welke doen jullie in de drinkebus voor TT

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
gvb
Mountainbiker

Post by gvb »

Ik heb vorig jaar ook eens zo'n bus W-Cup met citroen smaak gekocht.

In het begin is het wat wennen als je gewoon waart om op Cola (bruis) te rijden maar nu smaakt dat ook goed.

Nu weet ik niet of het zo is maar ik bleek makkelijker te herstellen tijdens het rijden met de Cola maar het is suikerwater vergelijken met iets gezonder natuurlijk en op den duur met al dat suiker en gas kreeg je het gevoel dat je op ontploffen stond, dat heb ik dan weer niet met die W-Cup.
Bjoke
Mountainbiker

Post by Bjoke »

Camelpack met water + bidon 750ml met
Vroeger: m150
Dat is een soort redbull. Is wel goed voor een klim voor wat extra power. Enkel is het niet goed voor je hartslag.

nu Zipvit ZV0 electrolyte drink
Ik moet nog afvallen. Die iso drankjes hebben teveel koloriën.
Daarom gebruik ik nu die zv0. Bevat enkel Sodium & proteines.
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

Bjoke wrote:
proteïne tijdens de inspanning is voor niks goed! geen koolhydraten aanvullen tijdens inspanning is ook niet goed. je krijgt er enkel een hongerklop van. vanaf dat moment begint je lichaam energie te halen uit vet en spierweefsel.

de energiedranken zorgen er niet voor dat je niet vermagert, maar wel je gehele voedingspatroon. simpel gezegd: je neemt teveel kcal in en verbrandt er te weinig. je gaat pas afvallen als je meer kcal verbruikt dan je opneemt. je doet dit niet door niet te eten of drinken tijdens training (ongezond), maar door je voedingspatroon aan te passen aan je levensstijl (gezond).
need for speed
Mountainbiker

Post by need for speed »

gbv wrote:
Bjoke wrote:
proteïne tijdens de inspanning is voor niks goed! geen koolhydraten aanvullen tijdens inspanning is ook niet goed. je krijgt er enkel een hongerklop van. vanaf dat moment begint je lichaam energie te halen uit vet en spierweefsel.

de energiedranken zorgen er niet voor dat je niet vermagert, maar wel je gehele voedingspatroon. simpel gezegd: je neemt teveel kcal in en verbrandt er te weinig. je gaat pas afvallen als je meer kcal verbruikt dan je opneemt. je doet dit niet door niet te eten of drinken tijdens training (ongezond), maar door je voedingspatroon aan te passen aan je levensstijl (gezond).

sinds wanneer is ne hongerklop ongezond
een pintje bier met worst een dienr klop is zo voorbij
maar een banaan een buske soya melk is gezonder
een nog een betere oplossing is gewoon appelsap
voor de 1 IS DA GOE een de ander juist nie
gewoon testen tot ge weet wa ge lekker een goed is
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

need for speed wrote:
gbv wrote:
Bjoke wrote:

sinds wanneer is ne hongerklop ongezond
een pintje bier met worst een dienr klop is zo voorbij
maar een banaan een buske soya melk is gezonder
een nog een betere oplossing is gewoon appelsap
voor de 1 IS DA GOE een de ander juist nie
gewoon testen tot ge weet wa ge lekker een goed is
een hongerklop is op zich niet ongezond (alhoewel). de gevolgen ervan wel. hongerklop is het moment waarop je voorraad glycogeen is opgebruikt net als de beschikbare energie uit genuttigde drank en voeding. op dat ogenblik moet het lichaam omschakelen naar lichaamseigen stoffen. er wordt daarbij zowel vet als spieren aangesproken. je krijgt dus spierafbraak. je wordt dus enkel slechter van dergelijke ritten en zeker niet beter. het trainingseffect wordt geheel teniet gedaan.

niet drinken en proteïne eten tijdens de training versterken enkel het effect.

weet ook dat dit niets te maken heeft met lsd trainingen en vetverbranding. dit is niet ongezond. hier haal je de energie gewoon uit vetverbranding gecombineerd met verbranding van koolhydraten. natuurlijk zal je ook hier een hongerklop krijgen wanneer je door je voorraad suikers heen zit. alleen gebeurt dit minder snel dan een gewone training of een training waarbij je voluit gaat.

kortom: eten en drinken tijdens training zijn essentieel. voldoene vocht met elektrolyten en koolhydraten tot zich nemen is het credo. je kan volgende maatstaven gebruiken:

trainingen tot 1uur: water met mineralen/elektrolyten
trainingen tot 2uur: water met koolhydraten en mineralen/elektrolyten
trainingen langer dan 2uur: bovenstaande plus vaste voeding rijk aan koolhydraten en arm aan proteïnes en vet (minder dan 5%).

voor vocht moet je om optimale prestaties te bekomen rekenen op 500ml per uur. Op warme dagen mag dit 750ml zijn. natuurlijk is dit deels persoonsgebonden en zal het ook afhangen van de intensiteit van de training en of je al dan niet veel zweet.
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Leppin of up
isostar = slecht voor de maag
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Sophie17 wrote:Leppin of up
Omdat jouw maag slecht reageert op een bepaald product is het niet per definitie slecht voor de maag. Veel mensen ervaren maagproblemen bij bepaalde producten. Persoonlijk zweer ik bij Isostar en heb ik nooit last van mijn maag.
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

Reflex wrote:
Sophie17 wrote:Leppin of up
Omdat jouw maag slecht reageert op een bepaald product is het niet per definitie slecht voor de maag. Veel mensen ervaren maagproblemen bij bepaalde producten. Persoonlijk zweer ik bij Isostar en heb ik nooit last van mijn maag.
+1
op de herdermarathon een paar liter in mijn botten geslagen en zero problemen met de maag
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Sportscontrol 2win
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Concap natuurlijk :-D
Post Reply