GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Bram Weymiens
Mountainbiker

Gestolen cube analog disc

Post by Bram Weymiens »

Gestolen te mechelen op 17/06/2012

Cube analog disc black 'n white

http://www.fietsendefresne.be/product_detail.php?ID=99

Kenmerken

Voorvork:
Rock Shox XC 28, 100mm, Poploc
Achterversnelling:
Shimano SLX RD-M662 Shadow 9-speed
Voorversnelling:
Shimano FD-M430 Top Swing 34,9mm, 9-speed
Shifters:
Shimano Acera SL-M390 Rapdifire-Plus, 9-speed
Tandwielen:
Shimano FC-M430 44x32x22T, 175mm, with BB-UN26
Remmen:
Shimano BR-M445 hydr. discbrake(160/160mm)
Wielen:
Alex ZX 24Shimano HB-RM66 Disc
Banden:
Schwalbe Smart Sam 2.25
Zadel:
Scape Active 8
Gewicht:
13,5 kg
easton easy lowrider stuur met witte cube hoorns

als iemand deze zou zien gelieve mij te contacteren: weymiensbram@hotmail.com

dankje
bastard
Mountainbiker

Post by bastard »

Voor de mensen regio Hoboken.
Ge weet maar nooit of er een bike van hier tussenzit

HOBOKEN - In het Antwerpse district Hoboken zijn maandag een 58-jarige man en zijn 25-jarige zoon opgepakt op verdenking van het stelen van een enorm aantal fietsen. Nadat enkele alerte buurtbewoners hen de voorbije weken regelmatig met steeds andere fietsen zagen, was de lokale politie van Antwerpen een onderzoek gestart. Op die manier kon de zoon maandag betrapt worden toen hij twee fietsen probeerde mee te nemen op een openbare plaats.

Bij daaropvolgende huiszoekingen in drie garages werden in totaal 262 fietsen aangetroffen. De vader bevond zich op een van de doorzochte locaties en werd eveneens opgepakt. Hij legde intussen bekentenissen af. De zoon ontkent de feiten nog steeds. Beiden zijn dinsdag alvast aangehouden door de onderzoeksrechter.

De politie heeft alle fietsen geregistreerd en voorlopig elders gestald. Het onderzoek naar de activiteiten van de twee verdachten gaat intussen voort.
chieldefolleter
Mountainbiker

Post by chieldefolleter »

jow,
vandaag (22 juni) tussen half drie en vijf uur in de namiddag is
deze fiets gestolen aan het station in aalst.
Frame: identiti MR. Hyde (Britisch racing green, donker groen)
Groep: shimano deore
remmen: stroker ryde 200mm schijfremmen
zadel: San marco
pedalen:welgo B54
stuur:FSA met deze nc - 17 stuurpen (chroom kleurig en zeer kort)

Er rijden niet zo heel veel identiti's mr hydes rond in Belgie dus als je een te koop ziet staan op het internet gelieve me dan een seintje ofzo te geven. alvast bedankt
Image
Maaike
Mountainbiker

Post by Maaike »

chieldefolleter wrote:jow,
vandaag (22 juni) tussen half drie en vijf uur in de namiddag is
deze fiets gestolen aan het station in aalst.
Frame: identiti MR. Hyde (Britisch racing green, donker groen)
Groep: shimano deore
remmen: stroker ryde 200mm schijfremmen
zadel: San marco
pedalen:welgo B54
stuur:FSA met deze nc - 17 stuurpen (chroom kleurig en zeer kort)

Er rijden niet zo heel veel identiti's mr hydes rond in Belgie dus als je een te koop ziet staan op het internet gelieve me dan een seintje ofzo te geven. alvast bedankt
Ik dacht dat mijn (stads)fiets ook gestolen was aan het station van Aalst op die dag, maar hij bleek 50 meter verder in de stalling te staan. Ik heb even gekeken of die van jou er ook ergens stond, maar niets gezien. Misschien kan je wel eens in alle stallingen gaan kijken?
Blijkbaar vindt men het grappig om mensen te irriteren door hun fietsen te verplaatsen. Maar ik ben toch blij dat hij niet gestolen was. Misschien heb jij ook geluk?
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Tijdens de Transalp werden donderdagnacht 12 fietsen ontvreemd uit ons hotel in Ponte Di Legno. Er stonden een stuk of 40 fietsen in dat kot. Sommige zelfs niet gesloten. Natuurlijk hadden ze de 6 fietsen van mij en 5 andere belgen mee. Een abrupt einde van onze Transalp.

Die gasten wisten maar al te goed wat ze meegenomen hebben, als je weet dat de waarde van al die fietsen vlotjes boven de 50k€ ging.

De scharnieren van de deuren van de fietsbergplaats hebben ze gewoon eruitgevezen.

Onze 6 fietsen, 5 Specialized en 1 RH Racing hingen aan elkaar met 1 grote kabel met geluidsslot. Maar hing jammergenoeg nergens aan vast omdat er geen bevestigingspunten waren. Na 6 dagen koersen wordt een mens al iets minder aandachtig voor zo'n zaken.

Eigenlijk hebben we het de dieven nog gemakkelijker gemaakt. Ze hebben ze gewoon alle 6 in 1 keer door het gras gesleept naar hun kamionet. De sporen in het gras waren duidelijk, alsook hun bandensporen. 200 meter ver in het bos hebben we nog een kniptang, zadelpen+zadel + het lege blilkje cola gevonden die ik in mijn drinkbushouder had laten zitten.

Samen hebben we een PV laten opmaken en een claim laten opstellen tegen het hotel. Een lichtpunt was dat een van de gedupeerden een Spaanse advocaat is en hij heeft alles een beetje gecoördineerd en hij weet ook perfect hoe we best nog iets van ons centen zullen terugzien.

Op dit moment ziet het er goed uit, maar zolang er door de verzekering niks uitgekeerd wordt is er niks zeker natuurlijk.

Enfin, een mens hoort die verhalen altijd van een ander, maar nu was het blijkbaar onze toer.
Arnito
Mountainbiker

Post by Arnito »

Op donderdagnacht werden onze MTB's gestolen in ons hotel in Ponte di Legno. de fietsen stonden gesloten in de Bike deposit van het hotel. Intotaal 12 MTB's, waarvan 6 van ons.
Dit betekende het einde van onze Transalp bij aanvang van rit 7 van de 8.

De kans dat we onze bikes ooit terug zien is in mijn ogen nihil. De kans dat we van de hotelverzekering een deel terug krijgen is reëel, maar het zal wellicht om een klein deel gaan en er zal veel tijd overheen gaan.

Graag zou ik langs deze weg de vele internet watchers willen aanspreken. Indien jullie één van deze onderstaande fietsen zouden spotten op een 2de hands site, let me know.
Ik besef dat de kans zeer klein is, maar zou het geweldig rechtvaardig vinden moesten die bastards gestraft kunnen worden voor het financieel en sportief leed dat ze ons door deze diefstal bezorgden.

* Specialized Stumpjumper 2012, carbon expert 29'er, zwart wit maat 19 met NoTube Crest wielen:
* Specialized Stumpjumper 2012, carbon expert 29'er, zwart wit maat 17
* Specialized Epic S-Works 2012 rood zwart maat 19, 29'er
* Specialized Epic Sworks 2012 grijs maat 17, 29'er
* Specialized Stumpjumper 2010, maat 17, rood zwart

Michiel zijn details zal hij wellicht zelf nog posten. Zijjn paradepaardje was te exclusief om met mijn bescheiden kennis te omschrijven.
MTB_Toerist
Mountainbiker

Post by MTB_Toerist »

QM wrote:
MTB_Toerist wrote:Gisteravond (woensdag 07/12/11) is bij mij thuis ingebroken tussen 19 en 21u30.
Na vakkundig forceren (en beschadigen) van 2 achterdeuren die op slot waren is mijn ganse huis doorzocht geweest.
Naast alle juwelen van mijn vrouw en mijn digitale SLR fotocamera hebben ze ook mijn nieuwe mtb mee; ik heb deze fiets nog op het forum gepost toen ik 'm net had zo midden 2011.

Giant XTC maat S witte kleur + starre TRIGON carbon voorvork
Volledige XTR 10 speed groep model 2011.
Alle onderdelen Ritchey wcs
Pedalen Shimano XT
Wielen Shimano MT15 met baanslicks.
Neoprene achtervorkbescherming met opschrift "Shimano XTR"

Mocht iemand deze fiets ergens te koop zien.......

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... t=#1223790

Ondertussen heb ik over dit voorval nieuws.
De politie Erpe-Mere/Lede heeft begin Mei een inval gedaan in een zigeunerkamp in de buurt van Charleroi.
Daar werd een 5-koppig Roma-gezin van Kroatische afkomst gearresteerd op verdenking van een waslijst diefstallen; 55 feiten in totaal.
Beetje later krijg ik een brief van de rechtbank van Dendermonde dat deze beklaagden de diefstal bij mij bekend hebben en zij voor de rechter zullen verschijnen en indien ik mij burgerlijke partij in deze zaak wil stellen, ik dit tijdens het proces dien te doen; vertegenwoordigd door een advocaat; of in eigen persoon.
Omdat mijn verzekering noch diefstal; nog juridische bijstand heeft (dringend tijd om te veranderen) ben ik zelf naar Dendermonde getrokken. Ik had zelf een dossier samengesteld met foto's en aankoopfacturen van alle goederen die op 7 december 2011 bij die inbraak verdwenen waren. Alleen al de zaken die ik kon bewijzen adhv fakturen totaliseerden 9.200€; dit zonder goud en juwelen waarvan ik geen foto's of aankoopbewijzen had.
In de rechtbank zag ik ze dan verschijnen....de schurken die bij mij thuis hebben binnen gezeten; een 20 jarige Roemeen; zijn 19 jarige Kroatische vriendin en een 22 jarige Roma zigeuner met de Belgische nationaliteit. De 20 & 19 jarige zijn als hoofdplegers van de feiten tot 42 maanden cel veroordeeld; de 22 jarige kreeg 24 maanden en de Kroatische ouders van die 19 jarige; die alles ontkenden op het proces, maar een deel van de buit is bij hen teruggevonden; voor het helen van gestolen goederen 18 maanden cel.
Er waren meer dan 20 advocaten die verzekeringsmaatschappijen vertegenwoordigden; allemaal met schadedossiers.
Van mijn goederen; ook mijn amper enkele maanden oude Giant XTC Allux met nieuwe XTR groep geen spoor te bekennen; deze zijn vrijwel onmiddelijk na de diefstal naar Kroatië versast geweest.
Ik heb m'n schadedossier ingediend omdat me dat een beetje gemoedsrust geeft; maar ik reken eigenlijk niet op een vergoeding; want deze lieden hebben zogezegd niets. Er zijn wel 3 wagens in beslag genomen op hun woonwagenterrein, maar als de proceskosten moeten betaald worden, dan zullen die 3 voertuigen al opgesoupeerd zijn.
Er waren maar liefst 3 tolken nodig op het proces; Frans, Duits en Roemeens....wij met z'n allen (die de staat vertegenwoordigen) moeten dit betalen......Ik kan enkel nog naar de foto's van mijn gepikte spulletjes kijken
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

MTB_Toerist wrote:
QM wrote:
MTB_Toerist wrote:Gisteravond (woensdag 07/12/11) is bij mij thuis ingebroken tussen 19 en 21u30.
Na vakkundig forceren (en beschadigen) van 2 achterdeuren die op slot waren is mijn ganse huis doorzocht geweest.
Naast alle juwelen van mijn vrouw en mijn digitale SLR fotocamera hebben ze ook mijn nieuwe mtb mee; ik heb deze fiets nog op het forum gepost toen ik 'm net had zo midden 2011.

Giant XTC maat S witte kleur + starre TRIGON carbon voorvork
Volledige XTR 10 speed groep model 2011.
Alle onderdelen Ritchey wcs
Pedalen Shimano XT
Wielen Shimano MT15 met baanslicks.
Neoprene achtervorkbescherming met opschrift "Shimano XTR"

Mocht iemand deze fiets ergens te koop zien.......

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... t=#1223790

Ondertussen heb ik over dit voorval nieuws.
De politie Erpe-Mere/Lede heeft begin Mei een inval gedaan in een zigeunerkamp in de buurt van Charleroi.
Daar werd een 5-koppig Roma-gezin van Kroatische afkomst gearresteerd op verdenking van een waslijst diefstallen; 55 feiten in totaal.
Beetje later krijg ik een brief van de rechtbank van Dendermonde dat deze beklaagden de diefstal bij mij bekend hebben en zij voor de rechter zullen verschijnen en indien ik mij burgerlijke partij in deze zaak wil stellen, ik dit tijdens het proces dien te doen; vertegenwoordigd door een advocaat; of in eigen persoon.
Omdat mijn verzekering noch diefstal; nog juridische bijstand heeft (dringend tijd om te veranderen) ben ik zelf naar Dendermonde getrokken. Ik had zelf een dossier samengesteld met foto's en aankoopfacturen van alle goederen die op 7 december 2011 bij die inbraak verdwenen waren. Alleen al de zaken die ik kon bewijzen adhv fakturen totaliseerden 9.200€; dit zonder goud en juwelen waarvan ik geen foto's of aankoopbewijzen had.
In de rechtbank zag ik ze dan verschijnen....de schurken die bij mij thuis hebben binnen gezeten; een 20 jarige Roemeen; zijn 19 jarige Kroatische vriendin en een 22 jarige Roma zigeuner met de Belgische nationaliteit. De 20 & 19 jarige zijn als hoofdplegers van de feiten tot 42 maanden cel veroordeeld; de 22 jarige kreeg 24 maanden en de Kroatische ouders van die 19 jarige; die alles ontkenden op het proces, maar een deel van de buit is bij hen teruggevonden; voor het helen van gestolen goederen 18 maanden cel.
Er waren meer dan 20 advocaten die verzekeringsmaatschappijen vertegenwoordigden; allemaal met schadedossiers.
Van mijn goederen; ook mijn amper enkele maanden oude Giant XTC Allux met nieuwe XTR groep geen spoor te bekennen; deze zijn vrijwel onmiddelijk na de diefstal naar Kroatië versast geweest.
Ik heb m'n schadedossier ingediend omdat me dat een beetje gemoedsrust geeft; maar ik reken eigenlijk niet op een vergoeding; want deze lieden hebben zogezegd niets. Er zijn wel 3 wagens in beslag genomen op hun woonwagenterrein, maar als de proceskosten moeten betaald worden, dan zullen die 3 voertuigen al opgesoupeerd zijn.
Er waren maar liefst 3 tolken nodig op het proces; Frans, Duits en Roemeens....wij met z'n allen (die de staat vertegenwoordigen) moeten dit betalen......Ik kan enkel nog naar de foto's van mijn gepikte spulletjes kijken

Triestig, echt tiestig, een hardwerkend persoon wordt bestolen door inbraak en nog dan gaan de advocaten en het Belgisch gerechtshof voor om hun geld te innen van de in beslag genomen wagens, erg,echt erg.
Qua justitie , is dit toch een extreem apenland, criminelen komen er hier bijna altijd beter van af dan de sukkelaar, die ze berooft,overvallen,geslagen,verkracht,..... hebben.
er is dringend nood aan verandering van die wetten.
Thorjin
Mountainbiker

Gestolen Sensa Merano Tnt 29 te Vorselaar op 29/09/2012

Post by Thorjin »

Gestolen uit mijn carport te Vorselaar op 29/09/2012 :

Image

Sensa Merano Tnt Pro 29er, hij lag op slot maar ja...

Framenummer : 47618/KO120

Verende voorvork type RS Reba RL
reeksnummer 09T20015517

21 " frame.

Enige opvallende eigenschap : op de liggende achtervork rechts zat een stevige veeg rubber afkomstig van de zool van mijn schoen die er af en toe tegen kwam.

Er werd ook een oude Merida gestolen type

Image

Matts TFS XC 100 V 22", zwart-groen gevlamd.

Enige tips, hints zijn meer dan welkom en kunnen op een vinderspremie rekenen.

In afwezigheid van mijn fiets(en) stel ik mij ook tevreden met oftewel de linker- of rechterhand van de dief in kwestie.
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: Gestolen Sensa Merano Tnt 29 te Vorselaar op 29/09/2012

Post by radicalbiker »

Thorjin wrote:Gestolen uit mijn carport te Vorselaar op 29/09/2012 :

Image

Sensa Merano Tnt Pro 29er, hij lag op slot maar ja...

Framenummer : 47618/KO120

Verende voorvork type RS Reba RL
reeksnummer 09T20015517

21 " frame.

Enige opvallende eigenschap : op de liggende achtervork rechts zat een stevige veeg rubber afkomstig van de zool van mijn schoen die er af en toe tegen kwam.

Er werd ook een oude Merida gestolen type

Image

Matts TFS XC 100 V 22", zwart-groen gevlamd.

Enige tips, hints zijn meer dan welkom en kunnen op een vinderspremie rekenen.

In afwezigheid van mijn fiets(en) stel ik mij ook tevreden met oftewel de linker- of rechterhand van de dief in kwestie.

Sorry zenne, maar zoiets zet je toch niet onder een open carport met enkel een slotje. #-o
Post Reply