Schurend geluid achternaaf Epic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Jossen
Mountainbiker

Post by Jossen »

Als eender wie van Specialized mij dat als uitleg zou geven dan breng ik hem terug, met de aankoopfactuur en vraag ik het gewoon terug wegens niet voldoen aan de aankoopvoorwaarden.

Van ons verwachten ze een engagement(op onderhoud gaan etc.), wel ik van hen ook. Als zij geen onderhoud willen geven, dan zet ik hem af en bevestig ik dit met een aangetekend schrijven(met de reden en de uitleg van de lbs!!!) naar Specialized Benelux.
Van mijn part mag hij daar dan staan tot hij voor hen in de weg staat en ze der iets structureels aan doen, ik koop dan nen hardtail op een ander als ze niet reageren en zet er test-aankoop op of dergelijke... en zeg hen direct in het gezicht dat negatieve reclame klanten gaat afhouden zowel voor het merk en hun garantie als voor de lbs!

Ik weet dat het looney klinkt maar 3000 Euro uitdelen zonder service, ik zou dat zelfs eens moeten proberen met mijn klanten, jadadde!!
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Ik geef ze nog een kans. Ik heb een vriendelijk mailtje gestuurd waarin ik het probleem nog eens uitleg. Benieuwd hoe ze daar op reageren. Ik hou jullie op de hoogte.
Mario282
Mountainbiker

Post by Mario282 »

ik heb dit ook voorgehad met mijn stumpjumper comp carbon van 2012, terug binnen gedaan bij sportbikes en body vervangen onder garantie van specialized

grtz
mario
Luvlektrik
Mountainbiker

Post by Luvlektrik »

Toch straf...

Normaal gezien zou je LBS je moeten verdedigen ten opzichte van hun leveranciers, in dit geval Specialized. Als Specialized niet wil tussenkomen zou je toch verwachten dat men bij 4Bikes een andere naaf plaatst ter vervanging en Specialized wat meer pusht. Neem vooral geen tevredenheid met een 'Neen', wees assertief en laat hen het probleem maar oplossen. Blijkbaar is het een gekend probleem, dus ze kunnen niet doen alsof er niets aan de hand is.

En ook al zegt men daar bij 4Bikes dat het geen mankement is, normaal kun je dat toch niet noemen hé? Het kost allemaal geld genoeg, geef dan toch nen deftige service alstublieft! Voor een concept store inderdaad bedroevend, als dat een voorbeeld moet zijn voor de 'gewone' Specialized dealers belooft het toch niet veel goeds #-o [-X

Succes, ik hoop dat je alsnog gesteld geraakt :wink:
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Mario282 wrote:ik heb dit ook voorgehad met mijn stumpjumper comp carbon van 2012, terug binnen gedaan bij sportbikes en body vervangen onder garantie van specialized

grtz
mario
Ben benieuwd of je het probleem opnieuw krijgt, bij mij was het snel terug met de zogezegde nieuwe body.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Hier het antwoord van 4bikes:

"Wij hebben uw probleem onmiddellijk doorgestuurd naar de SERVICE EN GARANTIE afdeling van Specialized .Van hun ga je eerstdaags een officieel antwoord krijgen
Het probleem is inderdaad bekend en wat Sam onze hoofd mekanieker aan u heeft gemeld klopt ook , hij heeft mij meegedeeld dat het vervangen nu in dit stadium nog niet nodig was .Dit onderdeel kan in garantie blijven vervangen worden zo dikwijls als het nodig is .Dus als je wil steken we er nu weer een nieuwe in .Vermoedelijk gaan de body’s voor collectie 2013 een modificatie ondergaan hebben en gaat dit probleem voor goed van de baan zijn."

Ik ga het antwoord van Specialized afwachten. Zolang het probleem niet erger wordt ga ik ook wachten op de nieuwe body. Het heeft momenteel toch geen zin om deze steeds te laten vervangen.
onkrooid
Mountainbiker

Post by onkrooid »

Ik heb ook problemen met de body van mijn specialized. Bij mij is het niet schuren maar heel veel speling. Heb nu ook een mail naar 4 bikes gestuurd om te vragen of dit in garantie te vervangen is. Hopelijk krijg ik hier wel een positief antwoord op. Want zo is het moeilijk verder rijden. Iemand eventueel zelf deze al vervangen zonder nog problemen te krijgen. Zo ja door wat?
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Ondertussen het voorstel gekregen om de body indien gewenst terug te laten vervangen, Specialized heeft een nieuwe opgestuurd naar 4bikes. Het is wel nog steeds hetzelfde type dus het probleem gaat zich heel waarschijnlijk terug voordoen. Ik heb besloten om te wachten op het nieuwe type body.
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Ik heb in afwachting ergens half juni wat WD40 in m'n body gespoten...weg geluid. Ben hier nu al 4 dagen aan het freeriden in Saalbach- Hinterglemm en ik hoor nog steeds niks abnormaal..
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Nieuwe Epic 29 er gekocht in Maart en zelfde probleem.
Na reinigen gezien/gehoord dat mijn achternaaf een metaalklank maakte.
Dit voorgelegd aan mijn LBS (Shifting gears Brugge) en die gingen het nodige bestellen om dit in orde te brengen.
Tijdens het rijden van GRHF enkele keren geen tractie gehad (zelfde als ketting die eraf ligt).Bij aankomst in LBS om het probleem op te lossen heb ik direct een nieuwe DT Swiss achternaaf gekregen (gratis ) :wink:
Ze wilde niet opnieuw verder rommelen met de originele achternaaf . =D> [/u]
Post Reply