er stonden toch veel bikers met een lekke band aan de kant
Zo 17/06/2012 Buizingen :: Sabboïka Mountainbiketocht Buizin
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- mahna-mahna
- Mountainbiker
Post by mahna-mahna »
mooie TT , ik heb mij 57km goed geamuseerd
- Buffalo Phil
- Mountainbiker
Post by Buffalo Phil »
Ik heb geen fotograaf gezien vandaag.
Waar was hij aanweezig?
Anders, 45km gereden, heel tof gevonden.
Zeker terug volgend jaar.
Waar was hij aanweezig?
Anders, 45km gereden, heel tof gevonden.
Zeker terug volgend jaar.
- Buffalo Phil
- Mountainbiker
Post by Buffalo Phil »
Inderdaadmahna-mahna wrote:mooie TT , ik heb mij 57km goed geamuseerd
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Ondanks de rit op de gps, en een goede afpijling er toch in geslaagd om enkele keren mis te rijden. Voorts een prima tocht met voldoende variatie en hoogtemeters. Lees een verslagje van deze rit op onze webstek http://www.trade-n-cycle.be
-
PeterG
- Mountainbiker
Ook 55km genoten op de fiets. Laatste 5 km voor 2e bevoorrading dipje en kramp in been maar na een aquarius en suikerwafel tweede (beperkte) adem gevonden.
De kasseibaan mogen ze nu toch stilaan links laten liggen, wordt erger en erger, gans stuk zelfs onbereidbaar en afgezet. Hier vallen = ziekehuis.
Voor de rest mooi parcours, blijft verrassen en veranderen. Gelachen met kompaan in de modderige singletrack naast brandnetels van 2m hoog. Ne keer links en ne keer rechts erin gevallen. Evenwichtig...
Ik ben om 8u20 gestart en bij 2e bevoorrading al naast banaan gegrepen, rest was er wel nog.
Paar km last gehad van chains(t)uck maar fiets op zijn kop gezet en modder vakkundig uit alle plateaus en wieltjes gehaald en geen last meer van gehad. Wel stom dat dit net voorviel aan klein stukje technisch bosje met veel ups en downs.
Nu knie laten rusten: tegen kader getikt en 's avonds amper kunnen stappen. Nu al wat beter maar pijnlijk. Volgend jaar zeker opnieuw van de partij. Benieuwd naar de foto's... (@ Buffalo Phil, stond onderaan Zavelput toen ik passeerde)
De kasseibaan mogen ze nu toch stilaan links laten liggen, wordt erger en erger, gans stuk zelfs onbereidbaar en afgezet. Hier vallen = ziekehuis.
Voor de rest mooi parcours, blijft verrassen en veranderen. Gelachen met kompaan in de modderige singletrack naast brandnetels van 2m hoog. Ne keer links en ne keer rechts erin gevallen. Evenwichtig...
Ik ben om 8u20 gestart en bij 2e bevoorrading al naast banaan gegrepen, rest was er wel nog.
Paar km last gehad van chains(t)uck maar fiets op zijn kop gezet en modder vakkundig uit alle plateaus en wieltjes gehaald en geen last meer van gehad. Wel stom dat dit net voorviel aan klein stukje technisch bosje met veel ups en downs.
Nu knie laten rusten: tegen kader getikt en 's avonds amper kunnen stappen. Nu al wat beter maar pijnlijk. Volgend jaar zeker opnieuw van de partij. Benieuwd naar de foto's... (@ Buffalo Phil, stond onderaan Zavelput toen ik passeerde)
Sabboika dankt alle sportieve deelnemers aan onze tocht.uit de talrijke reacties mochten we aflijden dat zowel het parcours als de bepijling (en daar gaat het toch om)zeer in de smaak zijn gevallen.Ook volgend jaar een vernieuwd en verrassend parcours en aan de schoonheidsfoutjes van de afspuitstand en bevoorrading proberen we te verhelpen.OPmerking :het gaat om een lichte bevoorrading die sommigen als brunch gebruiken met uiteraard gevolgen voor zij die later langskomen.Tot volgende uitgave
- Mojobiker
- Mountainbiker
Zoals reeds gezegd,
Knappe tocht met leuke flow singletracks in uitgeholde wegen, ook de afdaling in de zavelputten was een leuk weerzien met een oude gouwe, een lekkere tocht, heb me geen minuut verveeld.
Drie minpuntjes:
- bevoorradingen waren ietwat aan sobere kant
- Bepijling: genoeg pijlen maar je kan best een pijltje voor de bocht hangen, die hingen in de meeste gevallen echt in de bocht waardoor je al sneller eens eentje mist. Voor, erin en na de bocht is ideaal.
- GPS track: had de GPS ingeladen aan de start, daarna één keer verkeerd gereden, GPS opgezet en wat bleek, geen track op mijn GPS, enkel waypoints. Iets mislopen dus aan de start.
Voor de rest was het de max! Tot volgend jaar (hopelijk MET de steile helling op het einde:)
Knappe tocht met leuke flow singletracks in uitgeholde wegen, ook de afdaling in de zavelputten was een leuk weerzien met een oude gouwe, een lekkere tocht, heb me geen minuut verveeld.
Drie minpuntjes:
- bevoorradingen waren ietwat aan sobere kant
- Bepijling: genoeg pijlen maar je kan best een pijltje voor de bocht hangen, die hingen in de meeste gevallen echt in de bocht waardoor je al sneller eens eentje mist. Voor, erin en na de bocht is ideaal.
- GPS track: had de GPS ingeladen aan de start, daarna één keer verkeerd gereden, GPS opgezet en wat bleek, geen track op mijn GPS, enkel waypoints. Iets mislopen dus aan de start.
Voor de rest was het de max! Tot volgend jaar (hopelijk MET de steile helling op het einde:)