even een vraagje:
Gisteren de TT van Banneux gereden en bij de 2e voorberading, op km 22, had ik slechts 19,28km gereden.. hoe kan dit? Dus anderen met een gewone teller hadden wel 22 km staan. Aan het einde van de rit kwam ik uiteindelijk 4 km te kort in vergelijking met de anderen.
Is het zo dat als ik een pad neem wat niet op de topo staat (wat wel eens het geval is voor de zogenaamde "coupes-feu" in de ardennen), dat het dan niet wordt meegeteld?
Evaringen/Tips en Tricks Edge 800
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
junior72
- Mountainbiker
Ik ben sinds enige tijd ook een trotse bezitter van de edge 800.
Ik maak mijn routes of tracks altijd met basecamp in groene kleur maar als ik die dan wil rijden , is de kleur van het lijntje rood met zwarte buitenkanten en op de weg is dit soms moeilijk te zien waar hij afdraait.
Ik zal kort beschrijven wat ik allemaal doe.
Maak een route in BC , verander de kleur in groen, sla die op in een map op PC want het lukt me niet op die rechtstreeks te uploaden , dan gebruik ik WinGBD3 waar ik mijn opgeslagen track of route invoer en dan uitvoer via GPS Edge 800 en dan Converteren.
Dan begint het.
Ik wil vertrekken en selekteer mijn route .
Op het overzichtskaartje zie ik mijn route staan in de kleur die geselekteerd heb in het GPS menu maar als ik dan vertrek dan krijg niet de groene kleur op mijn scherm .
Hoe verander ik dit of wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik hem nu wel voorlopig alleen voor op de weg maar het zou toch gemakkelijker zijn moest ik een andere kleur hebben .
Ik maak mijn routes of tracks altijd met basecamp in groene kleur maar als ik die dan wil rijden , is de kleur van het lijntje rood met zwarte buitenkanten en op de weg is dit soms moeilijk te zien waar hij afdraait.
Ik zal kort beschrijven wat ik allemaal doe.
Maak een route in BC , verander de kleur in groen, sla die op in een map op PC want het lukt me niet op die rechtstreeks te uploaden , dan gebruik ik WinGBD3 waar ik mijn opgeslagen track of route invoer en dan uitvoer via GPS Edge 800 en dan Converteren.
Dan begint het.
Ik wil vertrekken en selekteer mijn route .
Op het overzichtskaartje zie ik mijn route staan in de kleur die geselekteerd heb in het GPS menu maar als ik dan vertrek dan krijg niet de groene kleur op mijn scherm .
Hoe verander ik dit of wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik hem nu wel voorlopig alleen voor op de weg maar het zou toch gemakkelijker zijn moest ik een andere kleur hebben .
track opslaan in een gpx file en plaatsen op je toestel onder Garmin/NewFiles
op je toestel de track onder "koersen" (hoofdmenu) selecteren
niet op "Ga" drukken
wel kiezen voor "instellingen" via het icoon werksleuteltje
dan kiezen voor "kaartweergave"
kies een kleur naar keuze
en selecteer bij altijd weergeven "aan"
via back toets en kruisje naar uw kaartscherm (dus niet op ga drukken)
de track staat nu gevisualiseerd op je kaart in kleur naar keuze
niet op "Ga" drukken
-
Luvlektrik
- Mountainbiker
Post by Luvlektrik »
En wat is dan het verschil wanneer je wel op 'ga' drukt (en afslagbegeleiding uitstaat)?Beny wrote:track opslaan in een gpx file en plaatsen op je toestel onder Garmin/NewFiles
niet op "Ga" drukken
Alvast bedankt voor je antwoord
Weet er iemand hoe ik een track (Duitsland) toon op de display van mijn Edge 800? ik wil dat vanuit mijn huidige positie (Belgie) doen.
Ik heb "toon op kaart" gebruikt, maar vind de track nergens terug (ik zie hem wel op gpsvizualizer)
Ik heb enkel de basiskaart van dat gebied, maar dat zou toch niet mogen verhinderen dat ik de track niet kan zien?
Ik zoek dus een functie a la "toon/centreer de track op map/display"
Dit is de track in kwestie
Ik heb "toon op kaart" gebruikt, maar vind de track nergens terug (ik zie hem wel op gpsvizualizer)
Ik heb enkel de basiskaart van dat gebied, maar dat zou toch niet mogen verhinderen dat ik de track niet kan zien?
je kan zelf de kleur van je track kiezen (bvb zwart)Luvlektrik wrote:En wat is dan het verschil wanneer je wel op 'ga' drukt (en afslagbegeleiding uitstaat)?Beny wrote:track opslaan in een gpx file en plaatsen op je toestel onder Garmin/NewFiles
niet op "Ga" drukken
Alvast bedankt voor je antwoord
je eigen pas gemaakt kruimelspoor komt in blauw overheen de zwarte lijn
bij "ga" moet je best bij routebepaling bij begeleidingsmethode kiezen voor "offroad"
en deze instelling nadien niet vergeten te verzetten mocht je gaan routeren naar bvb terug je auto
bij toon op kaart is er geen enkele vorm van begeleiding of berekening en bijgevolg spaar je batterijen
-bij toon op kaart wordt inderdaad de track getoont op je kaartjohand wrote:Weet er iemand hoe ik een track (Duitsland) toon op de display van mijn Edge 800? ik wil dat vanuit mijn huidige positie (Belgie) doen.
bijgevolg pas zichtbaar als je ook in dat gebied bent
-je kan wel in je kaartscherm uitzoomen en de locatie opzoeken door met je vinger de kaart te verschuiven en eens gevonden terug inzoomen
-je kan toch ook bij koersen bij selectie van die track deze zien op de kaart (dit laatste is toch toon/centreer...)
- Joe Katsjoe
- Mountainbiker
recente locatie wissen
Post by Joe Katsjoe »
Zoals titel het vermeld hoe kan ik recente locaties wissen
op de Edge 800 software versie 2.40?
op de Edge 800 software versie 2.40?