Lapierre
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Nielskie
- Mountainbiker
ik was eerst van plan om een lapierre aan te schaffen omdat je dat hier toch bijna nooit tegenkomt, maar als bijna elke franse er op rijdt dan is mijn goesting om er zo eentje te kopen toch iets minder. Maar ze zullen toch wel van goede kwaliteit zijn zeker als ze zo goed verkopen in frankrijk, de bevindingen van de test in O2 bikers(november 2004) stonden me ook wel aan.
Betreffende die test : als negatieve punt werd "rendement" opgegeven.piefkie wrote:... de bevindingen van de test in O2 bikers(november 2004) stonden me ook wel aan.
Daarmee bedoelen ze dat je op asfalt de achtervering een klein beetje voelt pompen, maar zonder dat je er last van ondervindt. Van zodra je offroad gaat, merk je er niets meer van.
Wat het rendement zelf betreft, die is uitstekend : elke trap op de pedalen is raak ... Een fiets met een slecht rendement krijg je niet vooruit gebrand, daar moet je echt een zware inspanning doen om ten eerste te versnellen, en ten tweede die hogere snelheid aan te houden. Dat is niet het geval met deze evo2 die in de O2-Bikers van november getest werd.
Bron : mijn contactpersoon bij O2-Bikers
Wel, die evo2 alu staat ook op mijn lijstje van "kanshebbers" maar er zijn er drie andere die er voor 't ogenblik met kop en schouders bovenuit steken ...
Als je wil (lees : als je nieuwsgierigheid onbedwingbaar is
), moet je me maar eens mailen op thierry@zoenk.be en dan stuur ik je mijn voorlopige lijstje door ...
Als je wil (lees : als je nieuwsgierigheid onbedwingbaar is
Even deze post weer oprakelen. Sedert kort hebben wij hier in het brugse een fietsenboer die Lapierre verdeelt. Vanmorgen een HT model 2006 gezien, bekeken en goedgekeurd. Zeer mooie bike! Even kort, alu kader met geintegr. balhoofd, fox vork 80, LX crank, xt derail voor en achter, schijfremmen formula Oro, mavic wielen, pythonbanden, fizik Aliante zadel, met ritchey onderdelen afgewerkt. Ik denk dat het geheel zon 10 kg moet wegen. Voor een schijfrembike vindt ik dit persoonlijk niet te veel. Toen ik de prijs kreeg schrok ik, deze keer in de positieve zin. 1500 eurokens moet je neertellen voor dit "beest".
Fully's nog niet binnen, maar je mag er zeker van zijn dat ik ik die ook wil bekijken .....
Fully's nog niet binnen, maar je mag er zeker van zijn dat ik ik die ook wil bekijken .....