ik kan nog snel rijden maar geen tempoversnelling meer

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
wimpie040810
Mountainbiker

ik kan nog snel rijden maar geen tempoversnelling meer

Post by wimpie040810 »

sinds 2 weken mis ik iets, ik kan tijdens de wedstrijd een uur rap rijden en diep gaan maar ik kan geen tempoversnelling meer volhouden heb het gevoel dat ik niet meer kan diep gaan..
iemand hier ervaring mee?
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

overtraining, overreaching, whatever... weekje plat op de bank en terug gaan met die banaan!
bucket
Mountainbiker

Post by bucket »

Jaartje ouder aan het worden?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vermoeidheid die begint te komen.
een weekje of 2 rustig trainen, met name een uurtje losrijden of rustig 30 minuutjes op de rollen.
Verder slechts 1x een korte interval en 1 extensieve duurtraining, buiten uit te voeren. Als je geen belangrijke wedstrijd hebt, beste is dan dit weekend niet te koersen en daar gewoon een rustige duurtraining plannen.
je kan bv om de 2 dagen fietsen, en de andere dagen ertussen rusten.

en een bloedanalyse kan je ook laten doen, als dat intussen al een hele tijd is geleden.
mogelijk dient er zich lagere waarden aan die een invloed hebben op uw recuperatievermogen.

in elk geval 1 a 2 weken kalm aan doen. het seizoen duurt nog even en er staan nog hele mooie dingen te wachten in de komende maanden.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Ik heb nu ook een maand of 3 niet echt getraind/gefietst in het algemeen en voel dat nu ook. Ongeveer een anderhalve tot 2 weken bezig. Snel rijden aan een constant tempo: super! Versnellen en bergop 'al kan je hier niet veel spreken van bergop' voel ik ook dat het rapper tegenpruttelt... Maar dat zal zijn omdat ik terug moet opbouwen denk ik.
wimpie040810
Mountainbiker

Post by wimpie040810 »

mercikes voor de raad, juist bij de sportarts geweest bloed laten trekken een paar dagen wachten en dan weten we meer.
hij dacht ook dat het vermoeidheid zou kunnen zijn.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ik raad zelfs, en zeker competitierenners aan, op rustiger seizoenperiodes, even een beetje gas terug te nemen... zelfs al ben je tegen een piek of in bloedvorm. je vermijd veel vlotter een terugval, en een competitierenner kan zelfs langer zijn vorm aanhouden. of nogmaals binnen een kortere periode een piek stellen.
wimpie040810
Mountainbiker

Post by wimpie040810 »

bloedwaarden alles binnen de norm..
dokter zegt 2weken relatieve rust nemen....
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

en wat is binnen de norm ? sommigen vinden het nog allemaal oke, als de waarden richting drempelwaarden gaan maar er nog geen "-" teken voor staat.
wimpie040810
Mountainbiker

Post by wimpie040810 »

ik weet het niet goed ik ken er zelf niet veel van ga op de uitleg van de dokter af.
mag ik misschien mijn uitslag is naar u doormailen sunn xtreme?
Post Reply