Zo 10/06/2012 Diest :: Diest Mtb Kelberg
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Rucher
- Mountainbiker
Vandaag nen toffe TT achter de rug..60km met toch wa hoogte meters maar ondank dat toch een redelijk snel parkoer.. Het eerste gedeelte samen met de looky en den drukker aangepikt bij een 4tal man die er stevig vandoor gingen..na de 1ste bv op ons eigen tempo (ale da van de looky) verder getrapt..voor mij goeie bepijling en bevoorrading en de mogelijkheid voor makkelijk of moeilijke passage te kiezen..voor mij een dikke
voor de organisatie..goeie en snelle inschrijving en bewaakte parking en bediening..en dan onverwacht de zon..meer moet da ni zijn
enkel jammer dat den drukker de laatste 5km plat reed en na ne lange wissel na enkele meters terug plat stond..nochtans de nagel eruit gehaald maar stak er weer 1 in..wellicht dezelfde..manman..alé hij heeft zijn nieuwe schoenen goe kunnen inlopen 
voor de eerste bevoorrading van de 60km zowat het slechtste mtb parkoers dat ik ooit meegemaakt heb. Er na kwam er in totaal 1km die toch wel super was (de "moeilijk" pijltjes), en een 15km die tt waardig was.
De rest van het parkoers bevatte wel een enorme afwissing van ondergrond : beton, slecht beton, asfalt, rode asfalt, grintpad, brede veldwegen, nog bredere veldwegen, en dat was het zo wat. Nog een sjans dat de natuur nu op haar mooist was.
voor de rest was de bevoorrading, en de inschrijving en de bepijling dik in orde, maar het parkoers. amajnie. boooorrring. Soit, ik weet weer waarom het vijf jaar geleden is dat ik nog in diest ben komen fietsen. Over een jaar of 7 nog eens proberen...
De rest van het parkoers bevatte wel een enorme afwissing van ondergrond : beton, slecht beton, asfalt, rode asfalt, grintpad, brede veldwegen, nog bredere veldwegen, en dat was het zo wat. Nog een sjans dat de natuur nu op haar mooist was.
voor de rest was de bevoorrading, en de inschrijving en de bepijling dik in orde, maar het parkoers. amajnie. boooorrring. Soit, ik weet weer waarom het vijf jaar geleden is dat ik nog in diest ben komen fietsen. Over een jaar of 7 nog eens proberen...
-
Slow Man
- Mountainbiker
droogweer in Diest
Voor ne keer dat het droog weer is in Diest zijn ze aan het klagen dat het te snel gaat. Als de beloofde regen er was geweest en ge uw fiets kont recht zetten in de modder tussen de boom plantages, dan was het parcours on verantwoord. Dat geklaag en gezaag altijd. Ik heb veel lachende gezichten gezien vandaag, een vader die zijn vaderdag aan het vieren was met zijn zoon wat door iedereen gewaardeerd werd op enkele koerskonijnen na natuurlijk.Iedereen blij met het goede weer op de zagers en klagers na( van ons moet ge niet komen dan hebben wij meer plaats).
Prima organisatie die zelfs voor schitterend weer gezorgd heeft.
Over het parcours valt natuurlijk te redetwisten, ieder zijn niveau, elk zijn wensen.
Uiteraard kan je in Diest geen parcours uitstippelen zoals in zou kunnen in Durbuy.
Wanneer je in de regio gaat fietsen kan je je verwachten aan holle wegen die semi-geasfalteerd zijn.
Het enige wat mij aan het parcours irriteerde was een stukje bos waar elk padje gedaan moest worden. Ik ben voorstander van bos in, 2 lussen en bos uit. Zo vermijd je files en frustraties van sneller fietser die in die file staan.
Elke keer als ik op mijn fiets spring is het voor mij puur amusement. Is het parcours nu glooiend, plat of veel hoogte meters ik amuseer me steeds.
(Al moet elke inrichter van tochten voldoende kritisch voor zichzelf blijven.)
En als dit nu kan in een knappe organisatie, des te beter.
Over het parcours valt natuurlijk te redetwisten, ieder zijn niveau, elk zijn wensen.
Uiteraard kan je in Diest geen parcours uitstippelen zoals in zou kunnen in Durbuy.
Wanneer je in de regio gaat fietsen kan je je verwachten aan holle wegen die semi-geasfalteerd zijn.
Het enige wat mij aan het parcours irriteerde was een stukje bos waar elk padje gedaan moest worden. Ik ben voorstander van bos in, 2 lussen en bos uit. Zo vermijd je files en frustraties van sneller fietser die in die file staan.
Elke keer als ik op mijn fiets spring is het voor mij puur amusement. Is het parcours nu glooiend, plat of veel hoogte meters ik amuseer me steeds.
(Al moet elke inrichter van tochten voldoende kritisch voor zichzelf blijven.)
En als dit nu kan in een knappe organisatie, des te beter.
bloso routes zijn meestal niet zo goed als een zelf uitgestippelde toertocht... In Diest zijn er meer dan genoeg leuke bossen maar ze moeten wel int parcours zitten hé en de bloso-routes zijn over het algemeen heel braaf en niet over privé-terreinIegienie wrote:De rest van het parkoers bevatte wel een enorme afwissing van ondergrond : beton, slecht beton, asfalt, rode asfalt, grintpad, brede veldwegen, nog bredere veldwegen, en dat was het zo wat. Nog een sjans dat de natuur nu op haar mooist was.
Zoals ik gisteren al zei, dit was de bloso-route in tegenovergestelde richting met hier en daar een korte afwijking om nadien terug op de bloso-route uit te komen...
Mooie rit, maar voor mij ging het helemaal niet. Zo slap als een vod.
Gestart met een achterband met een kleine lek in, dus te weinig druk, das zwalpen in de bochten.
En daarop nog last met de voorderaileur, de ketting schuurt steeds tegen dat ding, niet bij te regelen..
Bepijling vond ik maar matig, de pijlen waren er wel, maar ze stonden strategisch slecht opgesteld, als ik ieder keer een punt moet aftrekken al ik verkeerd rij, dan krijgt de afpijling een 5 op 10 van mij.
Maar och, vermits het me niet afging mag je niet te veel letten op mijn relaas...
't was landschappelijk een mooi rit met soms heel mooie stukken in.
Gestart met een achterband met een kleine lek in, dus te weinig druk, das zwalpen in de bochten.
En daarop nog last met de voorderaileur, de ketting schuurt steeds tegen dat ding, niet bij te regelen..
Bepijling vond ik maar matig, de pijlen waren er wel, maar ze stonden strategisch slecht opgesteld, als ik ieder keer een punt moet aftrekken al ik verkeerd rij, dan krijgt de afpijling een 5 op 10 van mij.
Maar och, vermits het me niet afging mag je niet te veel letten op mijn relaas...
't was landschappelijk een mooi rit met soms heel mooie stukken in.