Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Vandaag en gisteren voor en achter met Furious Fred 2.0 (29") offroad gereden.
Superknappe band, alleen vooraan toch oppassen in bochten waar er zand of losse stenen liggen. Paar keer kort controle verloren maar toch kunnen corrigeren.
Vandaag op een afdalingske met snelle bocht eens zitten spelen met de bandendruk en ik blijf nu vooraan op 1.7 bar rijden, achter 2.0 bar. Als ik vooraan durf hoger gaan verlies ik teveel grip.
Misschien beter vooraan toch een RaRa steken voor wat meer zijdelingse grip ?
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

RumaNoV wrote:Na heel het topic gelezen te hebben (heeft even geduurd :lol:), ben ik er nog niet uit.

Ik zoek een vervanger voor mijn Racing Ralph Evo 26" 2.25 achteraan. Deze is na 4000 km aan vervanging toe vrees ik. Vooraan steekt een Nobby Nic Evo 26" 2.25, maar deze ziet er niet echt versleten uit. Feitelijk geen klagen gehad van die RR Evo, mss dat hij bij moddertoestanden nogal veel modder meepakt (soms plakte het echt aan die band, zodat mijn wiel na verloop van tijd als het ware vastliep :D)

Dit zijn de banden die op mijn fiets staken wanneer ik hem gekocht heb, dus mijn ervaring met verschillende bandentypes is nihil!

Ik rijd nog met binnenbanden en dus niet Tubeless, mocht dit van belang zijn.

Ik zoek een betrouwbare (grip), stevige band met beperkte rolweerstand. Wat raden jullie aan? Gewoon een nieuwe Racing Ralph of iets anders?

Alvast bedankt voor de tips!
Kijk toch eens naar de Geax Saguaro voor achteraan of de RaceKing. De Saguaro is heel leuke band kan loopt (net als de RaceKing) snel vol als je door modder rijdt. Op dat vlak is de Saguaro beter. Maar beide banden bollen supervlot als het snel moet gaan...
gvb
Mountainbiker

Post by gvb »

Hallo,

Ik probeer wat meer met de mountainbike buiten te komen om wat aan de conditie te werken, echter rijd ik nog geen TT's (ben hiervoor nog te slech denk ik) dus het is dan de lokale parcours eens rijden wat toch gepaard gaat met veel asphalt/beton tussen het veldwerk.

Dit is het model van fiets dat ik nu heb...

Cannondale Trail SL2

picture > http://www.wieleke.be/img/archief//CANN ... SL%202.jpg

specs > http://www.bike-fun.nl/product/469/2012 ... rail-sl-2/

de band die me aangeraden werd is de Furios Fred van Schwalbe om toch op de baan een hogere snelheid te kunnen aanhouden en van dat gezoom vanaf te zijn van die originele noppen banden.

http://www.schwalbe.de/nl/nl/produkte/m ... rodukt=178

ik zie daar Tubeless Ready staan, is dit de moeite als je niet echt in de ardennen tussen de rots stenen gaat rijden? Want ik zie in een andere thread al de miserie dat je daarmee hebt met dat plakken en die melk of doet een fietsenmaker dit ook voor u?

Eerst dacht ik om echt wiel+band te gaan kopen om dan makkelijk te kunnen versteken maar met die tandwielen e.d. wordt dat een te dure grap voor de weinige kilometers die ik er mee doe vrees ik.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

gvb wrote:Hallo,

Ik probeer wat meer met de mountainbike buiten te komen om wat aan de conditie te werken, echter rijd ik nog geen TT's (ben hiervoor nog te slech denk ik) dus het is dan de lokale parcours eens rijden wat toch gepaard gaat met veel asphalt/beton tussen het veldwerk.

Dit is het model van fiets dat ik nu heb...

Cannondale Trail SL2

picture > http://www.wieleke.be/img/archief//CANN ... SL%202.jpg

specs > http://www.bike-fun.nl/product/469/2012 ... rail-sl-2/

de band die me aangeraden werd is de Furios Fred van Schwalbe om toch op de baan een hogere snelheid te kunnen aanhouden en van dat gezoom vanaf te zijn van die originele noppen banden.

http://www.schwalbe.de/nl/nl/produkte/m ... rodukt=178

ik zie daar Tubeless Ready staan, is dit de moeite als je niet echt in de ardennen tussen de rots stenen gaat rijden? Want ik zie in een andere thread al de miserie dat je daarmee hebt met dat plakken en die melk of doet een fietsenmaker dit ook voor u?

Eerst dacht ik om echt wiel+band te gaan kopen om dan makkelijk te kunnen versteken maar met die tandwielen e.d. wordt dat een te dure grap voor de weinige kilometers die ik er mee doe vrees ik.
Als je er grotendeels mee op de baan en af en toe in de buurt off-road mee gaat (dus geen Ardennen of ander ruig/gevaarlijk terrein) dan moet je zeker niet tubeless gaan :-D Blijf maar met je binnenbandjes rijden...
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

Kan er iemand zeggen welke goede baanbanden ik kan monteren op mijn DT-Swiss CSW 2.0 velgen? (28")
Wirehead
Mountainbiker

Post by Wirehead »

Gentlemen -

Ik heb een tijd geleden de banden op mijn MTB veranderd naar de Geax Easy Rider gezien ik een beetje aan het werken ben naar duurtraining.. (icm streng dieet om gewicht kwijt te spelen..)

Echter, bij het afstellen van derailleur e.d. merkte ik daarnet op dat ik scheuren in de zijwand van m'n banden heb :( De Easy Riders zijn max.5 maand oud. Lijkt me niet echt normaal.

Volgens hetgeen ik vind, komt dit door het niet hard genoeg oppompen. Zou ik wel straf vinden, gezien ik er voor op het asfalt 4 Bar in heb zitten :-k

Nu is het wel zo - ben een zware rijder. Maar hoeveel Bar moet een mens dan eigenlijk steken ter compensatie?

Bijkomende vraag: wat zijn andere aanraders dan, met sidewalls die niet zo snel scheuren vertonen...

/edit: als ik puur op specificaties afga lijkt de Schwalbe Sammy Slick wel iets - iemand ervaring / opinies? http://www.schwalbetires.com/bike_tires ... ammy_slick
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

Kan iemand me de voor en/of nadelen es zeggen van een 2.0 en een 2.20 band dikte?? :oops: :oops:
Thx
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

vince 78 wrote:Kan iemand me de voor en/of nadelen es zeggen van een 2.0 en een 2.20 band dikte?? :oops:
Heb altijd met 2,10 (Schwalbe's) gereden en ga nu (op mijn toekomstige bike) de 2,25 versie eens proberen.
Volgens mij zijn de twee belangrijkste voordeel meer controle op technische passages en iets meer comfort. Grootste nadeel in mijn ogen is het extra gewicht :wink:
Biebabeloela
Mountainbiker

Post by Biebabeloela »

Swoosj wrote:Iemand ervaring met GEAX AKA, Specialized Fast track of Ground Control?

Ben aan het zoeken voor een vervanger van mijn Rapid Rob's...

Ervaringen zijn welkom

Zal dienen om wa toertochten mee te rijden, bv de Cassel trophy ed...

Grtz
Ik heb met de AKA 2.0 gereden en was serieus verschoten van de grip; veel meer dan ik verwacht had. Dat de band goed rolde, had ik wel verwacht. Maar zo veel grip... Ook tijdens een weekje Ardennen me niet een keer onveilig gevoeld. Een nadeel is wel dat het profiel snel slijt, een beetje te snel volgens mij. En je moet hem natuurlijk gebruiken als het droog ligt, in de modder is hij niet veel waard maar dat spreekt voor zich. Geax is bovendien redelijk goedkoop. Het gewicht ken ik niet meer maar daar let ik niet zo op.
Ik denk dat de 2.2 versie nog beter is, en liefst nog in de TNT-versie. Hoop dat het helpt.
pareke
Mountainbiker

Post by pareke »

vince 78 wrote:Kan iemand me de voor en/of nadelen es zeggen van een 2.0 en een 2.20 band dikte?? :oops: :oops:
Thx
Bredere banden zijn beter bij los zand en modder als je ze plat genoeg zet , de rolweerstand is hetzelfde enkel het gewicht is soms een nadeel .
Het comfort is ook veel beter , ik rijd met rara of ff vooraan 1.5 en achteraan 1.7 bar
Post Reply