Sinds gisteren in het bezit van mijn nieuwe bike. Na 2 jaar rond gereden te hebben op een Granville EVO 01 (fully) toch maar besloten om eens een nieuwe te kopen !
Het verlofgeld is weeral goed besteed dit jaar! Na veel kijken, lezen, etc is het uiteindelijke een iet wat vreemde & alternatieve keuze geworden. Een Ghost AMR 7500 model 2011.
De reden: eerst zitten kijken naar een Canyon XC, maar dan uiteindelijk toch maar niet gedaan. Niet kunnen kijken & voelen, is toch ook maar een risico. En als er dan iets aan is, tja. Dus dan bij Barracuda uitgekomen in Waver, en daar na veel lezen en kijken, is het deze geworden. Ik had me voorgesteld een budget van rond de 1800 Euro en das dus gelukt
Viel in prijs redelijk goed mee: 30 % korting ten opzicht van nieuw, dan nog eens 10 % korting (door hun VIB kaart: kost 29 Euro maar je krijgt er extra korting door) en nog een 5 % in aankoopbonnen voor kleiding & accessoires. Tja nog veel geld, maar voor mij wel een mooie & toffe bike.

Je kan er ook meer over lezen op deze website.
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... 0-11-36189
De volledige specs
Ghost AMR 7500 Mountain Bike 2011 - Full Spec
• Frame: AMR Actinum DB SCL
• Shock: Fox Float RP23 120 mm Boost Valve
• Rear travel: 120 mm
• Fork: Fox Forx 32FIT-RL 120 mm Tapered 15 QR
• Front travel: 120 mm
• Stem: Ritchey Comp 31.8 mm
• Headset: Ritchey Tapered
• Seatpost: Ritchey Comp 34.9 mm
• Rear derailleur: Shimano XT 10-Speed
• Shifter: Shimano XT SL
• Brakes: Shimano XT Disc 180 mm
• Front tire: Schwalbe Nobby Nic 2.25
• Rims: Alex SX 44 Disc
• Hubs: Shimano XT
• Handlebar: Ritchey Comp Low Rizer 670 mm 31.8 mm
• Saddle: Selle Italia SL
• Front derailleur: Shimano XT
• Brake lever: Shimano XT
• Crankset: Shimano XT 42-32-24 incl. PressFit BB
• Rear tire: Schwalbe Nobby Nic 2.25
• Spokes: DT Swiss 1.8
• Cassette sprocket: Shimano XT 10-Speed 11-34
• Weight: 12.40 kg
Groeten .. en wie in de buurt van Grimbergen / Vilvoorde / Meise / Neder Over Heembeek vroeg op pad is in de week-ends kan mij wel eens tegenkomen. Ben zelf van Neder Over Heembeek.
Geert