Zo 10/06/2012 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steenrijen
Mountainbiker

Re: Herentals 10 juni 2012

Post by Steenrijen »

fotograaf wrote:
Patje61 wrote:Op het forum: inschrijving 4 euro. We informeerden bij de inschrijving naar het prijsverschil, een bot antwoord als gevolg. Die site is niet onze verantwoordelijkheid, wat daar staat belangt ons niet aan, aldus de brave meneer aan het tafeltje ;) .
De tocht was best leuk, veel Bloso, dat ook.
Bevoorrading: ondermaats!! zelfs geen stukje fruit meer omstreeks 11 uur...
Tweede bevoorrading: nergens te bespeuren...
Om 14 uur alles opgedoekt... geen afspuitstand meer (gelukkig droog parcours!). Van die tombola ook niets meer gezien.
Op zich niet belangrijk, maar alles op een rijtje, dat kan wel tellen!
Deze toertocht staat met zwarte (rode) stip op onze kalender, de reactie op onze opmerkingen was overigens nogal arrogant, geen probleem dat je een brede rug hebt, maar luisteren naar de opmerkingen van de deelnemers kan zeker geen kwaad hé!
En we zijn niet de enigen, merk ik op dit forum
Alvast niet tot volgend jaar...
[-X Wat ik ervoer, is het tegenovergestelde van u, helaas :( Hier heb ik niet anders dan aardige mensen ontmoet, die je steeds hielpen. Ik kan me wel voorstellen, dat je ineens 1200 deelnemers voorgeschoteld krijgt, dat je dan wel eens kortaf moet zijn. Ik denk dat u toch een beetje teveel met uzelf bezig bent. En wat ik dan erg kinderachtig vind, dat je schrijft 'alvast niet tot volgend jaar'. Waar zijn we nu mee bezig? Kijk, ik wil hier geen discussie uitlokken, maar probeer ook eens een beetje begrip te hebben voor een ander, die notabene wat doet voor jou? Die inschrijvingskosten zijn opgelegd door de VWB, daar kan een organisatie niets aan doen hoor. Iedere organisatie doet haar best om ietss te organiseren, het afkraken van een evenment is heel gemakkelijk, want je wordt net sinds vandaag lid van dit forum en u zal eens uw gram terug halen, want je voelde je beledigd, tjonge, tjonge...Erg zielig, het spijt mij heel erg dit te moeten constateren. In plaats van te schrijven, Ík heb een leuke tocht gereden, en ja er zijn wel eens wat onvolkomenheden waar ik het niet mee ens ben, maar het gaat mij om het plezier van het fietsen'...Kijk, dan ben je een volwassen persoon :wink:

Ook wat mij betreft alleen maar positieve ervaringen hoor ! Leuke tocht, fijn parcours,.. de 60 gedaan aan 25.3 avg. s namiddags uurke in de zetel gaan liggen om wat te' bekomen' Bij leven en welzijn tot volgend jaar!! :)
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Het weerbericht indachtig toch maar deze gekozen omdat het slechte weer eerst de Ardennen zou aandoen en omdat het ginder ook op zaterdag geregend had.
Gelukkig hadden onze weermannen-en vrouwen een pessimistischer beeld opgehangen en was het zonnetje hen te vlug af.
Het eerste deel was idd het leukste part, maar heb de indruk dat ik in eerdere 'Hertalse' tochten meer bos, klimmetjes en singletracks onder de wielen kreeg.
Na de 1ste bevoorrading ging het gemiddelde omhoog.
Karige bepijling die soms voor interpretatie vatbaar was.
Aan een tweesprong stond de pijl in het midden recht omhoog, moest je daar dan naar links of rechts?
Ikke uiteraard eerst de verkeerd kant gekozen :lol:
Zeer weinig bevestigingspijltjes, waardoor je soms ellenlange stukken jezelf zat af te vragen of je wel de juiste weg aan het volgen was.
Door dat laatste euvel zelfs bijna een accident gehad, was gewoon de verkeerde richting in een singletrack-lus opgereden en net aan een bocht kwam een groepje bikers afgevlamd...Gelukkig kozen we in een fractie van een seconde dezelfde rechtse uitwijkrichting [-o< .
Uiteindelijk 62km op de teller vooraleer de kleine toer nog eens te beginnen.
Pure luxe, geen files meer en quasi alleen het 27 km lange toertje afgebold.
Nog wat van de zon op de aprés genoten, samen met een pechvogel uit het Brechtse die onderweg te kampen kreeg met 'platten tuub' en via de pechdienst op de aprés beland was :wink: .
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

fotograaf wrote:
Patje61 wrote:Op het forum: inschrijving 4 euro. We informeerden bij de inschrijving naar het prijsverschil, een bot antwoord als gevolg. Die site is niet onze verantwoordelijkheid, wat daar staat belangt ons niet aan, aldus de brave meneer aan het tafeltje ;) .
Om 14 uur alles opgedoekt... geen afspuitstand meer (gelukkig droog parcours!). Van die tombola ook niets meer gezien.
Deze toertocht staat met zwarte (rode) stip op onze kalender, de reactie op onze opmerkingen was overigens nogal arrogant, geen probleem dat je een brede rug hebt, maar luisteren naar de opmerkingen van de deelnemers kan zeker geen kwaad hé!
[-X Wat ik ervoer, is het tegenovergestelde van u, helaas :( Hier heb ik niet anders dan aardige mensen ontmoet, die je steeds hielpen. Ik kan me wel voorstellen, dat je ineens 1200 deelnemers voorgeschoteld krijgt, dat je dan wel eens kortaf moet zijn. Ik denk dat u toch een beetje teveel met uzelf bezig bent. En wat ik dan erg kinderachtig vind, dat je schrijft 'alvast niet tot volgend jaar'. Waar zijn we nu mee bezig? Kijk, ik wil hier geen discussie uitlokken, maar probeer ook eens een beetje begrip te hebben voor een ander, die notabene wat doet voor jou? Die inschrijvingskosten zijn opgelegd door de VWB, daar kan een organisatie niets aan doen hoor. Iedere organisatie doet haar best om iets te organiseren, het afkraken van een evenment is heel gemakkelijk, want je wordt net sinds vandaag lid van dit forum en u zal eens uw gram terug halen, want je voelde je beledigd, tjonge, tjonge...Erg zielig, het spijt mij heel erg dit te moeten constateren. In plaats van te schrijven, Ík heb een leuke tocht gereden, en ja er zijn wel eens wat onvolkomenheden waar ik het niet mee eens ben, maar het gaat mij om het plezier van het fietsen'...Kijk, dan ben je een volwassen persoon :wink:
@ fotograaf. Wordt nu zelf eens volwassen en leer lezen. Het is niet ernstig om met emotionele argumenten af te komen als een deelnemer zijn ervaringen ventileert en m.i. is er van afkraken geen sprake. Als wat die deelnemer allemaal meemaakte waar is dan heeft hij wel erg veel pech en het is "niet erg moedig" om daar als organisatie dan helemaal geen verantwoordelijkheid in te willen nemen. De deelnemer is steeds vrij te kiezen of hij weerkeert of niet en ook om dat met anderen te delen.
Dat van die opgelegde inschrijvingsprijs is bijzonder grote nonsens! Met zulke opmerkingen haal je je geloofwaardigheid compleet onderuit.
fotograaf
Mountainbiker

Post by fotograaf »

Astamoës wrote:
fotograaf wrote:
[-X Wat ik ervoer, is het tegenovergestelde van u, helaas :( Hier heb ik niet anders dan aardige mensen ontmoet, die je steeds hielpen. Ik kan me wel voorstellen, dat je ineens 1200 deelnemers voorgeschoteld krijgt, dat je dan wel eens kortaf moet zijn. Ik denk dat u toch een beetje teveel met uzelf bezig bent. En wat ik dan erg kinderachtig vind, dat je schrijft 'alvast niet tot volgend jaar'. Waar zijn we nu mee bezig? Kijk, ik wil hier geen discussie uitlokken, maar probeer ook eens een beetje begrip te hebben voor een ander, die notabene wat doet voor jou? Die inschrijvingskosten zijn opgelegd door de VWB, daar kan een organisatie niets aan doen hoor. Iedere organisatie doet haar best om iets te organiseren, het afkraken van een evenment is heel gemakkelijk, want je wordt net sinds vandaag lid van dit forum en u zal eens uw gram terug halen, want je voelde je beledigd, tjonge, tjonge...Erg zielig, het spijt mij heel erg dit te moeten constateren. In plaats van te schrijven, Ík heb een leuke tocht gereden, en ja er zijn wel eens wat onvolkomenheden waar ik het niet mee eens ben, maar het gaat mij om het plezier van het fietsen'...Kijk, dan ben je een volwassen persoon :wink:
@ fotograaf. Wordt nu zelf eens volwassen en leer lezen. Het is niet ernstig om met emotionele argumenten af te komen als een deelnemer zijn ervaringen ventileert en m.i. is er van afkraken geen sprake. Als wat die deelnemer allemaal meemaakte waar is dan heeft hij wel erg veel pech en het is "niet erg moedig" om daar als organisatie dan helemaal geen verantwoordelijkheid in te willen nemen. De deelnemer is steeds vrij te kiezen of hij weerkeert of niet en ook om dat met anderen te delen.
Dat van die opgelegde inschrijvingsprijs is bijzonder grote nonsens! Met zulke opmerkingen haal je je geloofwaardigheid compleet onderuit.
Nogmaals, het is niet de bedoeling om een discussie op te starten :( Maar, ik kan uw geschrevene ook weerleggen als zijnde mijn mening, toch? Als ik 'nonsens' schrijf is dat uw verwoording. Gaat de prijs naar beneden, en ben je niet verzekerd, dat is het ook weer niet goed. Wat wil je dan? Deelnemen voor 3 euro en nog eens een goede verzekering erbij? Heeft u enig idee wat een individuele verzekering kost? Daarbij komt dat de VWB de prijs wel degelijk heeft verhoogd. Het feit dat u 'gepikeerd' reageert zegt hier voldoende. :wink: Misschien is het ook goed om tussen de regels door ook eens te leren lezen wat ik schrijf? #-o Voor de rest laat ik het hierbij, en heb respect voor uw mening inzake 8)
Groetjes,
Guy
Last edited by fotograaf on Mon 11 Jun 2012 14:53, edited 2 times in total.
mtblu
Mountainbiker

Post by mtblu »

Voor in Herentals te zitten en zo weinig bloso "die we al blindelings kunnen rijden :-)" mooi uitgezocht!!!
Stefan_
Mountainbiker

Post by Stefan_ »

Leuke omloop tot de eerste bevoorrading, daarna helaas iets te veel tussen de velden naar mijn goesting. Zoals eerder vermeld hadden enkele extra pijlen geen kwaad gedaan.

Aanvankelijk gestart voor de 45km, door het missen van een splitsing de 60 gedaan uiteindelijk.
mtb expert
Mountainbiker

Post by mtb expert »

Ik kom al zeer lang naar deze organisatie zowel in winter als zomer.
Sommige opmerkingen kunnen best terecht zijn,niet elk jaar loopt het op wieltjes maar het aantal sterren dat aan deze organisatie wordt gegeven is bij de hoogste in Vlaanderen zowel door bikers als door de bond.
wat betreft het parcours is er geen toelating voor het militaire kamp in deze periode vanwege broedtijd en andere maatregelen aangaande de natuur.
Als er Bloso parcours wordt ingelegd is het niet goed want dat kan je permanent gratis rijden en als er alternatief wordt gebruikt is het te weinig bos of iets anders.
Het is zo dat je in de regio Herentals als organistatie je strikt moet houden aan het Bloso traject,alle alternatieven die worden gebruikt zijn van de eerste tot de laatste meter speciaal aangevraagd,goedgekeurd door gemeenten en prive eigenaars.Moet er geen tekening bijmaken hoeveel werk hierin kruipt.En volledig uit te tekenen op topo-kaart per gemeente.
Afpijlen moet met elastiek rond de bomen of met Colson bandjes en dat is niet altijd eenvoudig om te doen.Ik hoorde van de bikers in mijn omgeving geen klachten over moeilijke afpijling maar zoals eerder aangehaald rijden er veel met hun kop naar beneden want het moet snel gaan.Eigenlijk zouden deze bikers beter thuishoren in een wedstrijd maar daar worden ze dan meestal van het kastje naar de muur gereden
Sinds deze organistatie werd er sportdrank van een nieuwe sponsor gebruikt in mengvaten,de 20 jaar voordien was dat Extran in kant en klare flesjes.Is toch te begrijpen dat dit voor de organisatie ook wat experimenteren was.
Tot 10uur was er banaan,sinaasappel,allerlei koekjes,suikerwafel ,sportdrank en water.Tijdens de grote drukte tussen 9u en 10u30 wordt er gehamsterd en wordt er twee en driemaal weggenomen door sommigen waardoor de laatsten minder keuze hebben.
Er waren naar ik hoorde 1200 deelnemers en dat zijn er 400 meer dan andere jaren.Ik denk dat ze hierop niet voorzien waren en ook ben je afhankelijk van wat de sponsors geven.
Ik denk persoonlijk dat in deze slechte tijden niet zoveel meer wordt geschonken aan sponsering.
t'ja 5 euro inschrijving inclusief verzekering das veel hé.
Sinds deze toertocht bestaat zijn er al een 10tal personen afgevoerd naar het hospitaal van Herentals waardoor zij met hun verzekering niets hebben betaald aan medische kosten.
Zondag zijn een aantal mensen met materiaalpech teruggevoerd naar de start met een busje van de organisatie.
Medewerkers zijn sinds zondagmorgen 5u30 in de weer om alles op te stellen,parcours te controleren enz.
We spreken hier over een 40 tal medewerkers of vrijwilligers.
Tot slot wil ik de zageventen er op wijzen dat al veel organisatoren zijn afgehaakt of dat gaan doen in de nabije toekomst in de provincie Antwerpen.Dus zageventen op naar een andere provincie om het daar te gaan verbrotten.
fotograaf
Mountainbiker

foto's

Post by fotograaf »

Voor zij die gefotografeerd zijn...De foto's zijn vanaf nu gratis online te downloaden op mtb-you :bounce:
Dirkske
Mountainbiker

Post by Dirkske »

Hartelijk bedankt voor jullie talrijke opkomst. Jullie waren met 1167. =D>
En dat hadden we eerlijk gezegd niet verwacht (vorig jaar hadden we amper de helft van dit aantal).
De verkeerde inschrijvingsprijs op dit forum mag je volledig op mijn conto schrijven. Dat komt ervan als je niet alles checkt en dubbelcheckt. :oops:
We hopen dat iedereen zich goed geamuseerd heeft. De puntjes van kritiek proberen we volgend jaar beter te doen.

Dirkske
snellemark
Mountainbiker

Post by snellemark »

Chapeau voor deze tocht! =D> En ja, overal is ter wel wat. Bij mij was er ook nie veel meer. Ik neem altijd genoeg mee en ik heb gene honger en dorst geleden. Verkeerd ben ik ook niet gereden :roll: Ik heb alles zien hangen #-o en aan de organisatie, nog bedankt voor de mooie foto =D>
Post Reply