Zo 22/07/2012 Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Xfrank
Mountainbiker

zo 22/7/2012 Waasmunster Just Ridin

Post by Xfrank »

Afstanden: 30 en 50 km
Inschrijvingsgeld: 3.50 € of 4 €

Startplaats:
Stationsstraat 84
9250 Waasmunster

Wordt het op 22 Juli 2012 fantastisch mtb-weer in Waasmunster?

Dat kunnen we nu nog niet beloven. Maar eigenlijk doet dat er ook niet zo heel erg toe... in Waasmunster althans!

Mogen wij het u kort historisch en geologisch verklaren?

Omdat onze voorouders beslisten een dorpskern te stichten in wat nu Waasmunster heet, bestrijkt dat dorpje een groot deel van de noorderhelling langs de Durmevallei tussen Lokeren en Temse. Deze helling heet een 'cuesta' en bestaat hoofdzakelijk uit zandgrond.

Dat zorgt bij lange droogte voor een aantal mulle en technisch en fysiek lastige mtb-stroken (je waant je in de zeeduinen), en bij kwakkelweer... voor een uitstekend berijdbaar parcours.

We persen opnieuw die helling uit tot 150 hoogtemeters op de langste tocht. Een unicum in het Waasland!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

en langs waar wordt er zoal gereden, want als Tielrodenaar ken ik Waasmunster zo wel al beke van binnen en van buiten ;)
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

BerggeitCasualFietser wrote:en langs waar wordt er zoal gereden, want als Tielrodenaar ken ik Waasmunster zo wel al beke van binnen en van buiten ;)
We proberen steeds om zoveel mogelijk op ons grondgebied te blijven.
Dus bijna alle stukken van waasmunster zullen er in zitten.
In welke volgorde onze parcoursbouwer ze aan elkaar geknoopt heeft, weet ik zelf nog niet. We flirten misschien enkele km met de grenspaden, maar uitwijken naar andere gemeenten moet je van ons niet verwachten [-X
Flip-poz
Mountainbiker

Post by Flip-poz »

Ben daar 2 weekends geleden nog eens gaan rijden, wat is daar allemaal gebeurd? Aan de kant van het "homobos" een waar slagveld. Single tracks zijn onberijdbaar geworden door het resthout van wat mij toch een strategisch gekozen houtkap lijkt :evil:
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Flip-poz wrote:Ben daar 2 weekends geleden nog eens gaan rijden, wat is daar allemaal gebeurd? Aan de kant van het "homobos" een waar slagveld. Single tracks zijn onberijdbaar geworden door het resthout van wat mij toch een strategisch gekozen houtkap lijkt :evil:
heb het ook al gezien tot mijn ergernis. Ik stelde de vraag omdat bij laatste tt een rotstuk in Sombeke bij zat waar ik liever niet meer door wou, stuk tussen dorp en dijk dat ik nog nooit in een tt had gezien
DasKonzept
Mountainbiker

Post by DasKonzept »

'Iets meer' doen met de BMX-hobbels ten zuiden vd E17 afrit ... een recente tocht deed iets meer en dit werd wel gesmaakt !?
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

DasKonzept wrote:'Iets meer' doen met de BMX-hobbels ten zuiden vd E17 afrit ... een recente tocht deed iets meer en dit werd wel gesmaakt !?
ja, met alle gevolgen vandien... één afgevoerd die op de ramp was gereden en achterover is geslagen op zijn hoofd. #-o Helm in twee en volledig groggy.
Er zijn er altijd die hun kunnen niet kennen [-X
Wij laten waarschijnlijk "de zeven bergen" letterlijk links liggen.
Je kan er bij het passeren altijd een tijdje gaan "spelen" hé. :wink:
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

DasKonzept wrote:'Iets meer' doen met de BMX-hobbels ten zuiden vd E17 afrit ... een recente tocht deed iets meer en dit werd wel gesmaakt !?
ZEKER WETEN ! :bounce: :lol: :drunk:
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

winnitou wrote:
ZEKER WETEN ! :bounce: :lol: :drunk:
over die val: denk iedereen betaalt de eerste keer of keren leergeld, toen ik de eerste keer erdoor ging wist ik niet wat me overkwam, maar met daar veel in die streek te rijden, ga je er zo over weet je waar het gevaarlijk(er) is etc
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

BerggeitCasualFietser wrote:
Flip-poz wrote:Ben daar 2 weekends geleden nog eens gaan rijden, wat is daar allemaal gebeurd? Aan de kant van het "homobos" een waar slagveld. Single tracks zijn onberijdbaar geworden door het resthout van wat mij toch een strategisch gekozen houtkap lijkt :evil:
heb het ook al gezien tot mijn ergernis. Ik stelde de vraag omdat bij laatste tt een rotstuk in Sombeke bij zat waar ik liever niet meer door wou, stuk tussen dorp en dijk dat ik nog nooit in een tt had gezien
Inderdaad, bosje aan de carpoolparking is volledig naar de kl*ten, hopelijk ruimen ze het daar nog op. Ga alvast eens een mail sturen naar stadsbestuur waasmunster.

Dat stuk tussen sombeke en den dijk is overstromingsgebied, in een natte periode blijf je daar inderdaad beter weg maar nu zal het goed berijdbaar zijn.
Je komt dan uit aan de dijk ter hoogte van de electriciteits pyloon waar ze nu ook een trap gebouwd hebben. Je kan trouwens naast de trap naar boven rijden, heb dit al verschillende keren gedaan.
Post Reply