Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Intussen een 100-tal km met de Geax Aka's gereden.
Banden lopen super op asfalt en op harde, droge ondergrond, en zijn echt zeer goed in gras. Echt de eerste band waarmee ik graag door grasland rij...
Zodra er wat kleverige modder komt, zitten ze echt direct vol.
Raar genoeg behoudt het voorwiel in modder meer controle dan het achterwiel. Het achterwiel verliest direct alle tractie.
Goede band, maar echt wel zuiver droog weer, denk ik.
Voor de RDHF voor de zekerheid toch maar weer de Saguaro's gelegd...
Banden lopen super op asfalt en op harde, droge ondergrond, en zijn echt zeer goed in gras. Echt de eerste band waarmee ik graag door grasland rij...
Zodra er wat kleverige modder komt, zitten ze echt direct vol.
Raar genoeg behoudt het voorwiel in modder meer controle dan het achterwiel. Het achterwiel verliest direct alle tractie.
Goede band, maar echt wel zuiver droog weer, denk ik.
Voor de RDHF voor de zekerheid toch maar weer de Saguaro's gelegd...
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ondertussen al wat ritten met de kenda slant six 2.2's met notubes.
Tubeless zetten was peace of cake, rob heeft die niet ontvet, gewoon opblazen, spuit melk en die zijn op druk gebleven!
Karkas is 55mm breed op een arch velg, breedste punt 58mm
Met meer dan 700 gram niet toplicht, en er zijn zeker beter bollende banden, maar ik was op zoek naar een allrounder, en het zijn banden met redelijk wat grip, zowel tracktie/ remmen als zijdelings op heel veel ondergronden.
Enkel in de zware blubber komt hij tekort.
Ze zijn ook best betaalbaar en de schrik die ik had dat die kleine ribbels rap zouden verslijten blijkt ongegrond, of ze echt duurzaam zijn kan ik einde van de zomer of zo vertellen
Tubeless zetten was peace of cake, rob heeft die niet ontvet, gewoon opblazen, spuit melk en die zijn op druk gebleven!
Karkas is 55mm breed op een arch velg, breedste punt 58mm
Met meer dan 700 gram niet toplicht, en er zijn zeker beter bollende banden, maar ik was op zoek naar een allrounder, en het zijn banden met redelijk wat grip, zowel tracktie/ remmen als zijdelings op heel veel ondergronden.
Enkel in de zware blubber komt hij tekort.
Ze zijn ook best betaalbaar en de schrik die ik had dat die kleine ribbels rap zouden verslijten blijkt ongegrond, of ze echt duurzaam zijn kan ik einde van de zomer of zo vertellen
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Omdat mijn roro op lage druk een heel zachte indruk geeft.Kristof Huyck wrote:Ik ben de Black Panther 29" ook aan het testen sinds een paar weken en ik ben toch aangenaam verrast tot hiertoe. Met de centrale noppenlijn had ik ervoor gevreest, maar de grip is degelijk ook op wat modderig terrein.
Wel vind ik hem maar smal uitvallen voor een 2.2"; amper 52mm (=2.05") Duidelijk smaller dan Schwalbe 2.25" dus.
@fillebiker: in de laatste Mountainbike plus staat er een test van 29" banden en daar hebben ze de rolweerstand gemeten (meten is weten)
De RaRa is overall de beste band qua rolweerstand (geen verrassing denk ik)
Ik rij met mijn RoRo vooraan op 1.4 bar en dat lukt perfect hoor. Ik begrijp niet goed waarom ge denkt daarvoor een dikkere flank nodig te hebben?
Ik ben er ook al enkele keren met lek gereden met die schwalbes.
telkens kleine sneetjes tussen de zijnoppen die notubes niet kon dichten.
heb ik nog nooit met eenders welk ander merk gehad (maxxis, specialized, geax, bontrager) Ik rijd af en toe nog wel met de banden maar enkel as het vettig is en dan rijd ik met een latex binnenband.
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Omdat mijn roro op lage druk een heel zachte indruk geeft.Kristof Huyck wrote:Ik ben de Black Panther 29" ook aan het testen sinds een paar weken en ik ben toch aangenaam verrast tot hiertoe. Met de centrale noppenlijn had ik ervoor gevreest, maar de grip is degelijk ook op wat modderig terrein.
Wel vind ik hem maar smal uitvallen voor een 2.2"; amper 52mm (=2.05") Duidelijk smaller dan Schwalbe 2.25" dus.
@fillebiker: in de laatste Mountainbike plus staat er een test van 29" banden en daar hebben ze de rolweerstand gemeten (meten is weten)
De RaRa is overall de beste band qua rolweerstand (geen verrassing denk ik)
Ik rij met mijn RoRo vooraan op 1.4 bar en dat lukt perfect hoor. Ik begrijp niet goed waarom ge denkt daarvoor een dikkere flank nodig te hebben?
Ik ben er ook al enkele keren met lek gereden met die schwalbes.
telkens kleine sneetjes tussen de zijnoppen die notubes niet kon dichten.
heb ik nog nooit met eenders welk ander merk gehad (maxxis, specialized, geax, bontrager) Ik rijd af en toe nog wel met de banden maar enkel as het vettig is en dan rijd ik met een latex binnenband.
- Crazy Pudel
- Mountainbiker
- kristof gilis
- Mountainbiker
Post by kristof gilis »
Dacht dat roro 2013 pas leverbaar is vanaf oktober.....
Rara minder rolweerstand blijkbaar
Rara minder rolweerstand blijkbaar
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Stond vorige maand al in Bike Magazin getest : laagste rolweerstand ooit gemeten, 20W in versie 29x2.25 Lager dan een Racing Ralph.