Hallo allemaal.
Ik bezit al een half jaar een edge 800 maar ben wat ontgoocheld momenteel. Mijn toestel gaat nt langer dan 6 u mee.Is dit normaal (in boekje staat 15u) of moet ik een nieuwe batterij steken. Iemand ook ervaring met dit probleem?
Thanx allemaal
BATTERIJ EDGE 800
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
pieterdesnelste
- Mountainbiker
Mijn batterij gaat ook geen 15 uur mee hoor,eerder 10 uur. Daar is wel ruimte voor verbetering.
Heb me wel een usb adapter voor in de wagen aangeschaft zodat ik de edge in de wagen kan herladen. Handig als je vergeten bent om hem te herladen of als je in binnen of buiten land met de camper of tent weg bent en zonder elektriciteit zit.
Heb me wel een usb adapter voor in de wagen aangeschaft zodat ik de edge in de wagen kan herladen. Handig als je vergeten bent om hem te herladen of als je in binnen of buiten land met de camper of tent weg bent en zonder elektriciteit zit.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
die gaat wel lang mee als je het back light volledig uit zet
op volledige lichtkracht idd maar een uur of 6
ik heb me de extrene batterij van garmin aangeschaft, di mijn mp3 vergeten te laten, die batterij erin en muziek voor de rit, toen ik thuis aankwam was mijn mp3 speler ook ineens geladen voor de rit erna
ik heb me de extrene batterij van garmin aangeschaft, di mijn mp3 vergeten te laten, die batterij erin en muziek voor de rit, toen ik thuis aankwam was mijn mp3 speler ook ineens geladen voor de rit erna
idd, het licht gewoon uitzetten overdag... je display is even leesbaar!Headshot wrote:die gaat wel lang mee als je het back light volledig uit zet
mijn 705 die een jaar oud is en er al meer dan 10000km op de fiets heeft opzitten gaat nog steeds een goeie 15-20uur mee.
dat zou niet de oorzaak mogen zijn. Een capacitief aanraakscherm 'verbruikt' voortdurend, maar een resistief, zoals in de Edge 800, niet.saiko wrote: dat touchscreen zuigt uw batterij leeg
Lijkt me eerder degeneratie van de batterij. Li-ion kan je beter zeer regelmatig bijladen dan telkenmale helemaal plat te laten gaan vooraleer je bijlaadt.
+1quab wrote:dat zou niet de oorzaak mogen zijn. Een capacitief aanraakscherm 'verbruikt' voortdurend, maar een resistief, zoals in de Edge 800, niet.saiko wrote: dat touchscreen zuigt uw batterij leeg
Lijkt me eerder degeneratie van de batterij. Li-ion kan je beter zeer regelmatig bijladen dan telkenmale helemaal plat te laten gaan vooraleer je bijlaadt.
Ik haal makkelijk 10u met de Edge 800, onlangs nog 9u en 'k had nog 27% batterij, maw 12u zat er ook in.
Toestel is bijna een jaar oud, dus achteruitgang van de batterij kan ik ook nog niet vaststellen. Wel laad ik de batterij op na een rit, hoe kort/lang die ook mag zijn.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
waar zie jij die 27% ergens staan? bij mij is de batterij gewoon een afbeelding met wat groen erinRigolleM wrote:+1quab wrote:dat zou niet de oorzaak mogen zijn. Een capacitief aanraakscherm 'verbruikt' voortdurend, maar een resistief, zoals in de Edge 800, niet.saiko wrote: dat touchscreen zuigt uw batterij leeg
Ik haal makkelijk 10u met de Edge 800, onlangs nog 9u en 'k had nog 27% batterij, maw 12u zat er ook in.
Toestel is bijna een jaar oud, dus achteruitgang van de batterij kan ik ook nog niet vaststellen. Wel laad ik de batterij op na een rit, hoe kort/lang die ook mag zijn.
ivm met de lichtsterkte, vandaag met de lage zon het licht toch bijna volledig open moeten zetten om de kaart wat deftig te kunnen volgen
vind de kaart eigenlijk soms wat klein uitvallen, waypoints enzo zijn toch bijna niet rijdend te lezen (naar mijn ervaring)