Zo 17/06/2012 Kluisbergen :: On2Wheels Zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

kleine mees wrote:Was dat alleen op de 80?? tussen die beukenbomen??? Na paaltjes en zo, net voor de 2de bevoorrading??
The Beast:

Click
kleine mees
Mountainbiker

Post by kleine mees »

Dat bedoelde ik:)...

Niet evident om boven te rijden :P
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Erg genoten van de tocht vandaag. Benen waren een stuk beter dan vorige week in Flobecq :-D .

Alles naar boven gereden behalve het kleine beest na 79 km, maar toch een rapport dat mag gezien worden. :wink:
Het heeft toch een goed gevoel om het beest boven te kunnen rijden.

Tof met zo'n bende zo'n mooie toch kunnen rijden.

Laat ze maar beginnen aan de voorbereiding voor volgend jaar!! :bounce:
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Vandaag gestart voor de 80km. Mooi parcour, de vettige stroken vielen al bij al mee had het slechter verwacht.
Dit was laatste test voor Malmedy van zondag en hij is geslaagd.

Juste jammer voe mien copain dat we op het einde over de weg hebben moeten terugkeren. Voorvork was volledig gelost en dat was dan nog tijdens bergop rijden gebeurd. Reeds tweede maal en na eerste keer voor revisie opgesturd naar fabriek.

Toch toegekomen met ongeveer 70km en 1500hm
slakje
Mountainbiker
Location: stumpjumper marathon,stumpjumper 29 s works,Isaac Impact

Post by slakje »

De tocht was zeker super =D> maar voor het tweede jaar op rij niet aan de finish gekomen.Vorig jaar vol op mijn "smikkel " gegaan en dit jaar een buitenband met een scheur van om en bij de 5 cm op een 5tal km van de finish.Ik had een binnenband bij van een 29" en was op stap met een 26" en dat past niet echt #-o .Ben gelukkig wel tot aan de kluis kunnen rijden via de weg.
Wat mij wel opviel was de staat van het parcour op een paar kleine stukjes na alles super goed berijdbaar.
Volgend jaar probeer ik opnieuw de volle 80 te halen.
Toch nog 1 ding die ik jullie niet wil onthouden, ik kwam aan de voet van paterberg met een groepje van drie man en ze gingen die kasseien eens temmen ze slaan links af de pater op en zien het bordje "mietjes" hangen. Ze stoppen en zijn dan maar off road de pater opgereden.Echte mannen hé.

grt
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

Tommy9001 wrote:Nog een vraagje tot de eigenaars van een 29"er:zijn jullie daar content van? En op die klims en technische stukken,even wenbaar als een 26"er?Ik zou willen veranderen maar kan geen keuze maken... :-?
ik rij met een 29er en zou niet meer willen wisselen.
Enkel het voorlaatste klimmetje niet opgereden. Het beest zonder forceren opgeraakt, laatste klimmetje ook.
Zelfs dat korte knikje waar er een pak mannen stonden aan te moedigen opgereden, iets wat de 10man voor mij niet gedaan had.

Technische stukken doe ik ook allemaal en meestal zelfs sneller dan met de 26er, gewoon doordat de grote wielen overal gemakkelijk over rollen.
buzze
Mountainbiker

schone tocht

Post by buzze »

Zoals ieder jaar super tocht!! Blij deze streek eens terug te zien.

ivm 26vs 29, zal vooral wel een kwestie zijn van de benen zekers... alleszins genoeg grote wielen voorbijgestoken met mijn midgetbike ;)

Iedereen altijd aan het "stoefen" dat ze bijna overal opgereden zijn... Sommige hellingen wandel je beter een kort stukje ipv de benen te verzuren voor een miniem verschil. Geef dan maar gas op de stukken die het verschil wel maken... (kon vandaag niet op het kleine voorblad, vandaar deze alinea waarschijnlijk ;) )

grtz en tot volgend jaar
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: schone tocht

Post by SD2E »

buzze wrote: Iedereen altijd aan het "stoefen" dat ze bijna overal opgereden zijn... Sommige hellingen wandel je beter een kort stukje ipv de benen te verzuren voor een miniem verschil. Geef dan maar gas op de stukken die het verschil wel maken... (kon vandaag niet op het kleine voorblad, vandaar deze alinea waarschijnlijk ;) )

grtz en tot volgend jaar
't noemt mountainbike voor iets he 8)
Nordic walking doe je met stokken ipv. een fiets :P

Aangezien we allemaal toerrijders zijn, vind ik het een grotere prestatie van overal op te rijden dan 5per uur sneller te rijden op de platte asfalt :-?

't is ieders goed recht om ergens te voet naar boven te gaan maar vind wel dat anderen de kans moeten krijgen om dat al rijdend te doen als ze willen. Vandaag was er bvb. een helling met redelijk wat modder, iedereen stapt al van beneden af en de hele weg was versperd.
den Bart
Mountainbiker

Re: schone tocht

Post by den Bart »

SD2E wrote:
buzze wrote: Iedereen altijd aan het "stoefen" dat ze bijna overal opgereden zijn... Sommige hellingen wandel je beter een kort stukje ipv de benen te verzuren voor een miniem verschil. Geef dan maar gas op de stukken die het verschil wel maken... (kon vandaag niet op het kleine voorblad, vandaar deze alinea waarschijnlijk ;) )

grtz en tot volgend jaar
't noemt mountainbike voor iets he 8)
Nordic walking doe je met stokken ipv. een fiets :P

Aangezien we allemaal toerrijders zijn, vind ik het een grotere prestatie van overal op te rijden dan 5per uur sneller te rijden op de platte asfalt :-?

't is ieders goed recht om ergens te voet naar boven te gaan maar vind wel dat anderen de kans moeten krijgen om dat al rijdend te doen als ze willen. Vandaag was er bvb. een helling met redelijk wat modder, iedereen stapt al van beneden af en verspert de hele weg...
+1

ik ben veel contenter van ergens te kunnen op- of afrijden, dan van een hoog gemiddelde te hebben of mensen in te halen.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

prideandglory1891 wrote:
meester biek wrote:Moe maar vooral content dat ik de 80 (92 met heen en terug'reis') kunnen uitrijden heb. Mooie tocht, enkel stukje voor Elene-bos was te vettig, de rest zeer goed. Heynsdale was genieten, lag vorig jaar vettiger. 3de bevoorrading liet idd. lang op zich wachten. Laatste 'lusje' van de 80 na Hotond (met die draaimolentjes en diepe geulen) hoefde voor mij niet meer.
Thanks aan Jemp en enkele bike@holics voor de compagnie.
Moh, waarde gij da??? Aangename kennismaking (ik was degene met de epic29er)
Yep, da was ikke :wink:
Nu weet ik ook wie jij bent, mss. tot op een volgende tocht.
Post Reply