Zo 10/06/2012 Diest :: Diest Mtb Kelberg
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik heb de 60km geprobeerd. Het was een leuke tocht. Ik vond alles heel goed afgepijld (en ik ben "pijlen-blind"
)
Ik heb ook een vader met zijn zoon gezien. Ik hoop binnen enkele jaren ook zo rond te rijden (zoon 1 jaar en dochter 3 jaar, dus ik moet nog even wachten...). Daar heb ik het grootste respect voor.
Helaas na 31km was mijn ketting naar de vaantjes. Dus is het uiteindelijk nog een mooie zondagwandeling geworden
Ik heb ook een vader met zijn zoon gezien. Ik hoop binnen enkele jaren ook zo rond te rijden (zoon 1 jaar en dochter 3 jaar, dus ik moet nog even wachten...). Daar heb ik het grootste respect voor.
Helaas na 31km was mijn ketting naar de vaantjes. Dus is het uiteindelijk nog een mooie zondagwandeling geworden
Ik versta niet goed hoe je kunt zeggen dat " alles " goed afgepijld is als je maar 31km hebt gereden .tomwings wrote:Ik heb de 60km geprobeerd. Het was een leuke tocht. Ik vond alles heel goed afgepijld (en ik ben "pijlen-blind")
Ik vermoed niet dat je de resterende 29 gewandeld hebt ?
Ik vond de 60km tot aan de eerste bevoorrading oersaai .
Buiten beton en asfalt heb ik weinig variatie in ondergrond gehad .
Nadien kon het er wel mee door maar ook niet meer dan dat .
Bevoorradingen waren dik in orde .
Wat ik wel raar vind , en niemand hierop commentaar heeft .
Hoe kan het dat er gelijktijdig een mtb tocht en een oriëntatieloop of afgeleide over dezelfde wegen plaats hebben .
Op sommige plaatsen was dit echt wel gevaarlijk en bijzonder irritant .
Hier links houden .......voor wie ????
- Bulls69
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Hier gisteren ook aangezet voor de 40km, omdat het zeer vlot/snel rijden was onderweg al snel gekozen om de 40km iets langer te maken, 1ste lus van de 60km links laten liggen, vanaf dan de 60km gevolgd waardoor ik uitkwam op een dikke 50km met een 400hm. Ik heb mij hier prima geamusseerd, er zat van alles in deze TT waardoor ik mij geen moment verveelt heb.
Dat gesakker op het bloso gehalte in een TT lezen we tegenwoordig wel vaker, als je geen local bent valt dit in de praktijk echter wel mee. Laat ons eerlijk zijn, na enkele jaren is het moeilijk om u als local nog te laten verassen tenzij je nooit in je eigen streek rijd
Dat gesakker op het bloso gehalte in een TT lezen we tegenwoordig wel vaker, als je geen local bent valt dit in de praktijk echter wel mee. Laat ons eerlijk zijn, na enkele jaren is het moeilijk om u als local nog te laten verassen tenzij je nooit in je eigen streek rijd
Last edited by Bulls69 on Mon 11 Jun 2012 19:17, edited 1 time in total.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
@Phile. Ik denk er ook zo over. Je kiest voor een TT en je maakt er het beste van. Valt ie niet mee, dan weet je het wel volgend jaar. Wandelaars op de route of joggers, een oriëntatieloop of een omvangrijke groep georganiseerd fietsende Xplussers. Gun elkaar de ruimte en dan is er toch niets aan de hand. Het wordt pas moeilijk wanneer één categorie zich het voorrecht opeist over de beschikbare ruimte. Van een misselijk makend staaltje hiervan was ik getuige de laatste 100 m van de TT. Een biker die zich op een smal fietspad doorheen een groep oudere fietsers probeerde te wringen, waarschijnlijk enkel en alleen om het goddelijke en verheerlijkte gemiddelde hoog te kunnen houden. Dit was allerminst bevorderlijk voor het imago van de biker.