan ik al was :drunk: . Hier dan maar gestart, vooral uit nieuwsgierigheid om te zien wat ze ons hier aanboden. Begin: paar klote stukken, maar al bij al: prachtzone!
Hier was de bepijling net iets minder :-? Paar keer fout gereden. Ook één pijnlijke val gedaan... kwam gezwind op de dijk aan rond de 35/u (ja, ik beken... wind zat goed :wink: ) plots pijlke links af, bos in. Kon niet meer stoppen, maar toch stevig in de remmen. Toen ik wou terugdraaien was snelheid blijkbaar toch nog net iets te hoog. Voorwiel weg & op de knieën #-o pijnlijk op beton..
Ik verwachtte de 3de bevoorrading na 60 km, maar na 62km kwam parcours me bekend voor... 'k zat voor tweede maal op de extra lus van 20 km. Blijkbaar ergens misreden, maar als je direct weer pijlen tegenkomt ben je je van geen kwaad bewust.
Met spijt in het hart liet ik 3de aperitiefmoment aan mij voorbijgaan.. Ipv te beginnen zoeken waar ik fout gereden had, heb ik dan toch maar mijn gps gevolgd, terug naar start. 4 km later was ik terug, met 66 km op de teller.

Deze wil ik zeker nog eens rijden, maar dan liefst in beter weer.
Ik ben enig schaapke dat zonder klikpedalen rijd, maar hier echt wel blij met mijn keuze. Veel zitten zwaaien met de benen om evenwicht te behouden...
En de meest gehoorde commentaar van onze franstalige landgenoten die ik in mijn lijstje mocht noteren: ca glisse #-o Gelukkig ken ik de betekenis v deze woorden, want op de duur zou ik nog getwijfeld hebben of dit geen verontschuldiging was voor het feit dat ze voor mijn voeten vielen :^o

Afspuit was dan wel met hogedrukreinigers, maar met die druk kon ik zelf mijn schoenen, onderbenen en handen afspuiten. Dan moet fietske er ook maar tegen kunnen zeker...

Douches: lekker warm, echt deugd gedaan. Daarna nog met alle plezier €5 uitgegeven aan een bbq worstje en goe bierke.

Echt genoten. Volgende keer: please... beter weer. Dan wordt dit al bij al lekker vlamtochtje
Post Reply