BATTERIJ EDGE 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Beny wrote:wat levert batterijbesparing uit:
uiteraard back light, maar net dat doe ik niet om goede zichtbaarheid te hebben
maar 1 kaart maximaal aanzetten
herberekenen uitzetten
automatisch zoomen uitzetten
track volgen door "tonen op kaart" ipv "ga'"
dat ken ik nog niet, hoe doe je dat? staat toch alleen maar "ga" op het scherm als je een route wilt rijden?

grtz
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Headshot wrote:dat ken ik nog niet, hoe doe je dat? staat toch alleen maar "ga" op het scherm als je een route wilt rijden?

grtz
Koers - 'Sleutel' - Kaartweergave - Altijd weergeven 'Aan'
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

RigolleM wrote:
Headshot wrote:dat ken ik nog niet, hoe doe je dat? staat toch alleen maar "ga" op het scherm als je een route wilt rijden?

grtz
Koers - 'Sleutel' - Kaartweergave - Altijd weergeven 'Aan'
volgende keer eens testen dan

thx
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Headshot wrote:die gaat wel lang mee als je het back light volledig uit zet
op volledige lichtkracht idd maar een uur of 6

ik heb me de extrene batterij van garmin aangeschaft, di mijn mp3 vergeten te laten, die batterij erin en muziek voor de rit, toen ik thuis aankwam was mijn mp3 speler ook ineens geladen voor de rit erna :lol:
Begrijp ik het goed : kan je met die externe batterij zowel je Garmin als je MP3 laden ? Welke batterij is dat dan juist ? Lijkt me nuttig.
Headshot
Mountainbiker

Post by Headshot »

Justin wrote:
Headshot wrote:die gaat wel lang mee als je het back light volledig uit zet
op volledige lichtkracht idd maar een uur of 6

ik heb me de extrene batterij van garmin aangeschaft, di mijn mp3 vergeten te laten, die batterij erin en muziek voor de rit, toen ik thuis aankwam was mijn mp3 speler ook ineens geladen voor de rit erna :lol:
Begrijp ik het goed : kan je met die externe batterij zowel je Garmin als je MP3 laden ? Welke batterij is dat dan juist ? Lijkt me nuttig.
is de externe batterij van Garmin, zijn zelfs zonnepanelen bij om uw batterij op te laden

je moet opletten met extrne batterijen, je moet eentje hebben die zowel kan laden als voeden, voeden wil zeggen dat je de gps kan blijven gebruiken tijdens het laden, heb je eentje die enkel kan laden dan zou het charging scherm op de gps komen heb ik horen zeggen

external battery pack powermonkey-explorer staat op de doos van garmin

link http://www.aushiker.com/owner-review-ga ... pressions/
Justin
Mountainbiker

Post by Justin »

Headshot wrote:is de externe batterij van Garmin, zijn zelfs zonnepanelen bij om uw batterij op te laden

je moet opletten met extrne batterijen, je moet eentje hebben die zowel kan laden als voeden, voeden wil zeggen dat je de gps kan blijven gebruiken tijdens het laden, heb je eentje die enkel kan laden dan zou het charging scherm op de gps komen heb ik horen zeggen

external battery pack powermonkey-explorer staat op de doos van garmin

link http://www.aushiker.com/owner-review-ga ... pressions/
Ziet er niet slecht uit. Op gpsshop.be staat het pakket blijkbaar ook. Tnx voor de tip.
Nu we toch over het laden van de gps bezig zijn: destijds heb ik voor mijn iphone 3GS een Navigon carkit gekocht. Daarbij zat een autolader met USB uitgang. Deze geeft als output 5V/1A, hetzelfde als de thuislader van de Garmin Edge 800. Zou ik deze lader dus ook kunnen gebruiken voor mijn Edge, of heeft het iets met overspanningsbeveiliging enz. te maken. Op gebied van electriciteit ben ik echt een leek. :-/
Stokke
Mountainbiker

Post by Stokke »

Zeker eens bij As Adventure kijken zelfde baterij pack 20 eurokes goedkoper
blijkbaar bij gps shop met hun prijzen blijven hangen :wink:

Effe google en mss nog goedkoper
Justin
Mountainbiker

Post by Justin »

Zomaar ter info, met de opmerking van Headshot in het achterhoofd, heb ik mijn Belkin autolader getest met de Garmin Edge 800.
Blijkt dus zowel voeder als lader te zijn. =D>
Stokke
Mountainbiker

Post by Stokke »

Met de vraag hoe het kan met de Garmin miniusb 12v charger

Opladen en blijven gebruiken ( navigeren )
Ben ik tot de vaststelling gekomen( wat ik er teminste van kan opmaken )
Als je de data aansluiting van je usb kabel zou uitschakelen het zou moeten lukken
Er zouden zelfs zo'n kabels bestaan die je zo kan kopen
Dus als je ergens een kabel op overschot zou hebben de groene en witte doorknippen zou het kunnen lukken
http://pinouts.ru/Devices/mini-USB_pinout.shtml
Justin
Mountainbiker

Post by Justin »

Blijkbaar is zelfs niet eens een lader/voeder van 1A nodig, gezien ik het ook getest heb met een 500 mA lader.
En wat de kabel betreft, ik heb de originele Garmin kabel gebruikt. Maw, ik heb niets moeten doorknippen.
Post Reply