tuinafsluiting (problemen met de buur)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

ne heeft dus zijn eigen houten paalke mogen zetten.... verder maak ik er geen woorden aan vuil en zal hij met me geen last hebben. Maar als ik het echt moet toegeven...... jammer dat ik er niks kan aan doen. Morgen misschien nog eens langs gaan bij stadhuis en eens navragen of het zeker is of dat mag. :wink: :wink: :wink: :wink:
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

Wat kan dat nu kwaad dat diene mens op die manier goedkoop zijn tuin dichtmaakt. Hij heeft toch niet zelf om die schutting lopen vragen om vervolgens niet mee te betalen?
Wie weet zijn er financiële problemen of heeft hij andere prioriteiten waardoor hij die schutting op die moment niet nodig vond.

Soit, 't is uwe gebuur, maar ik zou me er toch niet te druk in maken.
Er zijn belangrijker dingen in't leven als drukte om een onnozel afsluitingske.
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Zombiker wrote:Wat kan dat nu kwaad dat diene mens op die manier goedkoop zijn tuin dichtmaakt. Hij heeft toch niet zelf om die schutting lopen vragen om vervolgens niet mee te betalen?
Wie weet zijn er financiële problemen of heeft hij andere prioriteiten waardoor hij die schutting op die moment niet nodig vond.

Soit, 't is uwe gebuur, maar ik zou me er toch niet te druk in maken.
Er zijn belangrijker dingen in't leven als drukte om een onnozel afsluitingske.
inderdaad maar ge moogt gerust zijn, hij heeft enkel met mij nog geen miserie in de straat dus ge denkt dan dat het misschien beter is om het zo te houden, niet?
Wimmeke76
Mountainbiker

Post by Wimmeke76 »

Wat voor soort schutting heb je staan?

Als het houten schutsels zijn kan je de achterkant eventueel beschilderen in 15 verschillende kleuren met alle restjes verf die je nog hebt zodat je buurman altijd op een bekladde omheining moet zien. En aangezien de omheining op jou grond staat kan en mag je buurman daar niks aan doen. Hij mag er in feite zelfs nog geen borstel tegen zetten.
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

Buren... tja.

"Snullen" zijn er blijkbaar genoeg op deze wereld. Ik heb hier een paar jaar geleden ook zo'n familie Flodder gehad. Echte randdebielen waren dat. Het ergste van al hun daden vond ik vooral hun lawaai. Al wat veel geluid maakte, hadden ze. Quads, moto's, boom-cars (ne auto die ge al van 2 km hoort afkomen met ne monotone bas), bladblazers, grasmaaiers, hakselaars, kettingzagen enz... noem maar op.

En gij maakt een probleem over een paaltje. Ge weet niet hoe gelukkig dat ge zijt.

Ambras maken is het gemakkelijkste dat er is. Gene ambras maken is veel moeilijker.

Dus wees verstandig en laat die gerust uw paaltje gebruiken.
Jossen
Mountainbiker

Post by Jossen »

Lust wrote:Buren... tja.

"Snullen" zijn er blijkbaar genoeg op deze wereld. Ik heb hier een paar jaar geleden ook zo'n familie Flodder gehad. Echte randdebielen waren dat. Het ergste van al hun daden vond ik vooral hun lawaai. Al wat veel geluid maakte, hadden ze. Quads, moto's, boom-cars (ne auto die ge al van 2 km hoort afkomen met ne monotone bas), bladblazers, grasmaaiers, hakselaars, kettingzagen enz... noem maar op.

En gij maakt een probleem over een paaltje. Ge weet niet hoe gelukkig dat ge zijt.
Ambras maken is het gemakkelijkste dat er is. Gene ambras maken is veel moeilijker.

+1
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Voor de lieve vrede,... Als die met iedereen ambras heeft zal hij met u ook nog wel ambras krijgen :(

Als je het niet graag hebt zeg hem gewoon wat je ervan denkt: als hij graag een afgesloten tuin heeft moet hij zich een afsluiting zetten! Zijn tuin is 10 cm breder, de jouwe 10 cm smaller, jij moet het onderhoud doen, en hij heeft er evenzeer de geneugten van!

Als je het stuk een andere eigenaar heeft gekregen sedert jij gevraagd hebt om de afsluiting te delen is het iets anders natuurlijk!

Als hij zijn afsluiting verbind dan ziet dat eruit als een gemeenschappelijke afsluiting, en over 30 jaar is dat plots de nieuwe perceelsgrens als je niet oplet :-?
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

nothing 's impossible wrote: Als hij zijn afsluiting verbind dan ziet dat eruit als een gemeenschappelijke afsluiting, en over 30 jaar is dat plots de nieuwe perceelsgrens als je niet oplet :-?
Dat is volgens mij de les van de dag! Zorg dat er een papier is dat het jouw afsluiting is en blijft en dat ze volledig op jouw eigendom staat. Anders verschuift de grens door verkrijgende verjaring!
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Lust wrote:Buren... tja.

Je wil het hier iedere morgen niet horen wat we hier allemaal meemaken .... Maar voor de lieve vrede zeggen wij er nooit wat op. Dat paaltje is voor ons de druppel die erover gaat........
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

bettes wrote:
nothing 's impossible wrote: Als hij zijn afsluiting verbind dan ziet dat eruit als een gemeenschappelijke afsluiting, en over 30 jaar is dat plots de nieuwe perceelsgrens als je niet oplet :-?
Dat is volgens mij de les van de dag! Zorg dat er een papier is dat het jouw afsluiting is en blijft en dat ze volledig op jouw eigendom staat. Anders verschuift de grens door verkrijgende verjaring!
Zo gemakkelijk verschuift de grens van een perceel niet hé! De grens van een perceel wordt vastgelegd door de opmetingen door de landmeter, dat heeft niets met een draad te maken.

In verband met probleem van TS: staat je afsluiting op de grens of aan jou kant? Als hij op de grens staat, heeft hij volgens mij het recht het daar aan te hangen, de grens is van allebei, en als jouw paal op de grens staat kan hij er geen andere op de grens zetten en mag hij bijgevolg aan de jouwe vasthangen. (dit is de logica die ik volg, niet gestaafd met wetten ofzo).

Ideaal zou zijn dat jou afsluiting 20cm van de grens staat, dan kan hij zijn tuin nooit compleet afsluiten met jouw afsluiting, waardoor hij wel moet investeren als hij ooit een hond ofzo wil. (Enfin, ideaal, in het geval je het niet met je gebuur kan vinden, want voor een goede verstandhouding gaat zo'n ruzie niet helpen natuurlijk)
Post Reply