Sram 10sp gripshift

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Real Epic '89
Mountainbiker

Post by Real Epic '89 »

Het laatste nieuws vanuit de verdelers is dat deze eind van deze maand uitgeleverd gaan worden. =D>
ekibniatnuom
Mountainbiker

Post by ekibniatnuom »

Vorige week bij CyclePassion Kampenhout geweest. Een van de mannen daar had de nieuwe gripshifts al op zijn bike staan!!

Zag er super uit!!
capino
Mountainbiker

Post by capino »

Op 18/5/2012 de draai shifters op een duitse website besteld,en op 1juni aan huis geleverd.Deze namiddag een eerste ritje mee gereden,tot volle tevredenheid.Meer gebruiksgemak,je kan, in één beweging,schakelen van heel groot naar heel klein,en omgekeerd...wow...Geen "koffielepels" meer aan het stuur,en een gewichtsbesparing(-70gr)...TOP =D>
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="capino"]Op 18/5/2012 de draai shifters op een duitse website besteld,en op 1juni aan huis geleverd.Deze namiddag een eerste ritje mee gereden,tot volle tevredenheid.Meer gebruiksgemak,je kan, in één beweging,schakelen van heel groot naar heel klein,en omgekeerd...wow...Geen "koffielepels" meer aan het stuur,en een gewichtsbesparing(-70gr)...TOP =D>[/quote]

als je deze gewoon bent, wil je niets anders meer.
beetje onvoorstelbaar dat ze weer waren overgestapt naar die lompe hendels, terwijl ze toen het bijna perfecte systeem op de markt hadden gegooid. Leek alsof je weer naar de beginjaren 90 stapte..
zeker bergop, waar je nogal wat kracht en stevig aan het stuur moet trekken op steile en technische stukken, schakel je vlotjes op en af zonder enige concentratie te verliezen.
die hendels die je eerst gebruikte, werken op bepaalde stukken eerder hinderend en kosten je teveel afleiding, en de kans op foutschakelen is veel groter.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Sunn Xtreme wrote:
capino wrote:Op 18/5/2012 de draai shifters op een duitse website besteld,en op 1juni aan huis geleverd.Deze namiddag een eerste ritje mee gereden,tot volle tevredenheid.Meer gebruiksgemak,je kan, in één beweging,schakelen van heel groot naar heel klein,en omgekeerd...wow...Geen "koffielepels" meer aan het stuur,en een gewichtsbesparing(-70gr)...TOP =D>
als je deze gewoon bent, wil je niets anders meer.
beetje onvoorstelbaar dat ze weer waren overgestapt naar die lompe hendels, terwijl ze toen het bijna perfecte systeem op de markt hadden gegooid. Leek alsof je weer naar de beginjaren 90 stapte..
zeker bergop, waar je nogal wat kracht en stevig aan het stuur moet trekken op steile en technische stukken, schakel je vlotjes op en af zonder enige concentratie te verliezen.
die hendels die je eerst gebruikte, werken op bepaalde stukken eerder hinderend en kosten je teveel afleiding, en de kans op foutschakelen is veel groter.
+1
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Ook nogmaals geïnformeerd... Nog een tweetal weken geduld voor België... :roll:
onkrooid
Mountainbiker

Post by onkrooid »

X0 grip shifts 2x10 staan nu in promotie op Bike-components.de. Heb ze daar ook besteld (spijtig genoeg niet in promotie). Vorige week gemonteerd en Limburg mooiste mee gereden en zoals gezegd in de vorige berichten wil ik ook niets anders meer.
Illya
Mountainbiker

Post by Illya »

de mijne juist aangehad nu blijk dat mijn stuur te smal is #-o nu ben je verplicht om met een breder stuur te rijden als je de sram handvaten erbij wil mijn stuur is 58cm das klote nu morgen maar nieuw stuur kopen :oops:
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

onkrooid wrote:X0 grip shifts 2x10 staan nu in promotie op Bike-components.de. Heb ze daar ook besteld (spijtig genoeg niet in promotie). Vorige week gemonteerd en Limburg mooiste mee gereden en zoals gezegd in de vorige berichten wil ik ook niets anders meer.
Haha, promotie aan 180 of 200 euro...
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Illya wrote:de mijne juist aangehad nu blijk dat mijn stuur te smal is #-o nu ben je verplicht om met een breder stuur te rijden als je de sram handvaten erbij wil mijn stuur is 58cm das klote nu morgen maar nieuw stuur kopen :oops:
kan je de handvaten nie gewoon een beetje inkorten? Vroeger reed ik ook met een stuur van 53 zelfs met de gripshifters...
Of zijn de gripshifters groter van formaat?
Post Reply