Ff voorstellen.

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
JMM
Mountainbiker

Ff voorstellen.

Post by JMM »

Hallo allemaal,

Heb met interesse verschillende onderwerpen op dit forum gelezen en heb mij bij deze aangemeld.
Ben al een hele tijd uit roulatie wat het MTB'en betreft maar heb besloten om maar eens terug te beginnen want constant in de zetel blijven plakken brengt ook niks op.

En ik zal alvast beginnen melden dat ik een elektrische MBT heb gekocht.
Voor velen onder jullie hoogstwaarschijnlijk lachwekkend en een vloek maar voor mijn magere conditie en leeftijd een zeer welkome extra die mij permitteert om mijn maten niet te laten wachten in het bos. :oops:
De bedoeling is wel om mee te zweten maar als het echt niet meer gaat dan kan ik die extra hulp wel gebruiken.

Het is de HD Neo Xtrem geworden vooral voor zijn looks en ook de prijs. Het is een Spaans merk, hier niet bekent in België.
http://www.bh-emotion.co.uk/bikes/neo/xtrem/
De onderdelen zijn wat aan de magere kant qua kwaliteit maar daar zal ik mettertijd wel verandering in brengen. (Kan ook bijna niet anders voor die prijs)
Allee ja, nu al want er ligt hier reeds een Rock Shock Reba RL te wachten.:-)

Ben eens benieuwd wat het gaat worden want ik heb de fiets pas over twee weken.

Gr.
José
Last edited by JMM on Sat 23 Jun 2012 01:22, edited 1 time in total.
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Da weegt precies wel veel e :o bijna 20kg, was het dan niet beter geweest een gewone mtb'en te kopen en stilletjes aan op te bouwen ?

Ken natuurlijk u situatie niet, maar ben geen voorstander [-X

Wel succes uiteraard !
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

JMM, welcome bij de gekken zou ik zeggen :lol:
Ik ben blij dat ik een mede sukkelaar gevonden heb, want ik ben ook geen vers uit de pers mee se :wink:
Ik wil niet naar je leeftijd vragen, maar de keus van een E bike vind ik geen overdreven luxe. Wellicht dat ik ook in de toekomst een vergelijkbaar keus mogen doen, ofwel de baan op, de bossen vermijden :cry: maar daar durf ik niet aan denken, althans nog niet. Er wacht voor me een vrij lang hart revalidatie met onzekerheden....Niet gemakkelijk, maar ik ben echt benieuwd naar de echte foto's en bevindingen.
De groetjes
Jacky
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

@JMM : Proficiat met u nieuwe aanwinst.
Ik vind het tof dat u toch bij het moutainbiken blijft ondanks u beperkingen (mss ouderdom of andere problemen)
Ik vind dit trouwens een ideale manier om toch u hobby te blijven uitoefenen en dit met uw vrienden.
Mooie bike trouwens =D> Heb je er al ervaring mee on the field??
JMM
Mountainbiker

Post by JMM »

Ach ja, het klinkt inderdaad een beetje vreemd voor een echte mountenbiker maar met mijn 54 jaar wil ik op ruw terrein ook genieten en niet afzien tot ik er bij neerval terwijl ik voor de andere jongens ook nog eens een blok aan hun wiel ben.
En mij trainen op hun niveau kan ik niet meer opbrengen op mijn leeftijd.
Vandaar mijn beslissing.

@ Vos in de bossen: Nog veel voorspoed met je herstel.

@Glennvh en Flashy: heb er al mee test gereden en het valt gevoelsmatig best mee qua gewicht.
Als je de fiets op de laagste stand zet is het alsof je met een 10 á 12 kg MTB rijdt.
Dus ik moet in die stand ongeveer net zo hard trappen als iemand met een dure MTB en dat is wel de bedoeling. :-)
Enkel als ik uiteen zou vallen dan kan ik even een standje hoger pakken.

Ben er zeker van dat deze fiets er ook voor gaat zorgen dat mijn conditie erop vooruit gaat maar uiteraard op langere termijn en voornamelijk met veel meer plezier.
Last edited by JMM on Sat 23 Jun 2012 01:25, edited 2 times in total.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Proficiat met je aankoop! Ben benieuwd naar foto's en je ervaringen.
Hopelijk gaat die Reba passen want die stuurbuis lijkt me zeer lang.
JMM
Mountainbiker

Post by JMM »

Thx. :wink:

Zal wel passen want volgens de gegevens van Suntour is hun buis 255mm en die van Rock Shock 265mm.
Scheelt weer een kilo met de Suntour en véél betere vering. :-)

Hoop er nog een kilo af te krijgen met o.a. een carbon stuur, stuurpen, zadelpen en tubeless banden.
Bij mij kan er ook een stuk of 5 kilo eraf en dat scheelt ook weer een slok op een borrel. :lol:
JMM
Mountainbiker

Post by JMM »

Van zo gauw ik de fiets heb ga ik de bestickering ook veranderen want vind de kleur die BH gebruikt niet echt denderend.
Ga wel hetzelfde patroon aanhouden maar in een andere kleur en andere logo.
Weet alleen niet of het wit zal worden of felgroen.
Last edited by JMM on Sun 17 Feb 2013 12:02, edited 1 time in total.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Tis es iets anders eh...

Veel plezier ermee!
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Het groene dan, maar is het de bedoeling dat er Xtreme staat of is het effectief de bedoeling van Xtrem ?
Zou niet willen dat je de stickers verkeert maakt he :)
Post Reply