GPS vr mountainbike
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Nielskie
- Mountainbiker
Welke gps toestellen voor op de mountainbike zijn er tegenwoordig al compatibel met de cd-roms met de stafkaarten van het NGI.
Er blijken nu al wel van die topo-dingskes voor belgie te bestaan, maar dat zal dan weer extra kosten vrees ik.
Ik ben op zoek naar een gps toestelletje van max 200 eur, dat zelfs in de bossen werkt( ooit een garmin gekko 101 uitgetest en dat was echt een ramp in het meerdaalwoud). Als het dan ook nog een hoogtemeterfunctie heeft dan is dat mooi meegenomen.
Als dat momenteel nog niet mogelijk is voor die prijs dan wacht ik nog wel efkes.
Er blijken nu al wel van die topo-dingskes voor belgie te bestaan, maar dat zal dan weer extra kosten vrees ik.
Ik ben op zoek naar een gps toestelletje van max 200 eur, dat zelfs in de bossen werkt( ooit een garmin gekko 101 uitgetest en dat was echt een ramp in het meerdaalwoud). Als het dan ook nog een hoogtemeterfunctie heeft dan is dat mooi meegenomen.
Als dat momenteel nog niet mogelijk is voor die prijs dan wacht ik nog wel efkes.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
In de zomer heb je met geen enkel bestaand gps toestel een goeie ontvangst in het bos.
Verder is elke garmin die voldoende geheugen heeft compatibel met de stafkaarten van garmin, ze zijn niet duurder dan de gewone ngi stafkaarten.
200€ moet, als je goed zoekt wel lukken.
Een kleurenscherm zal er voor die prijs nog niet bijzijn natuurlijk!
De stafkaarten van het ngi zijn enkel vanop de computer te gebruiken, ze zijn zeker met elke etrex te gebruiken, ik veronderstel ook met de geko's.
De eenvoudigste etrex zit rond de 100€. De kaarten kosten ongeveer 50€/cd rom
Verder is elke garmin die voldoende geheugen heeft compatibel met de stafkaarten van garmin, ze zijn niet duurder dan de gewone ngi stafkaarten.
200€ moet, als je goed zoekt wel lukken.
Een kleurenscherm zal er voor die prijs nog niet bijzijn natuurlijk!
De stafkaarten van het ngi zijn enkel vanop de computer te gebruiken, ze zijn zeker met elke etrex te gebruiken, ik veronderstel ook met de geko's.
De eenvoudigste etrex zit rond de 100€. De kaarten kosten ongeveer 50€/cd rom
- Nielskie
- Mountainbiker
heb je met die basisversie van de gps garmin gecko ook al direct een hoogtemeterfunctie of niet?
Hoe kan je een traject van een gereden toertocht overbrengen op een kaart op PC? Heb je daar al gesofisticeerde software voor nodig of lukt het met simpele dingen?
Dus als een geen enkele GPS in de zomer in de bossen werkt, heeft dat dan enkel nut voor mountainbikers in de winter?
De garmin c60 zou in volgens sommige mensen altijd en overal werken. Geloven of verkoopspraatjes?
Hoe kan je een traject van een gereden toertocht overbrengen op een kaart op PC? Heb je daar al gesofisticeerde software voor nodig of lukt het met simpele dingen?
Dus als een geen enkele GPS in de zomer in de bossen werkt, heeft dat dan enkel nut voor mountainbikers in de winter?
De garmin c60 zou in volgens sommige mensen altijd en overal werken. Geloven of verkoopspraatjes?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Op de basisversie heb je geen hoogtemeter, de gecko 301 heeft wel een hoogtemeter, de etrex summit idem.
Op de basisversies krijg je wel een hoogtesignaal van de sateliet.
Maar, misschien kan je ergens een etrex vista op de kop tikken (ebay,..)
Een kaartgeheugen is een must als je van je geplande route moet afwijken of graag op verkenning vertrekt.
Het downloaden van de tracks kan met eenvoudige software.
Als je de kaarten van het ngi koopt kan je al aan de slag.
In het bos heb je altijd plaatsen met een minder dik bladerdek, soms heb je een redelijke ontvangst, soms heb je geen ontvangst.
Als je een kompas hebt kan je ook zonder signaal nog een beetje uit de voeten.
Een bikemaat heeft een Cs60, een zeer handig toestel, een zeer snelle processor, goede rendering van de beelden, maar als ik geen signaal heb heeft hij er ook geen
Op de basisversies krijg je wel een hoogtesignaal van de sateliet.
Maar, misschien kan je ergens een etrex vista op de kop tikken (ebay,..)
Een kaartgeheugen is een must als je van je geplande route moet afwijken of graag op verkenning vertrekt.
Het downloaden van de tracks kan met eenvoudige software.
Als je de kaarten van het ngi koopt kan je al aan de slag.
In het bos heb je altijd plaatsen met een minder dik bladerdek, soms heb je een redelijke ontvangst, soms heb je geen ontvangst.
Als je een kompas hebt kan je ook zonder signaal nog een beetje uit de voeten.
Een bikemaat heeft een Cs60, een zeer handig toestel, een zeer snelle processor, goede rendering van de beelden, maar als ik geen signaal heb heeft hij er ook geen
- Quickfit
- Mountainbiker
heb een vraagje over de handelbaarheid van de Garmin Etrexmodellen:
de knopjes staan aan de zijkant, niet? Is dat nog goed te hanteren als je aan het mtb'en bent met handschoenen aan? Zijn die knopjes dan niet te klein?
Heb zelf een Magellan Meridian en daar heb je relatief grote knoppen, wat dan ook geen probleem geeft om ze te bedienen al rijdend (ook met handschoenen). Bediening is toch eens nodig als je van scherm wil wisselen (bv. van kaartweergave naar snelheidsweergave)
Is toch ook iets om mee rekening te houden als je een GPS aanschaft voor de mtb dacht ik zo...
de knopjes staan aan de zijkant, niet? Is dat nog goed te hanteren als je aan het mtb'en bent met handschoenen aan? Zijn die knopjes dan niet te klein?
Heb zelf een Magellan Meridian en daar heb je relatief grote knoppen, wat dan ook geen probleem geeft om ze te bedienen al rijdend (ook met handschoenen). Bediening is toch eens nodig als je van scherm wil wisselen (bv. van kaartweergave naar snelheidsweergave)
Is toch ook iets om mee rekening te houden als je een GPS aanschaft voor de mtb dacht ik zo...
- Quickfit
- Mountainbiker
om het allemaal een beetje te visualiseren, hier een foto van de Garmin modellen en helemaal rechts de Meridian van Magellan
http://www.gpscenter.be/pics/DSC04132w.jpg
hoop dat de link werkt...
http://www.gpscenter.be/pics/DSC04132w.jpg
hoop dat de link werkt...
-
vinnie2004
- Mountainbiker
Re: GPS vr mountainbike
Post by vinnie2004 »
kijk es op www.sportshopping.be , daar hebben ze een gps toestel voor bikersMerlin wrote:Welk gps toestel kunnen jullie aanraden om te gebruiken op de mtb?