Zo 17/06/2012 Kluisbergen :: On2Wheels Zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Triple-T wrote: Pas je snelheid aan aan je technische vaardigheden en de staat van de parcours en veel ongelukken kunnen vermeden worden.
+1...zo denk ik er ook over.
Ik heb er al veel tegen dek zien gaan die het aan zichzelf te danken hebben wegens ietske te roekeloos rijgedrag.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

De krierecrossers zullen ook aanwezig zijn :P

Ik zal samen met een collega van het werk de 60km rijden.

Tot zondag
jacques
Mountainbiker

Post by jacques »

dat off road afdalingske ( waar de zus van bjorn rondelez gevallen was door toedoen van een voorligger die te hard in de remmen ging ) is ondertussen door de gemeente Kluisbergen verboden . We rijden daar wel omhoog ! De onroaders kunnen kiezen voor de kasseien van de Paterdberg !
Geen helikopter maar wel de brandweer was nodig om de onfortuinlijke bikster uit haar netelige positie te bevrijden !
Medic elite is dit jaar terug van de partij met gediplomeerde ambulanciers en verpleegsters om eventuele gekwetsten te verzorgen of over te brengen naar een kliniek ( Ronse of Oudenaarde )
CU all sunday !
Morgen laatste voorbereidingen : borden splitsing-gevaar ed
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

jacques wrote: We rijden daar wel omhoog ! De onroaders kunnen kiezen voor de kasseien van de Paterdberg !
Ik zal voor de offroad beklimming kiezen , vreemd maar ik vind die veel gemakkelijker. :oops:
Vooral hoogtemeterkes opdoen om misschien eens naar Malmedy te gaan volgend weekend. [-o<
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Zondag hier ook nog een laatste keer de beentjes testen :drunk: voor volgende week RDHF
tom_77
Mountainbiker

Post by tom_77 »

jacques wrote:geen nieuwe gps files beschikbaar !
de privé eigenaars en de ANB éénmalige doortochten staan beter niet op gps files !

wie tussen 80 en 60 km ( die eigenlijk 64 km zijn ) twijfelt kan ik 't volgende kwijt : er zijn 3 extra lussen die van de 64 , 80 maken : een grote Ronse lus van 10 km , een Kwaremont lus van 4 km en een Otond lusje van 3 km ! Een raad : doe zeker de eerste Kwaremont lus ; als de benen goed zijn de Ronse lus erbij en terug aan den Otond zie je wel of je voor de full monty gaat !

eerste bevoorrading na 18 km ( voor afsplitsing 25 km )
tweede boven op Koppenberg ( 60 en 80 km ) na kleine 40 km
derde in domein Heynsdaele ( tweede voor de 45 km) na 65 km

en zelfs ondanks de regen van de laatste weken ligt het parcours ( behalve hier en daar wat plassen ) er heel behoorlijk bij ( maw niet te modderig en goed berijdbaar )
Zijn deze extra lussen aangeduid? Ik zou de 60km doen, en als de benen het toelaten mss 1 of 2 lussen meepikken...
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

vermeulen wrote:
jacques wrote: We rijden daar wel omhoog ! De onroaders kunnen kiezen voor de kasseien van de Paterdberg !
Ik zal voor de offroad beklimming kiezen , vreemd maar ik vind die veel gemakkelijker. :oops:
Vooral hoogtemeterkes opdoen om misschien eens naar Malmedy te gaan volgend weekend. [-o<
Er zou daar toch eens "iets" mogen gedaan worden om over dat beekje te rijden want het blijft daar smalletjes. Mij lukt het wel maar het blijft risicovol. Te voet is natuurlijk het veiligste. :wink:
...en ja, off-road is ook voor mij makkelijker dan de kasseien van de pater.
rockrider
Mountainbiker

parcours

Post by rockrider »

Beste forumrijders,

is er hier volk dat in de buurt van de kluis woont en eventjes een toestand van het parcours kan geven.
DIkke merci !
flangler
Mountainbiker

Post by flangler »

het parcour ..dat ligt mtb klaar :)))
rockrider
Mountainbiker

Post by rockrider »

dat is een heel vaag antwoord.
Allé laat het ons zo zeggen: als de modder langs mijn oren vliegt; de remplaatjes er volledig door zijn; en er langer gekuist moet worden aan de fiets dan het rijden zelf;... dan moet ik er nog over nadenken om morgen langs te komen.
Post Reply